Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:25:10 GMT

/ خبرهای از سینما و تئاتر /

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۹۶۴۴

/ خبرهای از سینما و تئاتر /

اجرای نمایش "رویای یک نویسنده"، تعطیلی تئاترها در روز 23 شهریور ماه ، برپایی دوره مجازی نقد سینما و .... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

«رویای یک نویسنده» عنوان نمایشی است که از ۱۹ شهریور اجرایش در مجموعه تئاتر دیوار چهارم آغاز شده و تا ۳۱ شهریور ساعت ۱۹:۱۵ میزبان علاقه مندان است.

به گزارش ایسنا به نقل از مشاور رسانه‌ای این نمایش، در خلاصه نمایش آمده است: داستان از این قرار است که مردمان شهر ویسکوز تلاش می‌کردند تا قدرت را در شهر به دست بگیرند و هرکس دنبال راه حلی بود تا این که مرد غریبه‌ای وارد شهر شد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.‌.

میثم ترکمند کارگردان نمایش نیز اظهار کرده است: رویای یک نویسنده داستانی است که در همه جوامع دنیا وجود دارد و پاک بودن ما انسان‌ها، عشق و حتی خشونت را در این نمایش می‌توان دید ما انسان‌ها روح مقدسی داریم و با این قداست به اوج خواهیم رسید.
عوامل این اثر هنری عبارتند از:نویسنده و کارگردان: میثم ترکمند،بازیگران: شهره اشتری، مژگان اخلاقی، مهسا بان، سیمین بهفر، علی بهمنش، میثم ترکمند، شایان حاج اسماعیلی، امید درویش زاده، مبین رستگار، علی ساکی، احمد شاهوار، معصومه عالمی، روح الله عقدایی، صدیقه مرادی و امیر عبادی
بازیگران خردسال: محمد طاها تقی‌زاده، فاطمه نائینی، با حضور علیرضا حنیفی،طراح نور و صحنه: میثم ترکمند
مجری نور و صدا: مرتضی داداشی،مدیر صحنه: امید درویش زاده،مدیر رسانه: محمدحسین عبداللهی،عکاس: مونا شکری.

تماشاخانه سنگلج در روز یکشنبه 23 شهریور تعطیل است

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، به مناسب فرارسیدن شهادت امام زین العابدین (ع)، نمایش « عموهاشم» روز یکشنبه 23 شهریور ماه به اجرا نمی شود.

لازم به توضیح است که این نمایش استثنائا در روز دوشنبه 24شهریورماه با تغییر در ساعت اجرا، در ساعت 19:45 دقیقه به روی صحنه می رود.

نمایش عموهاشم که به بخشهایی از زندگی هاشم فیاض؛ تعزیه خوان مطرح ایرانی می پردازد به نویسندگی و کارگردانی داود فتحعلی‌بیگی هرشب ساعت 19 در تماشاخانه سنگلج اجرا خواهد شد.

دوره مجازی نقد سینما ویژه فعالان فرهنگی برگزار می‌شود

جشنواره مردمی فیلم عمار دوره مجازی نقد سینما ویژه فعالان فرهنگی را برگزار می‌کند.

به گزارش «عمار فیلم»، جشنواره مردمی فیلم عمار دوره مجازی نقد سینما ویژه فعالان فرهنگی را با حضور اساتیدی چون نادر طالب زاده، وحید جلیلی، ، مهدی کلهر، نعمت الله سعیدی، محمدصادق باطنی، محمدصادق کوشکی، سعید مستغاثی و حامد بامروت نژاد برگزار می‌کند.

اساتید نام برده شده در دوره مجازی نقد سینما مباحثی از قبیل مبانی زیبایی شناسی سینما، از نقد فیلم تا نقد سینما، سینمای مستند، مبانی زیبایی شناسی سینمای دینی، کارکرد رسانه‌ای سینما و مروری بر تاریخ سینما را برای علاقمندان تدریس می‌کنند.

بر اساس این گزارش، این دوره آموزشی در دو مرحله برگزار می‌شود که در مرحله نخست 10 کارگاه آموزشی با حضور اساتید برگزار می‌شود و در مرحله دوم به مخاطبان یادداشت نویسی و آداب نقد نویسی آموزش داده می‌شود.

ظرفیت ثبت نام و شرکت در دوره مجازی نقد سینما ویژه فعالان فرهنگی محدود بوده و آخرین مهلت ثبت نام تا 23 شهریورماه 99 است. ضمن اینکه علاقمندان جهت ثبت نام در این کارگاه‌های آموزشی باید از طریق آیدی @Ekranammar در پیام رسان های ایتا و بله اقدام کنند.

گفتنی است، این دوره به صورت مجازی و در قالب کارگاهی، از اواخر شهریورماه تا دی ماه 1399 برگزار می‌شود.


جشنواره «هنر زنده است» برگزار می‌شود 
جشنواره سراسری «هنر زنده است» در چهار بخش فیلم، تئاتر، موسیقی و دیجیتال آرت باهدف حمایت و معرفی نسل جوان و جدید هنرمندان، به شکل رقابتی در شبکه‌های اینترنتی اجرا می‌شود. 
به گزارش روابط عمومی جشنواره «هنر زنده است»؛ باوجود گستردگی فضای اینترنت در جامعه جهانی و دسترسی سهل و فراگیر عموم مردم به این رسانه  و در شرایطی که مکان‌های عرضه متداول هنر چون؛ سالن‌های سینما، تئاتر، موسیقی، نگارخانه‌ها و دیگر عرصه‌های هنری به خاطر پاندومی کرونا ویروس بسته‌شده است،  جمعی از هنرمندانی که سالیان طولانی به اهمیت راه‌های ارتباطی جهت معرفی قابلیت‌های هنری باور داشتند بر آن شدند پس از چندین ماه تحقیق، گفت‌وگو و برنامه‌ریزی امکانی را به وسعت کره زمین ایجاد کنند تا انسدادی را که با این تعطیلی فراگیر و بی‌رونقی در عرصه هنری ایجادشده را رفع نمایند. 
جشنواره «هنر زنده است» با ایجاد بستری مناسب برای رشد و بالندگی هنرمندان جوان و علاقه‌مند  در شرایط امروز جامعه هنری که پاندومی ویروس کرونا محدودیت‌های فراوانی را ایجاد کرده، سعی بر آن دارد تا غبار دلسردی و افسردگی را از چهره هنرمندان جوان پاک کند. این جشنواره جامع هنری امکانی را فراهم می‌کند تا هنرمندان علاقه‌مند در عرصه‌های مختلف هنری چون؛ نمایشگران، خوانندگان، نوازندگان، فیلم‌سازان و هنرمندانی که زبان بیانشان متکی به موبایل و ابزار نوظهور است، بتوانند در آن شرکت کرده ، به رقابت پرداخته و معرفی شوند. 
جشنواره «هنر زنده است» در اولین دوره برگزاری خود در چهار بخش سینما، تئاتر، موسیقی و دیجیتال آرت با محوریت معرفی استعدادهای ناشناخته در سراسر کشور به شکل رقابتی از طریق شبکه‌های ارتباطی  اینترنتی برگزار می‌شود. 
هیئت مؤسس این جشنواره متشکل از بهروزغریب‌پور، محمدمهدی عسگرپور و مازیار رضاخانی است. 
بنابرانتخاب هیئت مؤسس، اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره را کمال تبریزی، محمدمهدی عسگر پور، رضا کیانیان، سیف‌الله صمدیان، فردین خلعتبری، کیانوش غریب‌پور، سید جمال هادیان، مازیار رضاخانی و بهروز غریب‌پور تشکیل می‌دهند.  
نخستین دوره جشنواره «هنر زنده است» به شکل رقابتی با مشارکت موسسه فرهنگی هنری «مربع یازده»، حمایت مادی بخش خصوصی و حمایت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 30 بهمن‌ماه لغایت 10 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود. 
 

نمایش های تئاتر شهر 23 شهریور ماه اجرایی ندارند

تمامی نمایش های به صحنه رفته در تالار مختلف مجموعه تئاتر شهر روز یکشنبه بیست و سوم شهریور ماه اجرایی ندارند.

به گزارش واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، نمایش های به صحنه رفته تالارهای چهارسو، سایه و قشقایی مجموعه تئاتر شهر روز یکشنبه بیست و سوم شهریور ماه به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) اجرا نمی شوند.

شایان ذکر است نمایش «بین یه عالمه ماهی» به کارگردانی امیر دلفانی روز دوشنبه 24  شهریورماه استثنائا ساعت 19:45 در تالار سایه به صحنه می رود.

هم اکنون نمایش های «اودیسه 2020» به کارگردانی آرش دادگر در تالار چهارسو، «بیداری» به کارگردانی داود دانشور در تالار قشقایی و «بین یه عالمه ماهی» به کارگردانی امیر دلفانی در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه هستند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تماشاخانه دیوار چهارم دوره مجازی نقد سینما مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود هنر زنده روز یکشنبه شهریور ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مسوول ستاد اکرانهای مردمی جشنواره عمار شهرستان برخوار گفت: این فیلم همزمان با اکران در سینماهای سراسر کشور روز جمعه 7 اردیبهشت بصورت اختصاصی با حضور علی طاهرفر کارگردان و بازیگران آن از جمله تورج الوند، علی استادی و رضا ناجی در استان اصفهان در چهار سانس سینما ساحل، سینما چهار باغ و سینما فرهنگ خمینی شهر و تالار شهرداری دولت آباد اکران می شود.
ابراهیم معینی افزود: وی گفت: این فیلم دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما را روایت می‌کند که با اشتیاق تمام موفق به تولید چند فیلم کوتاه شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است.
وی گفت: این فیلم برداشتی آزاد از کتاب آپاراتچی نوشته دکتر روح الله رشیدی است که رویدادهای آن در اوایل دهه 60 شهر تبریز می‌گذرد و برنده سیمرغ بلورین و جایزه ویژه هیئت داوران در بخش نگاه نو چهل‌دومین جشنواره فجر است.
این اثر محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی، سازمان سینمایی سوره و مدرسه سینمایی اندیشه و هنر «ماه» به تهیه کنندگی سجاد نصراللهی است.

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • این خبرها را از دست ندهید
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد