Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- به‌دنبال عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری و انباشت زباله در منطقه "کوت عبدالله"، شهردار کارون قول داد مشکلات این کارگران در اسرع وقت برطرف شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عدم تعیین محدوده بین دو شهر کارون و اهواز و پرداخت‌نشدن حقوق کارگران شهرداری سبب انباشت زباله در سطح شهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار وعده داد به زودی پرداخت حقوق کارگران به روز و مشکلات حل  شود.

عباس دشت‌بزرگ مسئول شورای محلی منطقه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اعتصاب کارگران شهرداری منجر به عدم جمع‌آوری زباله‌های منطقه یک اهواز و نارضایتی مردم در هفته اخیر شد؛ تعیین‌نشدن محدوده بین اهواز و کارون و تقسیمات بدون برنامه‌ریزی عامل اصلی این سردرگمی‌ها است.

دشت‌بزرگ با اشاره به تاکید امام جمعه اهواز مبنی بر اینکه "منطقه مذکور زیرمجموعه شهرداری اهواز است" گفت: پرداخت‌نشدن حقوق کارگران منجر به اعتصاب یک‌هفته‌ای کارگران در این منطقه شده است. کوتاهی شهرداری و پرداخت‌نشدن حقوق، نارضایتی کارگران را در پی داشته و این مسئله بهداشت عمومی منطقه را مورد تهدید جدی قرار داده است.

اصفهان| تجمع کارکنان بیمارستان الزهرا در اعتراض به عدم پرداخت کارانه؛ دانشگاه علوم پزشکی پاسخ داد

تجمع کارگران نیشکر هفت تپه روند واگذاری‌ها را در کشور اصلاح کرد

مشکل جمع آوری زباله از سطح شهر حل شده است

آرش دُر، شهردار شهرستان کارون درباره مشکل جمع‌آوری زباله در خیابان‌های این شهرستان اظهار داشت: به‌دلیل 75روز عقب‌افتادن حقوق کارگران حمل زباله و رُفت‌‌وروب شهرداری کوت‌عبدالله، گروهی از کارگران گله‌مند و ناراحت بودند اما عده‌ای از بیرون مجموعه به تحریک کارگران پرداختند و سبب بروز مشکلاتی در جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر شدند.

وی افزود: با همکاری فرمانداری شهرستان کارون و شورای تأمین شهرستان، این مسئله به اتمام رسید و جمع‌آوری زباله‌ها و پسماند در تمام نواحی شهرستان در حال انجام است.

بدهی از قبل انباشت شده است

شهردار شهرستان کارون گفت: تمام تلاش خود را در جهت فراهم و پرداخت کردن معوقات کارگران عزیز به کار گرفته‌ایم اما بدهی‌ها از مدت‌ها قبل انباشته شده‌اند و کار در این زمینه آسان نیست؛ به هرحال به‌دنبال پرداخت هرچه زودتر حقوق کارگران هستیم.

وی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای به‌دنبال تحریک کارگران، جوسازی و ایجاد اختلاف بین کارگران، شهرداری و پیمانکار هستند که با برخورد مقام قضایی روبه‌رو شدند و امیدواریم دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

انتهای پیام/341/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمع آوری زباله حقوق کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند

به گزارش صدای ایران از ایلنا، یک منبع کارگری در شهرداری رودبار گفت: خواسته اصلی کارگران شهرداری رودبار که دو تا سه روز پیش به خاطر آن اقدام به اعتراض صنفی کردند، پرداخت ۴ ماه حقوق سال ۱۴۰۰، اضافه کاری و ارائه لباس و کفش مناسب و سایر مزایای شغلی است.

یکی از کارگران گفت: از حداقل‌های مزدی برخورداریم حال آنکه همان حداقل حقوق هم از بهمن ماه سال گذشته بدون محاسبه اضافه کاری پرداخت می‌شود.

او گفت: دلیل شکل گیری اعتراض کارگران، حضور بازرسان استانداری در محل شهرداری بود تا از این طریق مشکلاتمان را به گوش مسئولان بالا دستی برسانیم، اما متاسفانه استمرار و طولانی شدن پیگیری‌های صنفی کارگران باعث تهدید کارگران شد در عین حال بازرسان استانداری هم به خواسته‌های کارگران اهمیت ندادند.

این کارگر با بیان اینکه از بدو شروع به کار هر ماه مطالبات مزدی و بیمه‌ای ما با تاخیر پرداخت شده است، در ارتباط با مطالبات خود و همکارانش گفت: در سال ۱۴۰۰ شرایط مالی شهرداری به گونه‌ای بود که پیمانکار امکان وصول صورت وضعیت‌های مالی خود را از شهرداری نداشت به همین دلیل در طول ۱۲ ماه از سال ۱۴۰۰ هر ماه مبالغ کمی را به عنوان علی‌الحساب از کارفرما دریافت کرده‌ایم که مجموع مطالبات در این سال به حدود ۴ ماه می‌رسد. در عین حال چندین ماه حق بیمه سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ کارگران به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است. به همین دلیل شماری از کارگران برای وصول این طلب قدیمی از پیمانکار وقت شکایت کرده‌اند، اما پیمانکار حاضر به پرداخت طلب کارگران نیست.

او از دستگاه‌های نظارتی خواست پرونده تخلفات شهرداری را بررسی کنند، تا با تمام کسانی که با از بین بردن حق کارگران در تخلفات مالی شهرداری رودبار دست داشته‌اند، برخورد قانونی شود.

دیگر خبرها

  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • توضیحات شهردار منطقه 22 درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • توضیحات شهردار منطقه درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی