Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@00:11:28 GMT

آب شیخ صله آلوده به فاضلاب شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۶۱۲۱

آب شیخ صله آلوده به فاضلاب شده است

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و رئیس شبکه بهداشت استان کرمانشاه گفت : دلیل اصلی و قطعی مسمومیت مردم روستای شیخ صله مصرف آب آلوده بوده و بنابر نمونه‌برداری‌های علمی و آزمایش‌های دقیق در مراکز پیشرفته آزمایشگاهی حوزه بهداشت استان، آلودگی منابع آبی روستای شیخ‌صله در ثلاث‌باباجانی به دلیل نداشتن کلر مناسب و آلودگی آن با فاضلاب قطعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : این نمونه برداری‌ها یک روز قبل از طغیان و روز بعد از آن از آب مصرفی در مناطق مختلف روستا جمع آوری شده و همه این آزمایش‌ها نشانگر آلودگی آب به دلیل نبود کلر مناسب و آلودگی آب با فاضلاب است.

شکیبا افزود: از بررسـی مسـتندات و بازدیـدهای میدانی مشـخص شد که از سه ماه گذشـته نوسانات کلر باقی مانده بـه دلیل نقص فنی سیسـتم سـالم سازی آب، ثبت و به شـرکت آبفا گزارش شده؛ همچنین وجود منابع آلاینـده در پیرامون منبع تـامین کننـده آب و عـدم بهسازی و لایروبی مخزن جمع آوری آب چشـمه و رعایت نکردن حریم بهداشتی منبع تامین کننده آب مشهود بوده است.

او با بیان اینکه کلرسنجی روزانه طی ۲ هفته پیش از بروز طغیان صفر بوده است، افزود: آخرین نتیجه میکروبی قبل از بروز طغیان در تاریـخ ۱۵ شـهریور از روسـتای شـیخ صله و بازارچه مرزی از نظر «اشریشـیاکلی» (باکتری) و آلودگی آب بـا فاضـلاب توسط آزمایشـگاه آب و فاضلاب مرکز بهـداشت ثلاث باباجانی مثبت گزارش شده است.

 او گفت: منبع آب دارای دریچه نفوذپذیر بـا امکان نشت رواناب سـطحی است و از زمان ساخت مخزن جمع آوری آب چشمه، لایروبی آن انجام نشده است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی آب شرب آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۶۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان آبشار «آب تاف» پلدختر

دریافت 38 MB

کد خبر 6095859

دیگر خبرها

  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • طغیان آبشار «آب تاف» پلدختر
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز