Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبی الله بختکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آستانه آغاز سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹  کشاورزان در استفاده از ارقام مختلف بذر دقت و بذرهای مورد نیاز خود را از شرکت‌های تولید بذر مطمئن و مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی تهیه کنند.

وی اظهار داشت: در غیر این صورت به حتم خود کشاورزان نسبت به بوجاری و ضدعفونی کردن بذر گندم و جو اقدام کنند و توجه داشته باشند سموم مورد نیاز برای ضدعفونی کردن این بذرها را از فروشگاه‌های مجاز و معتبر تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با استفاده از دستگاه‌های بوجاری می‌توان بذر گندم را به منظور پاکسازی از بذر علف‌های هرز و مواد خارجی اعم از سنگ، کلوخ و مواد ناخالص دیگر تمیز کرد چنانچه این اقدام انجام نشود، وجود این مواد غیر از بذر گندم موجب مسدود شدن نازل‌های بذر کار شده و ریزش بذر در زمان کاشت با مشکل مواجه می شود و مزرعه تراکم مناسبی نخواهد داشت.

بختکی یادآوری کرد: اگر بذر علف هرز همراه بذر گندم و جو باشد، وجود آن باعث آلودگی مزرعه شده و علف‌های هرز با استفاده از آب و مواد غذایی موجود در خاک، موجب تضعیف گیاه گندم می‌شود که در نهایت منجر به کاهش عملکرد و هزینه مبارزه با علف‌های هرز نیز به سایر هزینه‌های تولید اضافه می شود که ضرورت دارد قبل از کاشت، بذر کاملا پاک و تمیز باشد که بوجاری بذر به خوبی این مهم را محقق می‌کند.

وی اظهارداشت: ضدعفونی اصولی بذور با سموم توصیه شده سبب پیشگیری از آلودگی مزارع به بیماری‌های گیاهی و سیاهک می شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم بذرگیری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم زنجان وزارت جهاد کشاورزی گندم زنجان اخبار کنکور بذر گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۵۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن صداقت کیش ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هشت مرکز پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: این مراکز از هم اکنون به صورت شبانه روزی تا پایان کار برداشت آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است فهرست خرید گندم روزانه از سوی مراکز خرید به بانک برای پرداخت مطالبات کشاورزان ارائه شود.

صداقت کیش افزود: کلزا نیز توسط کارخانه روغن گچساران از کشاورزان خریداری می‌شود.

کد خبر 6092193

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود