Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:27:48 GMT

اتصال ۱۵۰۰ مدرسه روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۴۷۱۶

اتصال ۱۵۰۰ مدرسه روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب حیدری امروز شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: ۹۸ درصد از مدارس روستایی، لرستان به اینترنت پرسرعت تجهیز شده‌اند که از اهداف مهم اجرای این طرح می‌توان به اتصال تمامی مدارس به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد که این اتصال به این مفهوم است که تمامی مدارس استان به یک شبکه مرکزی متصل می‌شوند و از طریق آن شبکه می‌توان محتوا و اطلاعات موردنظر را برای استفاده مدارس در آن قرار دارد و روش‌های اتصال به این شبکه طبق موقعیت روستاها می‌تواند متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با هوشمند سازی مدارس امکان ارائه آموزش آنلاین در مدارس در این شرایط بیماری کرونا آسان‌تر فراهم می‌شود، افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور و امکان انتشار این بیماری در فضاهای پرتراکم، نیاز و دسترسی افراد به شبکه‌های اجتماعی، بسترهای مجازی و برنامه‌های آموزشی همچون شاد، بیش از هر زمان دیگر ضروری است و در این زمینه با تهیه تجهیزات لازم و حمایت‌های وزارت ارتباطات، از تعداد هزار و ۶۰۰ مدرسه روستایی، تعداد هزار و ۵۶۰ مدرسه توسط تیم‌های تخصصی این اداره کل به شبکه اینترنت متصل شد و همچنین تجهیزات لازم برای بهره‌مندی از این خدمات در اختیار مدیران مدارس قرار گرفت است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با بیان اینکه تمامی مدارس مناطق شهری استان لرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل و از مزایای آن بهره‌مند هستند، افزود: در استان لرستان تعداد چهار هزار و ۹۴۱ مدرسه در تمامی مقاطع وجود دارد که با توجه به متصل بودن تمامی مدارس شهری، اتصال تمامی مدارس روستایی در اولویت قرار گرفت که تیم‌های تخصصی این اداره کل با بررسی و اولویت‌بندی مدارس مناطق محروم و دورافتاده این استان طبق فاکتورهای همچون مکان روستا، مقطع تحصیلی مدارس و تعداد دانش‌آموز در هر مدرسه این مدارس را به شبکه اینترنت متصل کردند.

کد خبر 5021846

منبع: مهر

کلیدواژه: شهاب حیدری اینترنت پرسرعت ویروس کرونا محرم 99 شیراز بازگشایی مدارس بوشهر آمار کرونا گرگان مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمانشاه شهرکرد انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم توهین به پیامبر شیوع کرونا تمامی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی

خیابان جمالی در منطقه ۴ شهرداری تهران بازگشایی و با رعایت اصول ایمنی و طرح هندسی مناسب به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی متصل می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهریار افندیزاده؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه خیابان جمالی در منطقه 4 شهرداری تهران بازگشایی و با رعایت اصول ایمنی و طرح هندسی مناسب به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی متصل می‌شود، اظهار کرد: با توجه به وجود گره‌های ترافیکی متعدد در معابر محلات حسین‌آباد و مبارک‌آباد، حد فاصل بزرگراه‌های امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی که رفت و آمد روزانه شهروندان را با مشکل و کندی همراه ساخته بود، مطالعات تخصصی در این باره انجام و راهکارهای روان‌سازی ترافیک و برطرف کردن مشکلات یادشده مورد بررسی قرار گرفت.

افندیزاده گفت: در فرایند مطالعات مذکور، گزینه‌های مختلف ساماندهی ترافیکی این محدوده بررسی شد و بازگشایی یکی از معابر شرقی ـ غربی محلات اعلام شده به شبکه بزرگراهی برای تسهیل دسترسی ساکنین و تخلیه بهتر بار ترافیک خروجی از شبکه، مدنظر قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران ادامه داد: براساس نتایج مطالعات و جمع‌بندی اعضای کمیته شبکه معابر، اتصال خیابان جمالی به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی با رعایت اصول ایمنی و طرح هندسی مناسب به تصویب رسیده است.

افندیزاده با بیان اینکه بهبود دسترسی شهروندان به ایستگاه متروی میدان هروی، تقلیل زمان پیمایش خودروها و کاهش نسبی آلاینده‌ها در محدوده از نتایج اتصال خیابان جمالی به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی خواهد بود، اعلام کرد: طرح یادشده، باعث روان شدن ترافیک در شبکه معابر محلات پیرامونی، خروج آسان‌تر خودروها از معابر محلی به بزرگراهی، کاهش بار ترافیکی درون شبکه‌ای و کاهش تاخیر و زمان تردد خودروها می‌شود.

احداث پل جدید در آزادراه تهران ـ کرج

بر اساس این گزارش، کمیته شبکه معابر، از کمیته‌های تخصصی شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است که با محوریت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و حضور جمعی از صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهور، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و مناطق مربوطه، تغییرات شبکه معابر شهری تهران را بررسی کرده و درباره نحوه مواجهه با مشکلات ترافیکی تصمیم‌گیری می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان