Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-پلیس آمریکا پس از گذشت ۳ ماه از قتل جورج فلوید و با وجود اعتراض‌های ضد نژادپرستانه دست‌کم ۵۹ سیاه پوست دیگر را به قتل رسانده است.

خبرگزاری میزان _ روزنامه کیهان نوشت: ۱۱۰ روز از قتل وحشیانه «جورج فلوید» زیر زانوی پلیس نژادپرست آمریکا می‌گذرد. طی این مدت صد‌ها هزار آمریکایی در سراسر این کشور در مخالفت با نژادپرستی به خیابان‌ها ریخته و اعتراض‌ها تا امروز نیز ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی شهر‌ها وقوع جنگ خیابانی گزارش شده و آمار بازداشتی‌ها تاکنون از ۱۳ هزار نفر فراتر رفته است. شمار تظاهرکنندگانی که حین اعتراض کشته شده‌اند نیز، دو ماهی می‌شود که به روز نشده است. آخرین آمار رسمی درباره شمار تظاهرکنندگان کشته شده، ۲۱ نفر است.

اما گزارش‌های تازه نشان می‌دهد، با وجود شدت این اعتراض‌ها که نشان از فوران خشم سیاهان و حتی سفید پوستان این کشور دارد، پلیس نژادپرست آمریکا هنوز دست از قتل سیاهان برنداشته است. مثلا «سی بی‌اس نیوز» در گزارشی در همین زمینه نوشته: «پلیس آمریکا طی سال جاری میلادی به طور متوسط هر هفته یک مرد یا زن سیاه پوست را کشته است».

سی بی‌اس در ادامه گزارش خود اضافه کرده که: «پلیس آمریکا در طول سه ماه گذشته نیز بعد از مرگ جورج فلوید دست کم ۵۹ مرد و زن سیاه پوست را کشته است».

تمدید حالت فوق‌العاده

خبر دیگر از آمریکا اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه حالت فوق‌العاده را در این کشور به دلیل آنچه «خطر دخالت خارجی» در انتخابات خوانده است، تمدید کرد. ترامپ در بیانیه‌ای که کاخ سفید آن را روز پنجشنبه منتشر کرده، گفته: «حالت فوق‌العاده‌ای که از تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸ تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۱ شهریور ۹۷ تا ۲۲ شهریور ۹۹) اعلام شد، اکنون برای یک سال دیگر تمدید شده است». وی با بیان اینکه «هیچ سند و مدرکی دال بر تاثیر هیچ دولت خارجی روی انتخابات یا عملیات شمارش آراء وجود ندارد»، هشدار داد «گسترش اخیر دستگاه‌های دیجیتال و فناوری‌های اینترنت باعث بروز نقطه ضعف‌های چشمگیری شده که بر خطر دخالت خارجی در انتخابات افزوده است».

آمریکا بار‌ها روسیه، ایران و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات پیش روی خود که قرار است در ۳ نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شود، متهم کرده است. اخیرا مایکروسافت نیز همین اتهامات را تکرار کرد!

بیشتر بخوانید: ترامپ: معترضان ضد نژادپرستی آدم‌کش هستند

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

برچسب ها: جورج فلوید نژادپرستی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جورج فلوید نژادپرستی پلیس آمریکا جورج فلوید سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داورزنی: وطن پرستی ویژگی اصلی استاد اسکویی بود

محمدرضا داورزنی رئیس سابق فدراسیون والیبال در مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی گوینده رادیو و تلویزیون در مسجد بلال سازمان صداوسیما گفت: نزدیک به ۳ دهه در فدراسیون سوارکاری و والیبال حضور داشتم و با استاد اسکویی ارتباط نزدیکی داشتم. او  هیچگاه نقد تخریبی نداشت و همیشه در برنامه ها تبسم داشتند و فکر می کنم الگو بسیار خوبی برای اهالی رسانه می است و بسیاری از شاگردان ایشان نیز خصوصیات خوب استادشان را یاد گرفته اند.

او ادامه داد: روحبه مردم داری استاد اسکویی برای همه ما الگو بود و وطن پرستی یکی از ویژگی های اصلی ایشان بود.

داورزنی خاطرنشان کرد: من فقدان این مرحوم استاد اسکویی را به جامعه ورزش و همکاران و خانواده ایشان تسلیت می گویم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • داورزنی: وطن پرستی ویژگی اصلی استاد اسکویی بود
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس