Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به انجام عملیات مقابله با آلودگی در اطراف سکوی نفتی "ابوذر" گفت: عملیات مکانیکی مقابله با آلودگی نفتی در خلیج فارس با موفقیت به پایان رسید. - اخبار استانها -

حجت خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه "تیم‌های مقابله کننده با آلودگی دریایی شبانه‌روز آماده خدمات‌رسانی هستند" اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 3 عملیات رفع آلودگی نفتی در خلیج فارس با تلاش تیم مقابله‌کننده اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به آلودگی نفتی در اطراف جزیره خارگ خاطر نشان کرد: در پی مشاهده تصاویر ماهواره‌ای از مرکز کمک‌های متقابل در موارد اضطراری در دریا مبنی بر وجود لکه آلودگی در غرب سکوی نفتی ابوذر در خلیج فارس برای مهار و پاکسازی آلودگی نفتی برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم انجام شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در مدت 2 ساعت تیم مقابله کننده به همراه تجهیزات به اطراف میدان نفتی ابوذر در خلیج فارس اعزام شد گفت: این عملیات در 2 فاز مقابله مکانیکی و امحاء به وسیله مواد شیمیایی مورد توجه قرار گرفت که مقابله مکانیکی با آلودگی نفتی با استفاده از بوم‌های فراساحلی و اسکمیر با موفقیت به پایان رسید.

خسروی از اجرای فاز دوم عملیات مقابله با آلودگی نفتی در خلیج فارس خبر داد و خاطر نشان کرد: در فاز دوم عملیات امحاء لکه‌های نفتی به وسیله مواد شیمیایی حلال، انجام می‌شود که با توجه به وسعت زیاد آلودگی و سخت بودن این عملیات ممکن است مدت زمان امحاء لکه‌های نفتی قدری طول بکشد.

وی، تجهیزات و امکانات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای مقابله با آلودگی نفتی در خلیج فارس را پیشرفته و به‌روز دانست و تصریح کرد: در این گونه عملیات توقع است دیگر سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی در کنار تیم مقابله کننده اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر باشند.

بوشهر| عملیات مقابله با آلودگی نفتی اطراف میدان نفتی ابوذر در خلیج فارس آغاز شد ارتفاع موج دریا خلیج فارس تا 120 سانتیمتر افزایش می‌یابد مقابله با آلودگی نفتی در خلیج فارس در اولویت برنامه‌های اداره کل بنادر استان بوشهر قرار دارد

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر آثار و تبعات آلودگی نفتی در خلیج فارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: آلودگی‌های نفتی در صورتی‌که مهار و پاکسازی نشود پس از مدتی  با تبدیل به گلوله‌های نفتی به کف دریا رسوب می‌کنند و اکوسیستم غذایی آبزیان را به خطر می‌اندازد.

خسروی تشکیل لایه آلودگی در سطح آب دریا را از دیگر آثار آلودگی نفتی دریایی دانست و بیان کرد: این مهم  از انتقال اکسیژن لازم به ذخایر دریایی جلوگیری می‌کند و آسیب‌هایی به آبزیان به ویژه مرجان‌های دریایی وارد می‌کند.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مقابله با آلودگی نفتی در خلیج فارس عملیات مقابله با آلودگی مقابله کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در حمایت از خیزش ضد صهیونیستی

به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان دانشگاه خلیج فارس ظهر یکشنبه همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور در حمایت از خیزش گسترده دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی تجمع و راهپیمایی کردند.

دانشجویان بین الملل دانشگاه خلیج فارس با حضور در این مراسم اظهار داشتند: عملیات وعده صادق عملیاتی بود که قدرت اسلام و شیعه را نشان داد و موجب خوشحالی مسلمانان و مظلومان جهان شد.

این عملیات در سطح جهان آنقدر مؤثر واقع شد که توانست دادخواهان جهان را با خود همراه کند.

این تجمع بعد از اقامه نماز ظهر و عصر روز یکشنبه بر سکوی شهدای دانشگاه خلیج فارس شکل گرفت.

کد خبر 6091184

دیگر خبرها

  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • تجمع دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در حمایت از خیزش ضد صهیونیستی
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند