Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، طبق اعلام مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، با توجه به مشکلات موجود در بازار خودرو و ضرورت افزایش عرضه برای مدیریت این بازار، براساس ظرفیت تولید دو خودروساز اصلی، ۱۵۲ هزار دستگاه خودرو در شش ماهه دوم سال در قالب فروش فوق‌العاده به بازار عرضه خواهد شد که طبق این برنامه برای گروه صنعتی ایران‌خودرو ۱۱۰ هزار دستگاه و شرکت سایپا ۴۲ هزار دستگاه خودرو تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهیل معمارباشی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تصمیمات اتخاذ شده در جلسه اخیر کمیته خودرو (که روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد)، اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود در بازار خودرو و ضرورت افزایش عرضه برای مدیریت این بازار، در طی این جلسه تصمیم گرفته شد فروش‌های فوق‌العاده با تحویل حداکثر یک تا سه ماهه افزایش یافته و به صورت منظم انجام شود که این مسئله مورد تاکید ویژه سرپرست وزارت صمت بوده است که براساس آن اجرای طرح فروش فوق العاده ۱۵۲ هزار دستگاه خودرو در شش ماهه دوم سال جاری با اولویت افزایش عرضه در سطح بازار در دستور کار قرار گرفت.  

مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بر اساس ظرفیت تولید که از برنامه تولید خودروسازان تا آخر سال باقی مانده است، ۱۵۲ هزار دستگاه خودرو در نیمه دوم سال به صورت فروش فوق العاده توسط شرکت‌های ایران خودرو و سایپا عرضه می‌شود. که در این برنامه سهم ایران خودرو ۱۱۰ هزار دستگاه و سهم شرکت سایپا ۴۲ هزار دستگاه خودرو تعیین شده است.

وی روشنگری کرد: جناب سرقینی در اعلام تصمیات اتخاذ شده در جلسه اخیر کمیته خودرو، تعداد خودروهای قابل عرضه برای نیمه دوم سال را گرد شده، ۱۵۰ هزار دستگاه اعلام کردند اما به صورت دقیق‌تر و به تفکیک شرکت‌های خودروساز طبق آنچه که اشاره شد، در مجموع ۱۵۲ هزار دستگاه خودرو طی شش ماهه دوم سال ۹۹ در قالب فروش فوق‌العاده به بازار و به همان روش قرعه‌کشی عرضه خواهد شد.

معمارباشی تصریح کرد: در بررسی انجام شده از سوی نهادهای بازرسی، وزارت صمت و حتی رسانه‌ها، کسری قطعات خودروهای موجود در پارکینگ‌ها مشخص هستند. در حال حاضر تعداد خودروهای ناقص بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه است که در پارکینگ خودروسازان قرار دارند که به سبب وارداتی بودن این قطعات و عدم تامین و ترخیص به موقع آن‌ها به دلایلی که تا حدود زیادی مشخص بوده و گمرک جمهوری اسلامی و همچنین بانک مرکزی و سایر دستگاه مرتبط از شرایط این موضوع به طور کامل آگاهی داشته و مطلع هستند، امکان تجاری‌سازی خودروها وجود نداشته است.

در عرضه نشدن خودروها به بازار هیچ عمدی در کار نیست

وی افزود: به مردم عزیز کشورمان اطمینان خاطر می‌دهیم که به هیچ عنوان احتکار خودرو از سوی خودروسازان مطرح نیست و هیچگونه عمدی برای عدم عرضه به بازار وجود ندارد و به شدت این مسئله کنترل می شود و نهادهای نظارتی و بازرسی این موضوع را مورد رصد دقیق قرار داده‌اند. خودروهای موجود در کف پارکینگ‌ها اغلب متعلق به تعهدات معوق خودروسازان هستند.

مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید براینکه تحویل خودرو ناقص به مشتریان مورد تایید وزارت صمت نیست و به هیچ عنوان این اتفاق رخ نخواهد داد، گفت: در این زمینه، به دلیل عدم تکمیل و تحویل به موقع، خودروسازان مشمول پرداخت جریمه به مشتریان خود هستند. امکان دارد که قطعه‌ای از خودرو مشتری پس از پیمایش دچار معیوب یا دچار مشکل شود و در مراجعه به نمایندگی‌های خدمات فروش، نماینده به‌ آن‌ها اعلام کند که در حال حضار قطعه مورد نظر موجود نیست و مدتی زمان می‌برد تا تامین شود اما امکان ندارد که خودروی ناقص از سوی خودروساز تحویل مشتری شود.

این مقام مسئول در وزارت صمت تاکید کرد: با توجه به اینکه در شرایط حاضر عملاً امکان واردات خودرو به کشور وجود ندارد، با شرایط موجود در رابطه با تامین نیاز بازار باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

معمارباشی در رابطه با قیمت موعدتحویل خودرو به متقاضیان نیز اعلام کرد: هم اکنون فروش فوق‌العاده و همچنین شرایط فروش به صورت پیش‌فروش توسط شرکت‌ها انجام می‌شود که در فروش فوق‌العاده قیمت‌ها ثابت و براساس قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت در روز انعقاد قرارداد، خودرو تحویل مشتری می‌شود. در شرایط فروش به صورت پیش‌فروش نیز که به صورت تعهدات زمانی چهار تا ۱۲ ماهه و ۱۲ تا ۲۴ است، قیمت در روز تحویل محاسبه و خودرو تحویل مشتری خواهد شد.

مدیر کل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در پایان اعلاک کرد: مردم موارد شکایتی خود را می‌توانند از طریق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اداره کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت دنبال کنند.

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سایپا ایران خودرو ۱۵۲ هزار دستگاه خودرو صنایع حمل ونقل وزارت فروش فوق العاده ایران خودرو وزارت صمت دوم سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با افزایش بدون تغییر به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۲ میلیون تومان کاهش یافته و ۶۵۸ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۰۰ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، ۷۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۸۴۰ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ اما با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۶۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۸۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، با افزایش ۲۰ میلیون تومانی یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۵ میلیون تومان گران شد و ۶۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۲۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی ۴۴۵ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی ۴۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی ۸۲۵ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۸۱۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903084

دیگر خبرها

  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود