Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@05:21:43 GMT

لبخند زدن حس مثبت اندیشی را تقویت می کند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۲۵۷۵

لبخند زدن حس مثبت اندیشی را تقویت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه استرالیا جنوبی دریافتند حرکت ساده ماهیچه‌های صورت در قالب لبخند می‌تواند باعث ایجاد دیدگاه مثبت‌تری نسبت به جهان شود.

«فرناندو مارمولخو راموس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «زمانیکه عضلات صورت نشان می‌دهند که شما شاد هستید این احتمال بیشتر است که شما جهان را از دریچه مثبتی بنگرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

محققان در این مطالعه به بررسی تصاویر گوناگون صورت و بدن پرداختند.

این مطالعه شامل ۲۵۶ فرد داوطلب از ژاپن، لهستان، اسپانیا و سوئد بود. از شرکت کنندگان خواسته شد تا قلمی را بین دندان‌های شأن نگه دارند تا بدین صورت عضلات شبیه به زمان لبخندزدن عمل نمایند.

سپس ویدئوی حالات راه رفتن افراد از حالت ناراحت تا حالت شاد بررسی شد.

محققان مشاهده کردند که شرکت کنندگان هنگام لبخند زدن، بیشتر طیف وسیعی از تصاویر و فیلم‌ها را در حالت شادی و خوشحالی می‌دیدند.

مارمولخو راموس در ادامه می‌افزاید: «ما دریافتیم که وقتی شما به زور لبخند زدن را تمرین می‌کنید، باعث تحریک آمیگدالا- مرکز احساسی مغز- می‌شود که انتقال دهنده‌های عصبی را ترغیب به مشاهده یک حالت مثبت احساسی می‌کند.»

نتایج نشان می‌دهد که همه و به ویژه کسانی که از مشکلات سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی رنج می‌برند، ممکن است عمل ساده لبخند زدن برایش سودمند باشد.

کد خبر 5022315

منبع: مهر

کلیدواژه: لبخند مغز استرس ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن آنفلوانزا سیما سادات لاری بازگشایی مدارس سعید نمکی کووید 19 آمار کرونا دیابت دانشگاه علوم پزشکی ایران بیماری های قلبی و عروقی اهدای خون انسولین سازمان غذا و دارو لبخند زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشک‌ها و لبخند‌ها در کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور به مدت ۲ روز در سالن کشتی شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد. در این رقابت‌ها ۴۲۰ آزادکار نونهال با هم به رقابت پرداختند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اشک‌ها و لبخند‌ها در کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • (ویدئو) خوددرمانی اورانگوتان با طب گیاهی پس از زخمی شدن
  • نقشه ژنتیکی پرواز: پستانداران چگونه تکامل یافتند تا در هوا شناور بمانند؟
  • سردار شکارچی: رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت قدرت نرم و امنیت است
  • عمیق ترین حفره آبی جهان در این منطقه کشف شد
  • عکس | کشف عمیق‌ ترین حفره آبی جهان در مکزیک
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • عمیق ترین حفره آبی جهان در مکزیک کشف شد
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود