Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@03:11:34 GMT

شهرداری تهران نیرو جذب می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۲۲۸۲

شهردار پایتخت از آغاز طرح جذب دستیاران در شهرداری تهران خبر داد و گفت: انتخاب دستیار از طریق فراخوان عمومی و برگزاری آزمون صورت می گیرد که عموم شهروندان واجد شرایط می‌توانند در فضایی منصفانه به رقابت بپردازند.

پیروز حناچی، شهردار تهران درباره جزئیات آزمون دستیاری در شهرداری تهران اظهارداشت: برخورداری کارکنان و مدیران شهرداری از بالندگی فکری، توانایی فیزیکی و نیروی جوانی لازم برای پیش بردن ماموریت‌های سازمانی ضروری به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه هم اکنون ۵.۳۱ درصد از کارکنان شهرداری تهران را افراد زیر ٣٠ سال تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد این میزان تا ١٠ درصد کل شاغلین قابلیت ارتقاء داشته و شایسته است همواره در این سطح حفظ شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه اهتمام نسبت به چابک‌سازی و کاهش نیروی انسانی، مورد توجه است، گفت: هم زمان نیز براساس برنامه سوم ابلاغی شهرداری می‌تواند 50 درصد از تعداد خروجی خود را از نیروهای جوان، تحصیل کرده و پرانرژی و خلاق بکار گیرد.

وی جذب دستیاران را  یک طرح استعدادیابی و شایسته‌گزینی دانست و افزود: فرآیند این طرح بر اساس مطالعات کارشناسی دقیق برای انتخاب افراد مستعد و کارآمد انجام شده و مبتنی بر یک فرآیند استاندارد و تعریف شده‌ای است که داوطلبان در ابتدا با یک آزمون کتبی از نظر توانمندی‌های ذهنی، فکری و تحلیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

حناچی با اشاره به مراحل این طرح جذب گفت: در مرحله بعد بر اساس مدل شایستگی خاص متناسب با وظایف دستیاران، توانمندی‌ها و شایستگی‌های مدیریتی آنان مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد. به موازات آن نیز به مدیرانی که نیاز به دستیار دارند، آموزش‌های لازم ارائه  می شود.

وی با اشاره به اختیارات قانونی نهاد شهرداری تهران اذعان داشت: مطابق با برنامه سوم توسعه شهر تهران و بودجه سال 1399 شهرداری تهران؛ شهرداری اجازه دارد به میزان 50 درصد افراد بازنشسته شده، نیرو جذب کند.

حناچی با بیان اینکه آنچه به عنوان نیروی مازاد از آن یاد می شود، نیروی مازاد در رده‌های کارشناسی شهرداری است، خاطرنشان ساخت: هر سازمانی به مثابه یک موجود زنده برای رشد و پویایی به نیروهای جدید با انرژی و خلاق نیاز دارد و بدون جذب یک سازمان مرده است و  شهرداری از این موضوع مستثنی نیست.

به گفته شهردار تهران، ورود نیروی جوان با انگیزه بالا به منظور جانشین پروری و با رویکرد کشف استعدادهای جدید در کانون‌های ارزیابی، می‌تواند به عنوان موتور محرکه برای ارائه خدمات مطلوب باشد و سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای آینده کادر مدیریت شهر تهران فراهم آورد.

حناچی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای تثبیت جایگاه شغلی دستیاران جذب شده با توجه به سیاست مدیریت شهری گفت: دستیاران در فرایندی کاملا شفاف و ضابطه‌مند انتخاب می‌شوند و هیچ نوع رابطه و وابستگی در انتخاب‌شان دخیل نخواهد بود. به علاوه فرایند انتخاب کاملا شایسته سالارانه است و می‌توان به توانایی و کارآمدی دستیاران اطمینان داشت.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود تلاطم‌های سیاسی در مدیریت شهری اثر زیادی روی نقش و جایگاه دستیاران نداشته باشد چرا که در هر دوره‌ای و مستقل از رویکردهای سیاسی حاکم بر مدیریت شهری، نیروهای کارآمد و توانمند مورد نیاز و منشأ اثر هستند و هیچ مدیری افراد شایسته، مستقل و کارآمد را کنار نخواهد گذاشت.

حناچی با اشاره به شعار «تهران شهری برای همه» و تاکید بر ضرورت بهره بردن از توان و ظرفیت همه مردم شهر در ساختن شهری تاب آور، زیست پذیر و مبتنی بر ارزش‌های ایرانی اسلامی، خاطرنشان ساخت: از این رو، دست همه فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها را برای خدمت به مردم تهران به گرمی می‌فشاریم و این فرصت خدمت را برای همه شهروندان بصورت مساوی فراهم می آوریم تا در یک رقابت عادلانه و سالم در رسیدن به«فضیلت خدمت» به شهروندان تهرانی با هم رقابت کنند و بهترین‌ها به استخدام سازمان شهرداری تهران درآیند که شهروندان تهرانی لایق بهترین‌ها هستند.

 

فارس

برچسب ها: شهردار تهران ، شهرداری تهران ، پیروز حناچی ، کارکنان شهرداری ، جذب نیرو در شهرداری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000K3u

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شهردار تهران شهرداری تهران پیروز حناچی کارکنان شهرداری جذب نیرو در شهرداری شهرداری تهران شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محلوجی» سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در ابلاغی سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در ابلاغی مهرداد محلوجی را به‌عنوان «سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰» منصوب کرد.

در متن ابلاغ شهردار اصفهان خطاب به مهرداد محلوجی آمده است:

«با عنایت به لزوم رسیدگی به اختلافات میان مالکین اراضی شهری و شهرداری در خصوص نحوه ساخت‌وساز املاک و با توجه به پیشنهاد معاون محترم شهرسازی و معماری و نظر به تعهد تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این ابلاغ به‌عنوان سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ منصوب می‌شوید.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب با برنامه‌ریزی عالمانه و تحول‌آفرین در گسترش خدمات زیربنایی و تحقق برنامه‌های توسعه شهری و اهداف راهبردی شهرداری که متضمن منافع و مصالح عامه مردم است، همت گمارید.

امید است صرفاً رضایت خدا خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با بهره‌گیری از تجارب همکاران و هم‌اندیشی و تعامل با شهروندان در پیشبرد اهداف آن مدیریت موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 747505

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی ارزیابی می‌شود
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • «محلوجی» سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان شد
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد