Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند در اعتراض به شیوه برگزاری نخستین آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی که شب گذشته با حضور وزیر ارشاد برگزار شد، بیانیه‌ای صادر کرد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نخستین آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی به عنوان یکی از بخش‌های جنبی سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، شب گذشته و همزمان با روز ملی سینما در حالی برگزار شد که فهرست تقدیرشدگان این مراسم محدود به فیلم‌های داستانی برگزیده در جشنواره‌های جهانی بود و اشاره‌ای به توفیقات متعدد فیلم‌های کوتاه و مستند ایرانی در رویداد‌های بین‌المللی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند در اعتراض به برگزاری این مراسم بیانیه‌ای اعتراضی صادر کرد.

در متن این بیانیه که برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته آمده است:

بالندگی فرهنگ را اندیشه باید و فرهنگ را مدیری که از فر و دانش بهره‌مند باشد تا بستر آفرینش‌گری اندیشه‌ورزان را فراهم سازد. سینمای مستند بی‌آنکه مدعی باشد در درون خود، دانش و آگاهی را به همراه دارد و نگاهی گذرا در تاریخ سینمای ایران، نشانگر جایگاه والای این گونهٔ سینمایی است.

بار دیگر، مدیران فرهنگی‌نما در روز ملی سینما به بهانهٔ پاسداشت دستاورد‌های جهانی سینمای ایران بزرگداشتی برپا کردند، بی‌آنکه از سینمای مستند یادی کنند و با آنکه مستندسازان ایران، سال گذشته ده‌ها جوایز ارزشمند را از جشنواره‌های معتبر جهان برای سرزمین ایران به ارمغان آوردند در سنجه ارزش‌گذاری‌شان به‌شمار نیاوردند.

تاریخ سینمای مستند همیشه سربلند بوده و خواهد ماند و به روایتگری خود از دوران سانسور ادامه خواهد داد.

شایان یادآوری است با آنکه از هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند برای شرکت در این دورهمی دعوت شد، ولی به احترام اعضای فرهیختهٔ انجمنان و مستندسازان بادانش ایران از حضور خودداری کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سینمای ایران جشنواره جهانی فیلم فجر سینمای مستند سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوزدهمین دوره شب کارگردان آیین نکوداشت استاد اکبر زنجانپور روز یکشنبه ۹ اردی بهشت ماه برگزار خواهد شد.

در این مراسم که به همت انجمن کارگردانان طبق رسم سال‌های گذشته و در تاریخ ۹ اردی بهشت مصادف با تولد حمید سمندریان کارگردان فقید تئاتر ایران برپا می‌شود، مدالیوم این انجمن صنفی به پاس سال‌ها تلاش و استمرار در حوزه کارگردانی تئاتر به اکبر زنجانپور اهدا می‌شود.

همچنین در این مراسم از چند چهره تئاتری دیگر نیز تجلیل خواهد شد و تندیس انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران به آنها اهدا خواهد شد.

این مراسم روز یکشنبه و از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد