Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@16:38:23 GMT

یزد| باید مردم را نسبت به عملکرد دستگاه قضایی اقناع کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۴۵۳۷

یزد| باید مردم را نسبت به عملکرد دستگاه قضایی اقناع کرد

گروه استان‌ها - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: دایره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری می‌تواند با تهیه بانک اطلاعاتی از واحدهای تولیدی، زمینه راه‌اندازی مجدد شرکت‌های تعطیل یا افزایش ظرفیت واحدهای نیمه تعطیل را با همکاری دستگاه‌های استانی فراهم کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، غلامعلی دهشیری صبح امروز در نشست شورای معاونین دادگستری استان یزد اظهار داشت: وقت، ارزشمندترین داشته انسان است که نباید بیهوده صرف شود و اگر در مسیر دادرسی مردم نسبت به فرآیند دادرسی و ابعاد آن توجیه شوند، هرگز حاضر نمی‌شوند وقت و عُمر خود را با استمرار درخواست رسیدگی در مراجع بالاتر مصرف نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهشیری گفت: بسیاری از مردم به دنبال احقاق حق خود و اجرای عدالت هستند و چنانچه در همان بدو امر و در انجام فرآیندهای دادرسی به این اقناع برسند که در این مسئله ذیحق نیستند یا به دلیل عدم مستندات کافی و ادله اثباتی، راه به جایی نمی‌برند، از ادامه اقامه دعوی منصرف می‌شوند و سپس می‌توانند با اخذ نظر کارشناسی احقاق حق کنند.

وی با بیان اینکه، این مطلب شامل حال شکات حرفه‌ای و مراجعان پرتکرار دادگستری نمی‌شود، افزود: شکات حرفه‌ای از همان ابتدا نسبت به محق بودن و یا نبودن خود آگاهند و معمولاً از طی فرآیند دادرسی، اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

12واحد تولیدی و صنعتی در استان البرز با فرمان رئیس‌جمهور افتتاح شدتلاش کارگران مانع از توقف تولید در استان بوشهر شدتوقف بخشی از تولید گاز در فاز 16 پارس جنوبی/ علت توقف تولید: نشتی گاز به دریابانک‌ها در برابر پرداخت وام ودیعه مسکن مقاومت می‌کنند/ ورود قوه قضاییه در صورت تعلل بانک مرکزی

رئیس‌کل دادگستری استان یزد تعیین تکلیف سریع پرونده‌های کثیرالشاکی را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و عنوان کرد: در این پرونده‌ها به واسطه اینکه افراد زیادی دخیل هستند باید تا آنجا که امکان دارد روند رسیدگی را در کمال دقت، سرعت داد، زیرا با حل و فصل یک پرونده، تعداد زیادی از افراد به حق خود می‌رسند.

دهشیری التزام به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های واصله از ریاست قوه قضائیه و سایر مدیران عالی را خواستار شد و گفت: بخشنامه‌های قوه قضاییه با هدف تسریع و تسهیل امور و ابلاغ شیوه‌های مدیریتی به استان‌ها ارسال می‌شوند و باید با بررسی دقیق، تجزیه و تحلیل آن‌ها بستری را فراهم کرد تا نسبت به اجرایی و عملیاتی نمودن آنها اهتمام و التزام بیشتری صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم شناسایی شرکت‌ها و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های در حال کار مشکلات خود را در ستاد استانی اجرای سیاست‌ها اقتصاد مقاومتی مطرح می‌کنند و در ستاد تلاش ویژه‌ای جهت حل و فصل مشکلات تولیدکنندگان صورت می‌گیرد.

دهشیری گفت: دایره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری هم می‌تواند با تهیه یک بانک اطلاعاتی، همه ظرفیت‌های دستگاه قضایی استان را برای راه‌اندازی مجدد شرکت‌های تعطیل و یا افزایش ظرفیت واحدهای نیمه تعطیل با همکاری معاونت اقتصادی استانداری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سایر ارکان اقتصادی استان فراهم نماید.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: ۱۵۸ واحد تولیدی در استان زنجان راکد یا تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فرجی برحق، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت- در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی بر اهتمام جدی اعضا برای تحقق شعار سال تاکید کرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: با عنایت به تاکید چندین ساله معظم‌له توجه بر اقتصاد کشور، مسئولیت همه را سنگین‌تر می‌کند که نیازمند همت و تلاش مضاعف بخش‌های دولتی و خصوصی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه در جلسات و سخنان خود در جمع مسئولان قضائی دادگستری‌های سراسر کشور تاکید بر رصد و پیگیری جدی مسئولان قضائی برای رفع موانع و مشکلات قضائی واحدهای تولیدی داشتند، بیان کرد: دادگستری استان زنجان در اجرای دستورات و تأکیدات رئیس دستگاه قضا به دنبال ارائه راهکار و کمک برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی است.

فرجی‌برحق با اشاره به گزارش رئیس صمت استان مبنی بر تعطیلی یا راکد ماندن تعداد ۱۵۸ واحد تولیدی در استان تاکید کرد: تعطیلی این تعداد واحد تولیدی در استان قابل پذیرش نیست، بنابراین با اولویت‌بندی و انجام کار کارشناسی و تخصصی از سوی مسئولان متولی امر راهکارهایی برای رفع موانع این واحدها صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید باید همراه با خروجی مثبت و اقدامات مؤثر باشد، همه مسئولان باید برای تحقق شعار سال یک کار عملیاتی و جهادی انجام دهند و انتظار ما فعال کردن واحدهای تولیدی راکد در استان است.

به گزارش ایمنا، در ابتدای جلسه رئیس کل دادگستری استان به همراه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی از بخش‌های شرکت آنا کیمیا منگنز و آنا شیشه که در حال احداث است، بازدید کرد.

کد خبر 747859

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم