Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@15:50:55 GMT

امکان رعایت پروتکل‌ها در مدارس مناطق محروم وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۵۳۷۸

امکان رعایت پروتکل‌ها در مدارس مناطق محروم وجود ندارد

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، عضو کمیسیون اصل 90 گفت: در مناطق محروم کشور امکان رعایت بسیاری از پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها برای مدارس وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسن شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: گزارش‌هایی که مسئولان آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس می‌دهند گزارش‌های خوبی است که پروتکل‌های بهداشتی در سطح خوبی رعایت می‌شود اما گاهی گزارش‌هایی به دست ما می‌رسد که خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به بازدید خود از برخی از مدارس، گفت: در بازگشایی مدارس با یک نوساناتی مواجه بودیم که این امر موجب گلایه اولیا و مدیران و نگرانی دانش‌آموزان شده است.   نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قبل از بازگشایی مدارس بحث ارائه دروس به صورت غیرحضوری مطرح  و چند روز مانده به بازگشایی، بحث‌های حضوری مطرح شد که این امر نیز سردرگمی در بین مردم به وجود آورد.   حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه برخی زیرساخت‌ها برای بازگشایی مدارس فراهم نبود، افزود: حتی در روز اول بازگشایی شبکه شاد آماده بهره‌داری نبود و مدیران مدارس با مشکل مواجه شدند.   وی گفت: در مجموع آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس نمره قبولی پایینی می‌گیرد که ضروری است هم زیرساخت‌ها و هم رعایت پروتکل‌ها در ادامه راه بهتر انجام شود.   عضو کمیسیون اصل 90 با اشاره به اینکه در مناطق محروم امکان رعایت بسیاری از پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد، ادامه داد: باید  فکر ویژه‌ای برای این مدارس شده و ثبات در تصمیم‌گیری و مدیریت وجود داشته باشد چرا که عدم ثبات در تصمیم‌گیری به نظام تعلیم و تربیت ضربه می‌زند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و گفت : پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

 وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت بخشی به مدارس دولتی یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پ یرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شانیت معلمی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی