Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری صدای افغان(آوا) با اعلام این مطلب افزود: رییس شورای عالی مصالحه در نشست مذاکرات بین افغانی دوحه گفت که من و هیأت همراهم به نمایندگی از نظام سیاسی‌ که مورد حمایت میلیون‌ها مرد و زن این سرزمین قراردارد و از تنوع فرهنگی، اجتماعی و قومی افغانستان نمایندگی می‌کند به دوحه آمده‌ایم تا فرایندی را رقم بزنیم که دروازه‌ی جنگ، رنج و مصیبت را برای همیشه ببندد و درب صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را با هم‌وطنانی که از فکر دیگری نمایندگی می‌کنند، باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی گفت که "ما می‌خواهیم تمام مردم افغانستان باردیگر زیر یک سقف واحد بعد از ۴۲ سال فراز و فرود، تجاوز، جهاد و مقاومت متحد شوند. روایت‌ها و برداشت‌ها شاید متفاوت باشند، اما همه‌ی ما می‌دانیم که در جریان این‌ سال‌ها چه اتفاقی افتاده و اکنون در کجا قرارداریم."
 رییس شورای عالی مصالحه بیان کرد که ما در این مرحله باید از فرصت استثنایی که برای صلح به دست آمده استفاده کرده و آینده‌ی جدیدی را که مورد قبول و حمایت تمام شهروندان افغانستان باشد به طور مشترک تعریف کنیم.
 او افزود: اتحادیه‌ اروپا، بریتانیا، جمهوری فدرال آلمان، جمهوری فرانسه، جمهوری ایتالیا، نروژ، سوئد، دانمارک، ژاپن، کانادا و استرالیا از دوستان و متحدان افغانستان هستند و برای کمک به کشور ما و ایجاد صلح نقش عمده ای ایفا کرده اند که ما صمیمانه از شما تشکر و قدردانی می‌کنیم.
 عبدالله در ادامه گفت: کشورهای همسایه و متحدان منطقه‌ای ما جمهوری خلق چین، فدراتیو روسیه، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی پاکستان، جمهوری ترکیه، جمهوری هند، عربستان سعودی، امارات متحده‌ی عربی، اندونزی، جمهوری مصر، جمهوری ازبکستان، جمهوری تاجیکستان، جمهوری ترکمنستان، جمهوری قزاقستان، جمهوری قیرقیزستان و جمهوری آذربایجان برای ایجاد صلح و رفاه با ما به طور مشترک همکاری و تلاش کرده اند.
 او اضافه کرد که هیأت جمهوری اسلامی افغانستان به نمایندگی از تمام جریان‌های سیاسی، احزاب، شخصیت‌ها و اقشار مختلف جامعه برای مذاکره به قطر آمده‌اند. برگزاری لویه جرگه‌ی صلح و حمایت همه جانبه‌ی نمایندگان مردم از تلاش‌های صلح، عزم و اراده‌ی همگانی را در حمایت از هیأت مذاکره و تلاش‌های صلح به نمایش می‌گذارد.
 عبدالله گفت که ما عقیده‌ راسخ داریم که صلح با عزت و پایدار زمانی تأمین می شود که متضمن حفظ استقلال، آزادی، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و مشارکت سیاسی فراگیر باشد و از حمایت همه جانبه‌ ملت افغانستان بر خوردار باشد.
 رییس شورای عالی مصالحه ملی خاطرنشان کرد که حرکت به طرف آینده‌ بهتر نیازمند گذشت، اولویت دادن به صلح به جای جنگ و توافق برای بحث روی موارد اختلاف است. ملت‌های دیگر نیز چنین تجربه‌ای را در تاریخ خود دارند. مطمئن هستم که به کمک خداوند و درس از گذشته ما نیز می‌توانیم در مسیر صلح و آشتی گام‌های موثری برداریم.
 او با تاکید بر اینکه ما خواهان اعلان آتش بس بشردوستانه هستیم، افزود: اعلان آتش بس بشردوستانه سبب می‌شود کمک‌های بشری و برنامه‌های توسعه‌ای به تمام بخش‌های افغانستان برسد و مردم ما از آن بهره مند گردند. حفظ زیربناهای ساخته شده در کشور از وظایف همه ما است. پروژه‌های بزرگ زیربنایی به گروه خاصی تعلق ندارند بلکه به نفع تمام مردم افغانستان هستند.
 وی در ادامه گفت: تحقق آرزوی افغانستان به عنوان نقطه‌ وصل منطقه و استفاده از فرصت‌های موجود در کشور و در منطقه منوط به صلح می‌باشد. این تحول می‌تواند نقش عمده‌ای در بهبود وضع اقتصادی مردم منطقه ایفا کند. فقر و بیکاری ریشه در جنگ دارند. صلح در افغانستان سبب جلب سرمایه‌گذاری می‌گردد.
 عبدالله افزود: با در نظرداشت این‌که هزینه جنگ تنها به افغانستان محدود نمی‌ماند بلکه تهدیدی برای منطقه و فراتر از منطقه است، بر این اساس از تمام کشورهای دور و نزدیک می‌خواهم تا کشور ما را در رسیدن به صلح یاری نمایند.

برچسب‌ها طالبان مذاکرات صلح افغانستان دوحه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طالبان مذاکرات صلح افغانستان دوحه طالبان مذاکرات صلح افغانستان دوحه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین رافائل گروسی سه‌شنبه شب در خبرنگاران مستقر در وین ابراز امیدواری کرد که ظرف مدت کوتاهی گام‌های ملموسی در زمینه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ برداشته شود. او با این حال بازه زمانی مشخصی در این باره اعلام نکرد.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسفند ۱۴۰۱ با هدف حل‌وفصل مسائل ادعایی پادمانی با یکدیگر توافق کردند؛ توافقی که بعداً به‌عنوان بیانیه مشترک ۴ مارس شهرت گرفت و بر اساس آن، جمهوری اسلامی ایران به طور داوطلبانه با فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر بازرسان آژانس، در چارچوب قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران) موافقت کرد. در پی آن، جلسات متعددی در سطح کارشناسی برگزار و چندین موضوع فنی بین ایران و آژانس حل و فصل شد.

در واقع با همکاری و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران، اختلافات بر سر یکی از سه مکانی که آژانس ادعا می‌کند رد اورانیوم پیدا شده، حل و فصل و همچنین پاسخ‌های مستدل و مستندات مربوطه درباره سایر مکان‌ها به آژانس ارائه شد.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که همکاری خود را با آژانس در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان ادامه داده و مسائل باقی‌مانده پادمانی نیز با رویکرد حرفه‌ای و بدون جانبداری آژانس قابل حل است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • جمهوری آذربایجان و ارمنستان در یک قدمی امضای معاهده صلح
  • گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر