Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ ساخت آب شیرین‌کن انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان با ظرفیت ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز روزهای پایانی را می‌گذراند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، طرح انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان و صنایع جنوب شرق کشور از پروژه‌های بزرگ آبرسانی کشور محسوب می‌شود که از سال 95 در سه خط در مرحله اجرا قرار گرفته و آب گل گهر در سیرجان، مس در سرچشمه رفسنجان و چادرملو یزد را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه با شیرین‌سازی آب دریا در کنار خلیج فارس انجام می‌شود و با 700 کیلومتر خط لوله، آب مصرفی صنایع و آب شرب استان‌های یزد و کرمان را تامین می‌کند.

با بهره‌برداری از این پروژه 180 میلیون متر مکعب آب شیرین شده با ای سی پایین وارد استان کرمان می‌شود و بعد از تخصیص آب صنعت به مجموعه گل گهر و شرکت ملی مس، میزان تخصیص آب در نظر گرفته شده برای شرب براساس توافق با وزارت نیرو به میزان30 میلیون متر مکعب در سال برای شهر کرمان در آینده عملیاتی می‌شود.

استاندار کرمان: پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود‌بازدید استاندار کرمان از بزرگ‌پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان به روایت تصویراستاندار کرمان: 760 روستا در استان کرمان با تانکر آبرسانی می‌شوند

پروژه آب شیرین‌کن انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان با ظرفیت 200 هزار متر مکعب در شبانه‌روز روزهای پایانی را گذرانده و برای بهره‌برداری در مهر‌ماه سال جاری آماده می‌شود.

به گزارش تسنیم حجم آب تولید شده از دریا با 11 ایستگاه پمپاژ و در مسیر 830 کیلومتر به فلات مرکزی کشور منتقل می‌شود و در حال حاضر خط انتقال آب از خلیج فارس تا گل‌گهر آماده افتتاح است و قطعه دوم تا مس سرچشمه حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه سوم پیشرفت 85 درصدی دارد.

گزارش و عکس از ثارالله انکوتی

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خلیج فارس استان کرمان خلیج فارس استان کرمان خلیج فارس به استان کرمان انتقال آب از خلیج فارس متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۰۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در بازدید از بند‌های خاکی منابع طبیعی این شهرستان گفت:  بارندگی‌های اخیر سبب جاری شدن رودخانه‌های فصلی از دامنه کوه‌ها و ارتفاعات و ورود آن ها به دشت زرند شد. 

وی افزود: این بارندگی‌ها باعث ایجاد رطوبت خاک مزارع و باغات شد که طبق بررسی‌های به عمل آمده منجر به خاموشی خودجوش موتور پمپ‌های کشاورزی شده است.
 
حسینی نژاد تصریح کرد: پیش بینی می شود بسته به میزان بارندگی در هر منطقه، دوره خاموشی از سوی کشاورزان ۱۰ الی ۱۵ روز به طول بیانجامد که این عمل سبب صرفه جویی در آب و برق مصرفی خواهد شد.

وی بیان داشت: به موجب این کاهش مصرف، انتظار می رود، تقریباً ۵ میلیون مترمکعب ذخیره آب زیرزمینی حفظ شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • خلیجی همیشه فارس برای تنبیه تمام متجاوزان تاریخ
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت