Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو فروغان، عصر شنبه در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک این اتاق با موضوع بررسی و اصلاح قیمت‌های پایه صادراتی محصولات کشاورزی استان افزود: با توجه به اینکه صادرات محصولات کشاورزی یکی از بخش‌های مهم تجارت خارجی استان فارس  است، بحث قیمت‌های پایه صادراتی از موضوعات مهمی است که باید برای واقعی‌تر و حقیقی‌تر شدن آنها ساز و کاری در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل بازگشت ارز حاصل از صادرات، از آنجا که در گذشته بنا به توافق‌هایی قیمت محصولات صادراتی در سامانه گمرک بیش از قیمت واقعی آن اعلام می‌شد ضرورت دارد که در این مقطع قیمت‌ها اصلاح شود.

وی، وضعیت صادرات محصولات کشاورزی استان در سال جاری را نسبت به سال‎های قبل مطلوب‌تر توصیف کرد و ادامه داد: باید تلاش شود که در روند صادرات محصولات کشاورزی استان اختلالی ایجاد نشود تا در حوزه عرضه و بازار هم با مشکل مواجه نشویم.

فروغان  با اشاره به جایگاه فارس در زمینه تولید محصولات کشاورزی در کشور و میزان اشتغال این بخش گفت: بر همین اساس تمام بخش‌ها و مجموعه‌های مرتبط با حوزه کشاورزی باید همکاری کنند تا از مزیت این بخش در جهت تامین منافع مردم نفع مردم استفاده مطلوب شود.

او افزود: به منظور اصلاح قیمت‌های محصولات کشاورزی، نیاز است که کمیته‌ای در استان تشکیل شود و نسبت به تدوین قیمت‌ها و ارائه راهکارهای واقعی اقدام کند.

معاونت اقتصادی وزارت خارجه، گسترش فعالیت‌های اقتصادی را دنبال می‌کند

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس هم گفت: وزارت امور خارجه با توجه به اهمیت بخش اقتصاد، از چند سال گذشته اقدام به ایجاد معاونت دیپلماسی در این وزارتخانه با هدف گستری فعالیت‌های اقتصادی در داخل و خارج از کشور کرد.

عباس مهدی بیرقدار افزود: با توجه به اینکه امروز کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد لذا ضرورت دارد که تمام بخش‌ها و مجموعه‌ها برای فراهم کردن شرایط برای عبور کشور از این مقطع سخت با هم همکاری کنند.

وی ادامه داد: تجار و بازرگانان ما در دوران مختلف کمک به حرکت چرخه اقتصادی کشور را رسالت خود می‌دانسته‌اند که در این مسیر برخی مقررات داخلی کشور به جای تسهیل کردن شرایط موانعی را در مقابل آنها ایجاد کرده که این قوانین باید شناسایی و اصلاح شوند.

او اظهار داشت: تجار و بازرگانان ما نیز باید مباحث مرتبط با صادرات را به شکل تخصصی‌تر و به روزتر دنبال کنند چرا که بازار هر کشور با توجه به فرهنگ و مردم آن کشور متفاوت است.

وی افزود: برای رونق صادرات و اقتصاد باید ابتدا مشکلات داخلی پیش روی بخش اقتصاد را شناسایی و مرتفع کنیم  سپس به دنبال تدبیر و برنامه‌ریزی در حوزه بازارهای خارجی باشیم.

قیمت‌های پایه صادراتی محصولات کشاورزی به شکل فصلی اعلام شود
رئیس اداره تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز، با اشاره به اینکه قیمت پایه صادراتی محصولات کشاورزی نیازمند تجزیه و تحلیل مجدد است گفت: پیشنهاد ما این است که این قیمت‌گذاری‌ها به شکل فصلی انجام و به صادرکنندگان اعلام شود و اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی هم برای واقعی‌تر شدن قیمت، آنها را بررسی و لیست اقلام را ارائه دهد.

محمد دانش‌نیا افزود: قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی بیش از قیمت واقعی آن کالا که در اظهارنامه‌های گمرک هم قید می‌شود در حقیقت ایجاد کننده تعهدی برای صادرکنندگان در زمان بازگشت ارز است.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران وزارت امور خارجه شیراز صادرات غیر نفتی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران وزارت امور خارجه شیراز صادرات غیر نفتی فارس اتاق بازرگانی ایران وزارت امور خارجه شیراز صادرات غیر نفتی فارس اخبار کنکور محصولات کشاورزی پایه صادراتی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ گلشنی منفرد از هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان طی امسال خبر داد و گفت: این هدفگذاری بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شد.

وی افزود: این میزان در سال گذشته ۴۵۷ هزار تن به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شد.

وی ادامه داد: طی امسال ۳۲ کالای جدید صادراتی نیز به سبد محصولات صادراتی استان افزوده شده است.


بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشور‌های مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

دیگر خبرها

  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان