Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استانداری گیلان در رشت افزود: فعالیت های جامعه و مدارس باید با رعایت دقیق دستور العمل ها و توصیه های بهداشتی اعم از فاصله گذاری و استفاده از ماسک و غیره باشد.

وی عنوان کرد : بر همین مبنا ضرورت رعایت دستوالعمل های بهداشتی در همه مدارس مورد تاکید جدی است و بدین منظور در جلسه هفته گذشته ستاد مقابله با کرونا در استان کمیته بازرسی و نظارت بر مدارس تشکیل و فعال شد و همچنان هم با جدیت به کار خود ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: گزارش ها حاکی از آن است که عمده مدارس و دانش آموزان در واحدهای آموزشی پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند اما برخی از خانواده ها بعد از تعطیلی مدارس به محض خروج دانش آموز از مدرسه در رعایت این پروتکل ها سهل انگاری هایی داشته اند که نیازمند توصیه و توجه جدی آنان است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: ظرف یک هفته بازگشایی مدارس حدود یک هزار مدرسه توسط این کمیته مورد بازدید قرار گرفت و نقاط قوت و ضعف مشخص شد و بدین منظور از مدیریت آموزش و پرورش استان و نیز متولیان مدارس و نیز مراکز آموزش عالی و حوزه ها انتظار است که به طور جدی اصول بهداشتی را رعایت کنند و در همه مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه سلامت دانش آموزان، دانشجویان و طلاب در اولویت نخست باشد.

وی با قدردانی از تلاش های وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس و ایجاد شرایط برای حضور ۱۴ میلیون دانش آموز در کشور اظهار داشت: این آمار با احتساب تعداد دانشجویان و طلاب به ۲۰ میلیون نفر می رسد که فراهم کردن شرایط مناسب تحصیل این جمعیت و مدیریت فضا کار آسانی نیست.

 وی اظهار کرد : با اعلام ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس، در مدارس به روی همه دانش آموزان باز شد در عین آنکه نکات و توصیه های بهداشتی هم با سخت گیری های ویژه در این حوزه پیاده شده و این مهم نشان دهنده گفتمان سلامت بعلاوه فعالیت است.

زارع خاطر نشان کرد: به هیچ وجه راضی نیستم که دانش آموزی علاقمند به ورود به مدرسه و آموزش حضوری باشد و به دلیل نداشتن ماسک نتواند حضور یابد لذا برای این منظور بایددستگاه ها و نهادهای متولی اعم از بهزیستی و کمیته امداد به صورت ویژه به این دانش آموزان توجه نمایند ضمن آنکه  در این ارتباط از کمک خیرین و مردم بهره گرفت.

آموزش های پیشگیری از ویروس کرونا همچنان تداوم یافته و اطلاع رسانی شود

استاندار گیلان در ادامه با تاکید بر اینکه در حوزه رعایت توصیه های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان نیازمند همراهی جدی مردم هستیم، اظهار داشت: آموزش های پیشگیری از ویروس کرونا باید از طریق رسانه ها همچنان با قوت اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه کمیته اطلاع رسانی و فضای مجازی استان باید در این زمینه همچنان فعال باشد،  خاطر نشان کرد: بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها در موضوع آموزش مردم از جمله موارد مهم و مورد تاکید است که باید به نحوه شایسته از این ظرفیت ها به ویژه در اطلاع رسانی بخش های عمومی و دانش آموزان و اولیاء بهره مند شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اضافه کرد: رعایت دستورالعمل ها از سوی مردم کمک مضاعفی به کادر درمانی ما اعم از پزشکان و پرستاران است و مردم گیلان تاکنون همکاری خوبی با ستاد مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی داشتند که این همکاری ها باید تقویت شود.

وی ادامه داد : عموما در جلسه ها و محافل مختلف از ایستادگی، ایثار و مقاومت والای کادر درمان و پزشکی تشکر می کنیم اکنون هم همین نگاه را داریم اما باید دقت کافی را داشته باشیم که ضعف ما در رعایت توصیه ها و دستورالعمل ها به بروز مشکل و فشار بر آنان نیانجامد.

وی تصریح کرد: در عین توجه تک تک ما به این قشر فداکار که متعهدانه و جانانه از جان مردم و سلامت جامعه حفاظت کرده و نقش آفرینی می کنند، مورد توجه و حمایت دولت هم هستند و در این رابطه کم نمی گذارد و با همه شرایط دشواری که در پی تحریم های استکبار بر کشور و دولت و نظام ما تحمیل شد، همه همت خود را در این راستا به کار بسته است.

نظام ما سرافرازانه در مدیریت مقابله با کرونا عمل کرد

استاندار گیلان در بخش دیگری از جلسه ستاد مقابله با کرونا بیان داشت: نظام ما از  مدیریت و مقابله با کرونا با توجه به شرایط تحریم ها سرافرانه بیرون آمد و عملکرد موفقی داشت.

وی با اشاره به جوسازی های رسانه های دشمنان اظهار داشت: ما باید خیلی هوشیار باشیم و فرصت عرض اندام و جوسازی ها را به آنان ندهیم و آگاهی و همراهی های گسترده مردم در رعایت دستورالعمل ها و توصیه های بهداشتی مورد انتظار و تاکید است.

زارع با بیان اینکه ما در استان از جهت دقت نظر نسبت به شرایط و وضعیت کرونا حساس تر از سایر نقاط کشور عمل کرده ایم، خاطر نشان کرد:با توجه به سخت گیری هایی که طی هفته ها از قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی داشتیم توانستیم طی دو ماه اخیر وضعیت کرونا را در استان در شرایط نسبتا ثباتی نگه داریم.

وی در ادامه افزود : به اذعان رئیس جمهوری در ستاد ملی کرونا، گیلان کار بسیار بزرگی از ابتدا بروز این ویروس تاکنون در مدیریت این بحران در شرایط سخت روزهای آغازین تا کنون انجام داده است.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصمیم گیری های ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در خصوص اربعین حسینی اظهار داشت: به مناسبت اربعین حسینی عزاداری ها بر اساس همان دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی از پیش اعلام شده انجام می گیرد ضمن اینکه هیچ راهپیمایی به مناسبت اربعین حسینی نه در ایران و نه عراق انجام نمی شود.

برچسب‌ها رشت ویروس کرونا گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت ویروس کرونا گیلان رشت ویروس کرونا گیلان اخبار کنکور توصیه های بهداشتی مقابله با کرونا استاندار گیلان ستاد مقابله دستورالعمل ها خاطر نشان اطلاع رسانی دانش آموزان توصیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

کد خبر 6088887 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش