Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا با ابراز نگرانی شدید از فعالیت‌های ترکیه در مدیترانه، گفت طرف‌های تنش در منطقه باید به روش دیپلماتیک برای حل اختلافات متوسل شوند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در ادامه اختلافات اخیر بین ترکیه و کشورهای حوزه شرق دریای مدیترانه بر سر فعالیت‌های اکتشاف نفت و گاز و همچنین رزمایش‌های نظامی دریایی، این بار «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا سعی کرد به این تنش‌ها دامن بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پامپئو که به قبرس سفر کرده در دیدار با رئیس‌جمهور این کشور از اقدامات ترکیه در شرق دریای مدیترانه به شدت ابراز نگرانی کرد.

پامپئو با تاکید بر لزوم اهتمام طرف‌ها به راهکار دیپلماتیک برای حل بحران، گفت: «کشورهای منطقه باید اختلافات شامل مسائل امنیتی، منابع انرژی و دریایی را به صورت مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک حل کنند».

بر این اساس، وی در ادامه افزود: «تنش‌های فزاینده نظامی به هیچکسی کمک نمی‌کند، مگر دشمنانی که می‌خواهند شاهد اختلاف و گسستگی در اتحاد فراآتلانتیک باشند».

وزیر خارجه آمریکا همچنین از توافق با قبرس برای ایجاد مرکز دریایی مشترک جهت حفاظت از مرزهای دریایی و همکاری‌های امنیتی خبر داد.

طی هفته‌های گذشته، تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال آغاز حفاری‌ها و فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه آغاز شد.

یونان با همراهی برخی کشورهای اروپایی ادعا دارند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقداماتش هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه چند روز پیش، ضمن اعلام آمادگی مسکو برای میانجی‌گری بین ترکیه و قبرس، گفته بود واشنگتن که تلاش می‌کند کشورهای شرق مدیترانه را به جان یکدیگر بیاندازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترکیه آمریکا رزمایش نظامی مایک پامپئو اقدامات ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه ترکیه بر ضرورت یافتن راه حل دائمی برای بحران در غزه تاکید کرد.

«هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه روز جمعه اعلام کرد جامعه جهانی باید کشور فلسطین را بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی به رسمیت بشناسد.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای یافتن راه حلی دائمی برای وضعیت نوار غزه به کار خواهد بست.

فیدان بی عدالتی‌هایی که فلسطینی‌ها امروز با آن روبرو هستند، را نتیجه نژادپرستی دانست.

وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6089217

دیگر خبرها

  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • اعزام «ناوگان آزادی ۲» به نوار غزه به دلیل تاخیر در روند کار به تعویق افتاد