Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@10:23:54 GMT

ماسک زدن کسی را نکشته است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۳۳۰۶

ماسک زدن کسی را نکشته است

علی احمدی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ جروم دیوید سلینجر، نویسنده شهیر آمریکایی، داستان خوبی دارد به نام: هفته‌ای یک بار آدم رو نمی‌کشه. من می‌خواهم از نام این داستان استفاده کنم و با یک جور شوخ‌طبعی که شاید به مذاق همه خوش نیاید بنویسم: ماسک زدن آدم رو نمی‌کشه. واقعا هم نمی‌کشد. قبول دارم هر چیزی تبدیل به یک جور اجبار اجتماعی شود، خواه ناخواه مقاومتی در آدمیزاد برای استفاده از آن ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم ذاتا با چیزهای اجباری میانه خوبی ‌ندارند. اگر می‌خواهید چیزی را از چشم مردم بیندازید، اجباری‌اش کنید. مردم یا ضرورت استفاده از چیزی را احساس می‌کنند و آن را می‌پذیرند یا در صورت اجباری شدن آن چیز، البته اگر ضرورتش را احساس نکنند، به هر نحوی که شده از آن می‌گریزد یا پشت گوشش می‌اندازند.

وقتی کمربند ایمنی اجباری شد، مقاومت مردمی در مقابلش خیلی کمتر از چیزی بود که به انتظار می‌رفت چون مردم کاملا درک کرده بودند که نبستن کمربند ایمنی ممکن است به قیمت جان آن‌ها تمام شود در حالی که بستن یک کمربند ناقابل خرجی ندارد. ممکن است بگویید این نتیجه‌گیری با آن حکم اولیه همخوانی ندارد، یعنی اگر مردم از اجبار می‌گریزند چرا از بستن کمربند ایمنی سر باز نزدند؟ جوابم در جمله‌ای است که پس از این حکم نوشتم: مردم اگر ضرورت چیزی را احساس کنند، به آن گردن می‌گذارند. حالا ماییم و روزگار کرونا و یک خطر عمومی و مبتلایان بسیار و وضعیت قرمز شهرها و تلفات پیش‌بینی نشده‌ای که کام همه را تلخ کرده است. در این وضعیت غم‌انگیز، کسانی که سرشان توی کار است و از مسائل بهداشتی آگاهی دارند و می‌دانند این بیماری دارد چه بلایی سر زندگی می‌آورد، پیشنهاد می‌کنند لااقل خودمان به پای خودمان از بیماری استقبال نکنیم و ماسک بزنیم و این زنجیره لعنتی را قطع کنیم. ما دو راه بیشتر نداریم، یا هیزم در آتش کرونا بریزیم و به گسترش آن دامن بزنیم یا اینکه با چیزهای خیلی ساده، مثل قرار دادن یک ماسک کوچک روی صورتمان، این زنجیره را قطع کنیم و به فکر دوست و رفیق و آشنا و همسایه و خانواده‌مان باشیم. اگر بخواهیم منصف باشیم می‌بینیم ماسک زدن کسی را نکشته در حالی که برعکسش صادق است؛ یعنی ماسک نزدن خیلی‌ها را کشته است و خواهد کشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماسک کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم

ولیعهد عربستان بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد. ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آن‌ها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد: نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیگر خبرها

  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • خط دفاع پرسپولیس فقط یک تغییر اجباری دارد
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....