Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان سرپرست وزارت صمت گفت: حمایت اصلی از فولادسازان این است که مواد اولیه اصلی آنها تامین و در دسترس قرار گیرد که برای تحقق این امر، برنامه‌ریزی لازم را انجام خواهیم داد.

جعفر سرقینی در آیین گشایش بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان با اشاره به تامین کلیه‌ مصالح مورد نیاز صنعت ساختمان در کشور، اظهار کرد: به پشتوانه ذخایر عظیم معدنی داخلی توانسته‌ایم تمام مصالح مورد نیاز صنایع ساختمانی کشور را تامین کنیم و علاوه بر پشتیبانی صنعت ساختمان، صادرات اقلام ساختمانی را هم با جدیت دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هم‌اکنون دو برابر نیاز کشور تولید مصالح ساختمانی، فولاد و ... داریم که این امر باعث شده این وزارتخانه اقلام مورد نیاز ساختمانی را به سهولت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

سرقینی، اهمیت صنعتی‌سازی ساختمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ساختمان‌سازان باید به دنبال سبک‌سازی، مقاومت و به ویژه ایمن‌سازی در مقابل زلزله و عایق‌سازی باشند.

سرپرست وزارت صمت با اظهار رضایت از عرضه منظم محصولات فولادی یادآور شد: اگر عرضه‌های فولادسازان به موقع باشد مطمئنا باعث تثبیت قیمت این محصولات در بازار خواهد شد. همانطور که در هفته گذشته با عرضه منظم فولادسازان قیمت فولاد کاهش پیدا کرد و ادامه این روند موجب کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهد شد.

وی اهمیت حمایت از فولادسازان کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: حمایت اصلی از فولادسازان این است که مواد اولیه اصلی آن ها تامین و در دسترس قرار گیرد که برای تحقق این امر نیز برنامه‌ریزی لازم را انجام خواهیم داد.

سرقینی با اشاره به صادرات محصولاد فولادی و مصالح ساختمانی گفت: از میان ۱۰میلیارد دلار صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در سال گذشته، نزدیک به ۷میلیارد دلار آن مربوط به مصالح ساختمانی و فولادی بوده است و خوشبختانه ما یکی از عمده صادرکنندگان فولاد در منطقه هستیم.

بکارگیری ریل ملی در خطوط ریلی، افتخاری برای صنعت کشور

به گزارش ایسنا، همچنین وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: یکی از افتخارات تولیدی و صنعتی کشور تولید ریل ملی توسط پولادمردان ذوب‌آهن اصفهان است و وزارت راه و شهرسازی نیز براساس رسالت خود به قول هایی که در خصوص به کارگیری و استفاده از ریل ملی داده عمل کرد و هم‌اکنون ریل تولیدی ذوب‌آهن اصفهان در خطوط ریلی کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد.

محمد اسلامی ابراز امیدواری کرد کارشناسان و متخصصین ذوب‌آهن اصفهان همچون گذشته همت خود را در جهت تولید بیشتر ریل ملی و تامین نیاز  کشور به این محصول به کار گیرند.

وی همچنین مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا و خارج شدن از شیوه‌های سنتی در این زمینه را مهم دانست و افزود: بهینه‌سازی در ساختمان و به کارگیری مصالح استاندارد و حرکت به سمت تکنولوژی‌های جدید در ساختمان‌سازی یک ضرورت است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، گفت: قیمت مسکن متاثر از بازارهای موازی است که امیدواریم فرایند التهابی که هم‌اکنون در بخش مسکن حاکم شده‌ است با خویشتنداری مردم کاهش یافته و به آرامش تبدیل شد.

حضور ذوب آهن اصفهان در بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان

ذوب آهن اصفهان به عنوان بزرگترین تولید کننده مقاطع ساختمانی کشور با برپایی غرفه ای در بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان از ۲۰ تا ۲۳ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران حضوری فعال دارد.

این مجتمع عظیم صنعتی انواع محصولات خود از جمله تیرآهن های بال پهن، ورق سازه های فولادی، میلگردهای مقاوم در برابر زلزله و دیگر محصولات و دستاوردهای خود را در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده است.

عمده شرکت‌های تولید کننده مصالح ساختمانی تجهیزات و قطعات ساختمان جدیدترین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه‌ها در معرض دید همگان گذاشته اند.

بازدید از این نمایشگاه‌ها برای متخصصان حوزه ساختمان به صورت حضوری و برای عموم مردم و کسانی که بخواهند غیرحضوری نمایشگاه‌ها را دنبال کنند، به صورت آنلاین خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فولاد مواد اولیه مصالح ساختمانی ذوب آهن اصفهان صنعت ساختمان نمایشگاه ها مورد نیاز ریل ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مصطفی میلانی  ،شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.
وی در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستاد‌های معاونت علمی به ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و گفت : تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاورد‌های فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است. دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهاد‌های فعالان این حوزه اشاره کرد و افزود : ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویداد‌های تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد. میلانی همچنین بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قرارداد‌ها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک را برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت خواستار شد. وی با اشاره به بر حمایت از شرکت‌های فناور  از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  در حوزه مواد و ساخت و حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود. میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاورد‌های فناورانه آنها را فراهم آورد. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد. وی افزود : ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند. میلانی همچنین بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.  

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود