Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:05:39 GMT

عدم وجود سیستم تهویه کلاسهای درس در فصل سرما

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۸۳۶۸

عدم وجود سیستم تهویه کلاسهای درس در فصل سرما

دکتر بابک نخستین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بازگشایی مدارس در ایام کرونایی اظهار داشت: سیستم بهداشت و درمان استان مخالف بازگشایی مدارس و تعطیلی آموزش حضوری نیست اما بر اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامتی دانش آموزان و خانواده‌ها تاکید دارد.

وی از انجام بازرسی‌های سرزده و بدون اطلاع اداره کل آموزش و پرورش استان در اولین روز بازگشایی مدارس خبر داد و افزود: تعداد ۴۳۹ مدرسه به صورت تصادفی از کل مدارس استان انتخاب و در این بازرسی‌ها چک لیست ۱۲ سوالی را تکمیل کردیم که خوشبختانه نتایج حاصل از این سوالات رعایت ۷۷ درصدی پروتکل‌های اعلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر نخستین با بیان اینکه متأسفانه رعایت بهداشت و دستورالعمل‌ها در تمامی مدارس یکسال نیست گفت: تعدادی از مدارس حتی صددرصد موارد را رعایت کرده بودند ولی تعدادی نیز کمتر از ۵۰ درصد را و در این خصوص لیست مدارس از طریق بازرسین به اداره کل آموزش و پرورش ارجاع داده شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: رعایت استفاده از ماسک استاندارد در مدارس متوسطه دوره اول و دوم خوب بود ولی متأسفانه در مدارس ابتدایی رضایت بخش نبود که از اولیا دانش آموزان می‌خواهیم دقت کافی را در این خصوص داشته باشند.

دکتر نخستین با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی در داخل کلاس‌های درس به صورت مناسب رعایت شده است گفت: با توجه به اینکه صندلی‌های دانش آموزان در فاصله مناسب چیده شده است ولی در موقع خروج دانش آموزان از کلاس درس و مدرسه و برخوردهای صورت گرفته و نیز عدم حفظ فاصله اجتماعی نگران کننده می‌باشد که مستلزم تداوم آموزش از سوی معلمان و اولیای دانش آموزان است.

وی بازرسی مرحله دوم از مدارس را نیز یادآور شد و افزود: در روز پنجشنبه هفته گذشته تعداد ۸۲۶ مدرسه را طبق روال مرحله اول و به صورت سرزده انتخاب و مورد بازرسی قرار دادیم که به غیر از مدارس پارس آباد و بیله سوار در سایر شهرستان‌های استان دستورالعمل‌های ابلاغ شده ۸۴ درصد رعایت شده بود.

سرویس مدارس نگران کننده است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اظهار نگرانی از عدم رعایت بهداشت در سرویس دانش آموزان گفت: تا به امروز آموزش و پرورش از عدم سرویس دهی سرویس مدارس به دانش آموزان خبر می‌دهند که این موضوع خانواده‌ها را دچار مشکلاتی کرده و آنان مجبور به استفاده از سرویس‌های شخصی کرده اند که نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در این خودروها میسر نیست و بایستی اداره کل آموزش و پرورش در این خصوص اقداماتی داشته باشد.

دکتر نخستین یکی از مشکلات آموزشی را عدم تکمیل بودن «اپلیکیشن شاد» عنوان کرد و افزود: متأسفانه در چند روز گذشته این سامانه اختلالاتی از جمله قطعی خدمت رسانی داشت که برگزاری کلاس‌های درس در این سامانه را مشکل کرده است و باستی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مقابله با تجمع دانش آموزان در کلاس‌های درس هرچه زودتر این سامانه تکمیل شود تا شاهد تعطیلی آموزش نباشیم.

وی دانش آموزانی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند را ناقلان سالم نامید و گفت: ممکن است این دانش آموزان شخصاً علائم بیماری را نداشته باشند ولی می‌توانند به عنوان ناقل ویروس کرونا به دوستان و اعضای خانواده خود باشند که برای مقابله با این موضوع نیازمند همکاری و آموزش والدین و مسئولین مدارس هستیم.

معاون امور بهداشتی استان اردبیل از احتمال همزمانی ابتلاء به ویروس کرونا و آنفلوانزا در فصل پاییز خبر داد و گفت: با توجه به آموزش‌های ارائه شده به مردم و نیز رعایت از سوی آنان احتمال می‌دهیم تلفات جانی ویروس آنفلوانزا به نسبت سال‌های قبل نبوده و کاهش را شاهد باشیم چرا که همین مراقبت‌های بهداشتی در زمان کرونا عیناً شامل مقابله با آنفلوانزا نیز می‌شود.

واکسن آنفلوانزا وارد کشور شده است

دکتر نخستین از ورود مرحله اول واکسن آنفلوانزا به کشور خبر داد و گفت: واکسن آنفلوانزا پس از ورود به کشور در چند مرحله توزیع می‌شود که هنوز وارد اردبیل نشده ولی به محض تحویل واکسن نسبت به تزریق و توزیع بین بیماران خاص و افراد در معرض خطر خواهیم پرداخت چرا که این واکسن سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر مردم نکات اعلام شده و نیز هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنند آسیب جدی از ویروس آنفلوانزا متوجه مردم نخواهد شد ولی درصورت عدم رعایت متاسفانه پیک سوم کرونا و آنفلوانزا باهم اتفاق خواهد افتاد که از هم اکنون هشدارهای جدی به مردم داده می شود.

معاون امور بهداشتی استان اردبیل با بیان اینکه زمان دقیقی برای تولید و توزیع واکسن کرونا در جهان و کشور ما مشخص نیست گفت: در این مدت بهترین روش و راه مقابله با شیوع و ابتلا به این بیماری حفظ فاصله اجتماعی و نیز استفاده از ماسک است.

بانوان در برگزاری روضه خوانی های منازل دقت کنند

دکتر نخستین از وصول گزارشاتی از برگزاری مراسم روضه خوانی در دهه دوم ماه محرم تا اربعین از سوی بانوان اردبیلی خبر داد و گفت: با توجه به این طرح هر «خانه یک حسینیه» با هدف کاهش تجمعات در فضاهای بسته برای عزاداری انتظار داریم بانوان اردبیلی کماکان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از ایجاد تجمع خودداری کنند.

وی ادامه داد: گزارش های متعددی وصول شده است که اکثر شرکت کنندگان در این مراسم سنتی «روضه خوانی منازل» زنان مسن شرکت می کنند توصیه کرد این افراد به جد مواظب خود باشند و از حضور در مراسمی که دستورالعمل های بهداشتی رعایت نمی شود خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی استان اردبیل در پایان از افزایش تعداد مبتلایان جدید به کرونا در استان خبر داد و گفت: بالا رفتن آمار مبتلایان در استان در سه روز اخیر نگران کننده است که در روزهای آینده به وضعیت قرمز بازنگردیم.

کد خبر 5022009

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا بابک نخستین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اردبیل سرویس مدارس کلاس درس ویروس کرونا محرم 99 شیراز بازگشایی مدارس بوشهر آمار کرونا گرگان مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه توهین به پیامبر شیوع کرونا انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم معاون امور بهداشتی دستورالعمل ها آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد و گفت دانش آموزان دکتر نخستین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود