Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:49:04 GMT

خلیلزاد: صلح افغانستان با چالش‌های فراوانی روبه‌روست

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۳۸۶۳

خلیلزاد: صلح افغانستان با چالش‌های فراوانی روبه‌روست

زلمی خلیلزاد گفت که گرچه این گفت و گوها امید به خاتمه جنگ در این کشور را افزایش داده، با این حال چالش‌های فراوانی باقی مانده است.

به گزارش امروز تارنمای بخش انگلیسی شبکه قطری الجزیره، وی دیروز (۲۱ شهریور) در گفت و گوی تلفنی با خبرنگاران گفت: این (مذاکرات) یک مرحله جدید در دیپلماسی برای صلح در افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد که دولت ترامپ در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان به شدت تلاش می‌کند تا در کنار میانجیگری برای برقراری صلح میان اسرائیل و کشورهای عربی، مذاکرات طرف های درگیر در افغانستان را نیز به سرانجامی برساند.

خلیلزاد افزود: این مذاکرات یک دستاورد مهم است ولی چالش‌های مهمی بر سر راه دستیابی به یک توافق وجود دارد.

پس از گذشت ۱۹ سال از آغاز جنگ آمریکا در افغانستان و در نوزدهمین سالگرد حمله تروریستی یازده سپتامبر، سرانجام پس از ۶ ماه هیات دولت افغانستان برای گفت‌وگو با طالبان روز جمعه عازم دوحه شد و امروز برای نخستین بار گفت‌وگوهای صلح با طالبان آغاز گردید.

زلمی خلیلزاد پیش‌تر توییت کرده بود: این یک فرصت تاریخی برای پایان دادن به یک جنگ چهل ساله است که هیچ راه حل نظامی ندارد و باعث کشته شدن شمار زیادی از افغان‌ها شده است.

به نوشته خلیلزاد، توافق سیاسی بدون مصلحت حاصل نمی‌شود. تاریخ معاصر افغانستان نشان می‌دهد که تلاش برای انحصار قدرت و تحمیل به زور ایدئولوژی خود بر دیگران، ‌ منجر به منازعه می‌شود و کشور با مداخلات دیگران آسیب پذیر می‌شود.

«عبداالله عبدالله» رییس شورای عالی آشتی ملی، حنیف اتمر کاندیدای پست وزارت امورخارجه و سعادت منصور نادری وزیر دولت در امور صلح، هیات ۲۱ نفری دولت افغانستان را به دوحه همراهی می‌کنند.

نشست اولیه برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی امروز شنبه با حضور مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا، مقام‌های قطری و نمایندگان حدود ۳۰ کشور و سازمان‌های جهانی به صورت حضوری و یا آنلاین برگزار می‌شود.

برچسب‌ها قطر افغانستان زلمی خلیلزاد طالبان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر افغانستان زلمی خلیلزاد طالبان ایالات متحده آمریکا قطر افغانستان زلمی خلیلزاد طالبان ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های معماری و شهرسازی ایران

دریافت 58 MB

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در شاهرود به اعضای علمی دانشگاه، اساتید و کارشناسان حوزه‌های معماری، شهرسازی، عمرانی و گردشگری گفت: امروز با یک شلختگی و آشوبناکی در طراحی شهرهایمان مواجه هستیم و شاهدیم با آپارتمان سازی مفاهیمی مانند محله نابود شده و به جای محله‌هایی که مسجد محور و یک عنصر اجتماعی محسوب می‌شد و حتی قواعد خودش را داشت، برج‌هایی ساخته‌ایم که با قواعد هیأت مدیره ها اداره شده و انسان‌ها به ماشین بدل شده‌اند تا جایی که همسایه‌ها از هم خبر ندارند.

بخش‌هایی از این سخنرانی وی در اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی توسط علی شهسوار خبرنگار خبرگزاری مهر تهیه شده که با هم می‌بینیم.

کد خبر 6098734

دیگر خبرها

  • سامان قدوس و چالش سطل آشغال در تمرینات برنتفورد / فیلم
  • ببینید | چالش سخت مهران مدیری برای مهران غفوریان؛ جالی علی انصاریان خالی!
  • «حسین» و «فاطمه» بیشترین نام پسران و دختران در بوشهر است
  • لزوم تشکیل یک نهاد برای تأیید صلاحیت سخنرانان/ چالش ارز؛ ‌ همه منتظر اقدام و عمل دولت
  • هشدار جدی مرکز پژوهش‌های مجلس به دولت/ چالش حقوق معلمان در کمین آموزش و پرورش
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • چالش‌های معماری و شهرسازی ایران
  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند