Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:17:18 GMT

کمک مالی برای تجهیز فعالیت‌ نهادهای دانشجویی علوم پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۵۴۵۵

کمک مالی برای تجهیز فعالیت‌ نهادهای دانشجویی علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر حسن زائری‌لطف در وبینار آموزشی مجازی «ساختار بودجه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در ستاد و  علوم پزشکی» کمک مالی برای تجهیز فعالیت‌ نهادهای دانشجویی به دانشگاه‌ها را در سال‌های گذشته بی‌سابقه خواند و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌ها و حمایت معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت توانستیم ۳ میلیارد تومان به ۶۰ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مبلغ تنها بابت تجهیز فضاهای تشکل‌ها، انجمن‌ها و کانون‌هایی که در اختیار دانشجویان قرار دارد باید صرف شود. تاکید ما این است که این هزینه صرفا در زمینه تجهیز فضاهای فرهنگی مصرف شود و لازم است دانشجویان ما بدانند که تجهیز فضاهای فرهنگی آن‌ها دغدغه وزارت بهداشت است.

زائری لطف اظهار داشت: تلاش داریم در آینده نیز کمک‌هایی را ترتیب دهیم تا کیفیت تجهیز فضاهای فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی ارتقا پیدا کند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه در برخی از دانشگاه‌ها تلاش‌هایی صورت گرفته است تا فضاهایی را از دانشگاه بگیرند و پس از تجهیز کردن در اختیار نهادهای دانشجویی قرار دهند. در حاضر چند دانشگاه در این مرحله قرار دارند و درخواست کمک از وزارت بهداشت دارند. در اختیار داشتن فضای مستقل فرهنگی موجب مشارکت و شور و نشاط بین دانشجویان شده و به نوعی اتاق فکر دانشگاه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح «رتبه‌بندی نشریات دانشجویی وزارت بهداشت» در دانشگاه‌های علوم پزشکی موجب وحدت‌رویه در حوزه نشریات دانشجویی می‌شود گفت: با انجام این طرح شاهد قوت گرفتن و انسجام نشریات در طرح «رتبه‌بندی نشریات دانشجویی وزارت بهداشت» خواهیم بود.

زائری لطف یادآور شد: امیدواریم دانشجویان علوم پزشکی علاوه بر ارتقای اندیشه و کسب توانمندی‌های شخصی، حضور پررنگی در جشنواره‌های مختلف بخصوص جشنواره « تیتر» داشته باشند که امسال وزارت بهداشت متولی برگزاری جشنواره «تیتر ۱۲» است. همچنین فراخوان سیمرغ را اعلام کرده‌ایم و در روزهای آتی خبرهایی درباره جشنواره اعلام می‌کنیم.

وی درباره برگزاری انتخابات مجازی در حوزه نشریات بیان کرد: متاسفانه بسترهای مناسب مجازی ما مناسب نیست و باید بسترهای مجازی لازم تدارک دیده شود. مدت‌ها بنا بود به دنبال آن بودیم که اطلاعات فیزیکی را به اطلاعات سامانه‌ای بدل کنیم که خوشبختانه این اتفاق در چند گام اجرا شد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ما امکان انتخابات مجازی را داریم اما پیش از آن باید اطلاعات کانون‌ها درج و ثبت شود. در حال فراهم کردن یک بستر مجازی برای نشریات هستیم و در روزهای پیش رو امکان برگزاری انتخابات را داریم. اگر دانشگاهی بستر مجازی برگزاری دارد از نظر ما منعی ندارد و می‌تواند انتخابات را برگزار کند.

کد خبر 5021815

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت تشکلهای دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش وزارت علوم تحقیقات و فناوری سال تحصیلی جدید آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های علوم پزشکی آموزش مجازی ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته مرکز سنجش آموزش پزشکی پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشجویان دانشجویی وزارت بهداشت تجهیز فضاهای دانشگاه ها علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو ۱۰۰  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی