Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس ضمن انتقاد از شیوه حمایت مد نظر از فعالان این بخش، اعلام کرد که تاکنون هیچ یک از آژانس‌ها در فارس تسهیلات کرونایی دریافت نکرده‌اند یا اگر هم باشد، گزارشی به هیئت مدیره انجمن ارائه نشده است.

محمود فخری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن انتقاد از شیوه حمایتی در مواجهه با مشکلات آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری در کشور، اعطای ۱۲ میلیون‌ تومان به ازای هر نیروی انسانی را نه تنها حمایت ندانست بلکه آن را به خنجری توصیف کرد که به قلب مدیران آژانس‌ها فرو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخر اضافه کرد: از ابتدای سال گذشته با وقوع سیل در شیراز و برخی نقاط فارس، شرایط دفاتر خدمات مسافرتی استان بحرانی شد و با اغتشاشات آبان ماه و گرانی بنزین تداوم یافت و نهایتا در پایان سال و با شیوع بیماری کرونا، حلقه فشار بر آژانس‌های گردشگری تنگ تر شد.

او ادامه داد: عملا از اسفندماه سال گذشته تاکنون اکثر آژانس‌های خدمات مسافرتی فارس تعطیل شده‌اند و امید بود تا یکی دو ماه روی پای خود بمانند اما متاسفانه این بیماری ادامه پیدا کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با تصریح بر این نکته که دفاتر خدمات مسافرتی با هیچ صنفی قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: آیا این دفاتر مانند بسیاری از صنوف جنسی در دفترشان بوده که امروز چند برابر شده، در حالی که این چنین نیست وعکس آن اتفاق افتاده و بدهی هایشان با افزایش نرخ دلار، چند برابر شده است.

فخری اضافه کرد: امروز آژانس‌های گردشگری نه تنها درآمدشان حند برابر نشده که باید تسهیلات بگیرند تا بدهی خود را پرداخت کنند.

او خاطرنشان کرد: دولت بخشنامه می‌کند که شرکت‌ها و ایرلاین‌ها باید پول مسافران را برگردانند اما هنوز بسیاری از هتل‌ها و ایرلاین‌ها پول مردم را برنگردانده‌اند و آژانس‌ها به ناچار وام گرفته و از جیب خود پول مردم را پرداخت کرده‌اند.

فخری ادامه  اد: از طرفی هزینه جاری مانند حقوق پرسنل، اجاره محل و ...هم روی دست آژانس‌ها مانده و بانک‌ها و دارایی هم به این دفاتر رحم نمی‌کنند.آنها حاضر نشدند حتی یک روز کوتاه بیایند و لذا شرایط وخیمی برای دفاتر ایجاد شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با انتقاد از اینکه تامین اجتماعی و اداره کار تاکنون اقدامی نکرده‌اند، افزود:هر روز به تعداد تعطیلی دفاتر خدمات مسافرتی استان افزوده می‌شود یا درخواست مرخصی سالانه می‌دهند.

فخری با بیان اینکه تعدادی از دفاتر فارس که همچنان فعال هستند با تعداد نیروی اندک و ساعت کار سه تا چهار ساعته کارهای روزمره را انجام می‌دهند، گفت: ٢٠ تا  ٤٠ درصد از دفاتر خدمات مسافرتی استان باز هستند.

او با بیان اینکه تورهای داخلی به محل اختلاف بین وزیر گردشگری و بهداشت تبدیل شده و ما این وسط ما بلاتکلیف مانده‌ایم، گفت: در کلان اختلاف نظر وجود دارد و تکلیف ما معلوم نیست.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس همچنین به تعطای تسهیلات ١٢ میلیون تومانی به ازای هر نیرو هم اشاره و آن را به مثابه نابودی دفاتر دانست و گفت: این ١٢ میلیون تنها بابت سه ماه حقوق نیروها می‌شود و بعد از آن پرداخت اقساط وام می‌ماند و سود ١٢ درصد! 

فخری تاکید کرد: دفاتر از کجا بیاورند و اقساط خود را پرداخت کنند؟ مگر محصولی برای فروش دارند که سود حاصل از آن قسط آن را بدهند؟ و عملا این راهکار، خنجری به قلب مدیران آژانس‌ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آژانس های گردشگری شیراز تسهیلات کرونایی آژانس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون

مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات درخصوص تسهیلات ودیعه مسکن نیز یادآور شد: از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

همچنین صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹‏‏/۰۲‏‏/۱۴۰۳ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه نموده‌اند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و. فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹، ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳، ۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند. ‏‏

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳+ فیلم
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • انتظار متقاضیان زاهدانی در انجمن خیرین مسکن ساز چه زمانی پایان می‌یابد؟
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • هفته گرافیک افتتاح شد