Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا مجتبی ایزدی روز شنبه با اشاره به تغییر در مواجهه مردم با رسانه ها و جوامع امروز گفت: امروز مخاطب باید در مدت کوتاهی که به یک رسانه فرصت می‌دهد آن را قضاوت کند، بتواند محتوای مفید و جذابی دریافت کند و ارائه این محتوای اثرگذار در قالب برنامه های کوتاه بیشتر امکان پذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از طرف دیگر مخاطب امروز بر خلاف گذشته قدرت انتخاب های گسترده و سهل الوصول زیادی در دنیای رسانه‌ای پیدا کرده است و بر این اساس هر رسانه‌ای که محتوای جذاب تر و مفیدتری را در مدت زمان کمتر ارائه کند، بیشتر دنبال می‌شود. به این منظور از سال گذشته تولید میان برنامه و برنامه‌های کوتاه‌مدت را به عنوان یکی از رویکردهای جدید رادیو قرآن در دستور کار قرار دادیم و با مشارکت مدیران و برنامه سازان شبکه، طراحی و تولید میان برنامه های جدید را آغاز کردیم.
مدیر شبکه قرآن افزود: دهه اخیر را می توان دهه چرخش راهبردی رادیو در برابر ورود رسانه های متعدد و متنوعی چون شبکه های اجتماعی دانست و هر چقدر فرصت طراحی امتداد پیام رادیو از فضای برودکست به پهن‌باند بیشتر شود، امکان توافق در این شرایط بیشتر است که یکی از این راه ها حضور بیشتر در بستر های انتشار در فضای مجازی است و قطعاً میان‌برنامه ها و برنامه‌های کوتاه مدت این زمینه و نیاز را بهتر فراهم می‌کند.

وی ایجاد تنوع در جدول پخش برنامه های روزانه رادیو قرآن و نیز زمینه سازی برای پخش برنامه‌های قرآنی از سایر شبکه های رادیویی را از دیگر اهداف این اقدام ذکر کرد و افزود: برای جلوگیری از تولید تکراری برنامه هایی که در گذشته ساخته شده است، همه تولیدات کوتاه رادیو قرآن در گذشته یعنی از ابتدای تاسیس تاکنون بررسی شد و فقط تولید برنامه‌های کوتاه‌مدت جدید در دستور کار قرار گرفت.
دبیر شورای قرآن و معارف معاونت صدا گفت: تاکنون از مجموع پنج هزار و ۳۰۰ برنامه که در قالب ۵۴ عنوان برنامه کوتاه طراحی و در دست تولید است، هفت درصد مربوط به گروه علوم قرآنی، ۱۱ درصد مربوط به گروه آموزش، ۲۵ درصد تولید و تامین برنامه و ۳۰ درصد متعلق به گروه علوم قرآنی است و تولید ۲۷درصد دیگر را نیز گروه تلاوت رادیو قرآن عهدهدار شده است. برنامه های کوتاه مدت در ساختار های متنوع برنامه سازی طراحی شده و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که تولید آنها تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی افزود: اکنون برنامه‌های قله‌های تلاوت، قرار تلاوت، قرآن می خوانیم، ظهور آیه ها، مهارت های صوت و لحن، آشنایی با تفاسیر، آشنایی با ترجمه‌های قرآن کریم، مهارت‌های صوت و لحن، مهارت های تجوید، آشنایی با سوره ها، پیام ثقلین، پیام‌آوران وحی، حکایت نامه، رحل نور، مهارت‌های روخوانی، اسرار هستی و مهارت‌های وقف و ابتدا در حال پخش است.

برچسب‌ها صدا و سیما قرآن کریم شبکه های اجتماعی فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما قرآن کریم شبکه های اجتماعی فضای مجازی صدا و سیما قرآن کریم شبکه های اجتماعی فضای مجازی اخبار کنکور برنامه های کوتاه مدت رادیو قرآن برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای مرحوم مسعود اسکویی را بشنوید

مسعود اسکویی، گوینده و کارشناس مجری پیشکسوت رادیو که از چندی پیش در بیمارستان بستری بود، صبح امروز درگذشت. او معتقد بود «سکوت در رادیو معنی ندارد. اگر بخواهید پنج ثانبه در رادیو سکوت باشد، همه می‌پرسند چه اتفاقی افتاده است. پس باید همواره با مخاطب ارتباط داشته باشیم و کاری کنیم که همراه ما باشند.»

به گزارش ایسنا، مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش که چندی پیش به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بیمارستان بستری بود، صبح روز ١٢ اردیبهشت در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

دوستداران ورزش از نسل قدیم گزارش‌های مسعود اسکویی پیشکسوت رسانه‌های ورزشی را در برنامه «ورزش از نگاه دو» تلویزیون از جمله فوتبال به یاد دارند. وی از سال ۶۰ به بعد به رادیو رفت و مسابقات ورزشی را گزارش می‌کرد. مسعود اسکویی قدیمی‌ترین مجری کارشناس و گوینده ورزشی صداوسیما بود که دوره تهیه‌کنندگی برنامه‌های تلویزیونی را در تلویزیون آلمان گذراند و یک سال در شهر‌های زونه گورگ و ماینس با تلویزیون همکاری کرد.

یکی از شاخصه‌های او در اجرا، ارائه گزارش مسابقات ورزشی بدون داشتن نگاه جانبدارانه بود. او همیشه در مصاحبه‌هایش با اهالی رسانه به ریشه‌اش در ایران و عشق به کارش تاکید می‌کرد و همین عشق به مردم باعث شد با اینکه حال مساعدی نداشت، اما سال تحویل پشت میکروفن رادیو نشست تا شنوندگان رادیو ورزش بخش‌هایی از برنامه سال تحویل را با اجرای او بشنوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه «یاد خدا» از شبکه قرآن و معارف
  • معرفی ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
  • تولید ۲۰۰ مستند از برنامه‌های بسیج و سپاه
  • تتلو در زندان قرآن می‌خواند و تلویزیون می‌بیند
  • تتلو در زندان قرآن می‌خواند، روزه می‌گیرد و تلویزیون می‌بیند
  • دور دوم انتخابات مجلس، به روایت رادیو گفت وگو
  • همراهی رادیو فرهنگ با نمایشگاه کتاب تهران
  • خبر‌های رسانه نوزدهم اردیبهشت
  • برنامه «هشت صبح» از رادیو اقتصاد
  • صدای مرحوم مسعود اسکویی را بشنوید