Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهشید سلیمانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس پرونده‌های موجود در مراکز توانبخشی بهزیستی شهرستان‌ها، ۱۰۱ خانواده دارای چند معلول در استان شناسایی شده که این خانواده‌ها برای دریافت مشاوره ژنتیک رایگان به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه مشاوره و غربالگری ژنیتک خانواده‌های دارای چند معلول تا پایان سال ۱۴۰۰ باید انجام شود، گفت: این طرح در راستای پیشگیری از تولد کودک معلول مشاوره ژنتیک انجام در دست اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اجرای طرح غربالگری ژنتیک برای خانواده‌های دارای ۲ معلول با همکاری جهاد دانشگاهی و خانواده‌های دارای سه معلول و بیشتر با همکاری مراکز مشاوره بهزیستی انجام می‌شود و در استان ۹۰ خانواده دارای سه معلول و ۱۱ خانواده دارای چهار معلول شناسایی شدند.

سلیمانی افزود: کارشناسان پیشگیری و توانبخشی بهزیستی شهرستان و استان پس از شناسایی خانواده‌های دارای چند معلول، این خانواده‌ها را به مراکز مشاوره ارجاع می‌دهند که اگر معلولی از خدمات این مراکز استفاده نکند، کارت معلولیت برای فرد معلول صادر نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مشاوره ژنتیک در  افزایش سطح آگاهی مردم و ارائه خدمات پیشگیرانه  موثر است، گفت: بررسی‌های ژنتیکی برای تشخیص ارثی بودن یک بیماری و چگونگی توارث آنها و پیشگیری از تولد و ابتلای فرزندان بعدی و همچنین تشخیص دوران جنینی و پیشگیری از تکرار مشکل اجرا می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۰ درصد معلولیت‌ها ناشی از اختلالات ژنیتکی و ازدواج‌های فامیلی است که ارائه مشاوره ژنتیک در پیشگیری از تولد کودک معلول موثر است.

وی با تاکید بر اینکه حوادث و تصادفات جاده‌ای از عوامل دیگر معلولیت افراد است، گفت: پیشگیری از تولد نوزاد و توانبخشی و بهبود زندگی معلولان در اولویت برنامه‌های بهزیستی است.

به گفته وی، هم اکنون ۶ مرکز ژنتیک در استان فعال است که از این تعداد چهار مرکز درشهرکرد، و ۲ مرکز در فارسان و بروجن است.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۳۲ هزار معلول در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند که از این تعداد ۱۳ هزار معلول متسمری بگیر دائم بهزیستی هستند.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری سازمان بهزیستی کشور بیماری های ژنتیکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری سازمان بهزیستی کشور بیماری های ژنتیکی چهارمحال وبختیاری سازمان بهزیستی کشور بیماری های ژنتیکی اخبار کنکور خانواده های دارای پیشگیری از تولد خانواده دارای مشاوره ژنتیک خانواده ها دارای چند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۸۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، این همایش ساعت ۷ صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳با عنوان "پویش سلامتی را قدم بزن" و باشعار "سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی" برگزار شد.
این همایش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، از ستاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد واقع در بلوار کاشانی آغاز  و برپایی ایستگاه سلامت غربالگری فشارخون و دیابت، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، ایستگاه مشاوره سلامت روان و جوانی جمعیت، تجلیل از خانواده ها، اجرای حرکات نمایشی باحضور ورزشکاران حرفه ای، اجرای موسیقی زنده، انجام ورزش صبحگاهی، قرعه کشی و اهدای جوایز از برنامه‌های جانبی این همایش بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی