Web Analytics Made Easy - Statcounter

آتش‌سوزی در ایالت اورگان که پیش‌تر باعث نابودی پنج منطقه شده بود، به آوارگی و مفقود شدن هزاران آمریکایی نیز منجر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در ادامه آتش‌سوزی‌های ایالت اورگان، «کیت براون»، فرماندار این ایالت روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که ده‌ها نفر مفقودشده و هزاران نفر دیگر نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس دفتر مدیریت بحران این ایالت نیز گفته مقامات محلی در حال آماده‌سازی برای «یک واقعه مرگبار جمعی» هستند.

وی همچنین هشدار داد که هزار سازه، براثر این حادثه تخریب‌شده است.

به گفته فرماندار ایالت اورگان شمار دقیق افرادی که خانه‌های خود را ترک کرده‌اند، ۴۰ هزار نفر است و ۵۰۰ هزار نفر دیگر در حال آمادگی برای ترک خانه‌ها هستند.

آسوشیتدپرس نوشته، مقامات ایالت اورگان شمار دقیق تلفات این حادثه آتش‌سوزی را منتشر نکرده اما گزارش‌شده که این حادثه حداقل هشت کشته بر جاگذاشته است.

آتش‌سوزی ایالت اورگان موجب ذوب شدن برخی وسایل ازجمله اتومبیل باری و تخته بسکتبال شده است

صدها آتش‌نشان نیز تلاش کردند دو آتش‌سوزی عظیم در نزدیکی یکی از بخش‌های پرجمعیت این ایالت، ازجمله حومه‌های شهر پورتلند را خاموش کنند.

تقریباً ۵۰۰ نیرو در حال خاموش کردن آتش‌سوزی‌ها در نزدیکی‌های شهر پورتلند هستند؛ شهری که طی سه ماه گذشته شاهد اعتراضاتی علیه نژادپرستی و خشونت پلیس بوده است.

مقامات محلی ایالت اورگان همچنین گفته‌اند که ۳ هزار و ۸۸۰ کیلومترمربع از اراضی این ایالت طعمه حریق شده‌اند که این میزان حدود دو برابر میزان عادی در یک سال است.

این در حالی است که گزارش‌شده شرایط آب و هوایی ازجمله رطوبت هوا و باد موجب شده کمی از شدت این آتش‌سوزی‌ها کم شود.

از سوی دیگر آتش‌سوزی‌های مهیب در شمال کالیفرنیا نیز تاکنون حداقل ۶ قربانی و ده‌ها زخمی برجای گذاشته و هزاران نفر از آمریکایی‌ها را از خانه‌هایشان فراری داده است.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: آتش سوزی پورتلند اورگان ایالت اورگان آتش سوزی ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، آژانس حفاظت مدنی در ریو گرانده دو سول دوشنبه گفت که حدود دوسوم از ۵۰۰ شهر این ایالت تحت تاثیر طوفان قرار گرفته و حدود ۱۳۰ هزار نفر وادار به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

طوفان و سیل در این ایالت جاده‌ها و پل‌های چندین شهر را تخریب کرده و باعث بروز رانش زمین و تخریب برخی سدها شده است.

شرایط آب و هوایی در روز دوشنبه بهتر شد اما انتظار می‌رود که در روزهای آینده بار دیگر بارش باران و وزش طوفان شدت پیدا کند.

اداره هواشناسی ریو گرانده دو سول اعلام کرد: در کوتاه مدت و میان مدت اوضاع آب و هوایی بهتر نخواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که برخی مناطق همچنان شاهد شرایط وخیم آب و هوایی باشند.

ادواردو لیته فرماندار ریو گرانده دو سول گفت که گروه‌های امدادرسانی به مناطق بیشتری دسترسی پیدا کرده‌اند و احتمال می‌رود که شمار کشته‌ها افزایش پیدا کند. مقام‌های این ایالت گفتند که هنوز ۱۱۱ نفر مفقود هستند.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلو رئیس جمهوری برزیل و برخی از اعضای کابینه‌اش روز یکشنبه از مناطق سیل‌زده بازدید کردند. وی همچنین روز دوشنبه جلسه‌ای برای بررسی شرایط بازسازی مناطق آسیب‌دیده برگزار کرد.

دیگر خبرها

  • برای اسکان ۱.۵ میلیون آواره نیازمند شمار زیادی چادر هستیم
  • افزایش تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • وضعیت ناگوار آوارگان غزه؛ وقتی جز کفن چیزی برای فرار از سرما وجود ندارد
  • سیل وحشتناک در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شدند (فیلم)
  • می‌ترسم جنگ تمام شود و این زندگی ادامه داشته باشد!
  • سیل شدید در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شده‌اند + فیلم
  • شوک باورنکردنی؛ خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟
  • وضعیت شهرهای برزیل بعد از سیل شدید + ویدئو | ۷۰ نفر مفقود شده‌اند