Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:37:57 GMT

مواد قانون حمایت از محیط بانان صد در صد اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۷۱۶۱

مواد قانون حمایت از محیط بانان صد در صد اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عیسی کلانتری در حاشیه ملاقات با امیرحسین کرمیان محیط‌بان مجروح منطقه حفاظت شده ورجین تهران، با اشاره به اینکه بر اساس قانون حمایت از محیط‌بانان که سال گذشته تصویب و امسال ابلاغ شده، محیط‌بانان همانند مأموران نیروی انتظامی هستند، گفت: پیش از تصویب این قانون، اگر درگیری بین محیط‌بان و متخلف ایجاد و منجر به مرگ می‌شد، محیط‌بان در صورت عدم اثبات بی گناهی قصاص می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خوشبختانه با تصویب این قانون محیط‌بانان در انجام مأموریت‌های خود حمایت قانونی دارند، اظهار داشت: سازمان محیط زیست نیز هر چیزی که در این قانون پیش بینی شده است را به صورت صد در صد انجام می‌دهد.

کلانتری ضمن قدردانی از وزارت بهداشت و درمان و نیروی انتظامی در حمایت از محیط‌بانان و رسیدگی به موقع به محیط‌بانان مجروح در کشور گفت: از بعد معیشتی و رفاهی محیط‌بانان هم تا آنجایی که قانون به ما اجازه دهد تلاش می‌کنیم.

در ادامه جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور نیز با اشاره به اینکه سال گذشته و در زمانی که قانون حمایت از محیط‌بانان تصویب نشده بود با حمایت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیمه عمر و بیمه مسئولیت محیط‌بانان برقرار شد، افزود: بر همین اساس هر محیط بانی که جان خود را حتی در خارج از مأموریت سازمانی از دست دهد، بیمه عمر به صورت کامل به خانواده محیط‌بان تعلق می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در درگیری محیط‌بانان با متخلفان که به صورت سهوی منجر به مرگ می‌شود نیز بیمه مسئولیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محبت خانی با تاکید بر اینکه محیط‌بان شمیراناتی نیز برابر نظر پزشکی قانونی از بیمه عمر استفاده خواهد کرد، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با بیمه، امیدواریم بتوانیم طی هفته آینده تمام دیه‌ها چه در مسئولیت و چه در عمر برای محیط‌بانان را پرداخت کنیم.

کد خبر 5021935

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط بان لایحه حمایت از محیط بانان عیسی کلانتری وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران ویروس کرونا سال تحصیلی جدید آغاز سال تحصیلی شهرداری تهران محرم 99 قوه قضاییه متروی تهران محسن حاجی میرزایی وضعیت راهها کمیته امداد امام خمینی ترافیک سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حمایت از محیط بانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد

مهدی قمصریان در یاسوج افزود: در اغلب این حوادث، مقصر‌ها فاقد بیمه شخص ثالث بودند.

وی اضافه کرد: امسال پنجمین سالگرد تصویب قانون اجباری بیمه شخص ثالث است که بر این اساس دارندگان وسایل نقلیه موتوری موظف به داشتن بیمه شخص ثالث هستند.

قمصریان ادامه داد: برطبق این قانون ارائه هر گونه خدمت به وسایل نقلیه موتوری اعم از پلاک گذاری و کارت سوخت و سند مبتنی بر داشتن بیمه است.

مدیرعامل صندوق تامیین خسارت‌های بدنی کشور گفت: در کشور هم اکنون ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزاروسیله نقلیه موتورسیکلت وجود دارد که از این تعداد ۱۰ میلیون فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

وی همچنین افزود: هم اکنون ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور وجود دارد که از این تعداد دو میلیلون خودرو فاقد بیمه شخص ثالث هستند که پلیس موظف است این وسایل را متوقف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • روزهای سخت کارگران مهاجر در پایتخت/ برای کارگران روزمرد کاری کنید
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟