Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:40:54 GMT

استرداد متهم ۲۰۰ میلیاردی/ این کلاهبرداری ۱۸۰ شاکی دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۳۷۵۴

استرداد متهم ۲۰۰ میلیاردی/ این کلاهبرداری ۱۸۰ شاکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با اعلام خبر دستگیری و استرداد یک متهم مالی به کشور اظهار کرد: این فرد اواخر سال ۹۷ با راه‌اندازی یک صرافی غیرمجاز اقدام به کلاهبرداری کرده بود و این اقدامش را تا اواسط سال ۹۸ ادامه داده بود و از این تاریخ به بعد به یکی از کشورها فرار کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از اعلام شکایت از طرف شاکیان، مرجع قضائی از ما به عنوان پلیس اینترپل تقاضای صدور اعلان قرمز برای این متهم مالی را می‌کند و ما هم حسب وظیفه ذاتی خود، این صدور را با هماهنگی اینترپل بین‌المللی در سراسر دنیا پخش می‌کنیم.

سردار شیرزاد افزود: از زمان شناسایی تا دستگیری و استرداد این متهم مالی حدود هشت ماه طول می‌کشد و الان این متهم در یکی، دو روز گذشته به کشور استرداد شده است.

رئیس پلیس اینترپل ناجا بیان کرد: شاکیان تاکنون مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری را که این فرد از آنها انجام داده، به ثبت رسانده البته این رقم در حال افزایش است چرا که شاکیان بیشتری اعلام شکایت می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا این پرونده برخلاف آنکه رقم مالی بالایی ندارد برای پلیس بین‌الملل حائز اهمیت است؟ گفت: در ۷-۶ ماه گذشته پلیس اینترپل استرداد پرونده‌های هزار میلیاردی داشته است و این پرونده شاید از نظر عددی خیلی چشمگیر نباشد اما به دلیل تعداد بالای شاکیان (۱۸۰ شاکی)، این پرونده برای ما حائز اهمیت و مهم است.

کد خبر 5022419 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: اینترپل استرداد مجرمین وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران ویروس کرونا آغاز سال تحصیلی شهرداری تهران سال تحصیلی جدید قوه قضاییه محسن حاجی میرزایی وضعیت راهها متروی تهران کمیته امداد امام خمینی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازگشایی مدارس ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران

آفتاب‌‌نیوز :

داوود کیم، یوتیوبر مشهور کره جنوبی که چند سالی است مسلمان شده، از چند روز پیش با اعلام قصدش برای ساخت یک مسجد در کشور خود سروصدای زیادی به پا کرده، اما حالا نحوه تأمین بودجه این مسجد جنجالی شده است. این جنجال پس از اتهام جمع‌آوری کمک‌های مالی از مسلمانان خارج از کره جنوبی از جمله ایران برای پروژه ساخت مسجد در این کشور به وجود آمد.

داوود کیم ۳۰ ساله، یک تولیدکننده محتوای مشهور و تأثیرگذار است که از زمان گرویدن به دین اسلام در سال ۲۰۱۹، محبوبیت زیادی در میان مسلمانان غیرکره‌ای پیدا کرده است. او عمدتاً درباره مسلمانان کره جنوبی و تجربیات شخصی خود به عنوان یک مسلمان کره‌ای محتوا منتشر می‌کند.

اخیراً، کیم پس از اظهار مشارکت خود در تأمین مالی پروژه ساخت مسجد در شهر دایگو و جمع‌آوری کمک‌های مالی از دنبال‌کنندگانش، با نهاد‌های اسلامی رسمی در کره جنوبی درگیر شده است.

مسئله ساخت مسجد در دایگو از جمله موضوعات بحث‌برانگیز میان ساکنان و مقامات این شهر است که کیم از آن برای جلب توجه مخاطبان در کانال یوتیوب خود استفاده کرد.

این ادعا‌ها موجب ایجاد موج انتقادات از سوی نهاد‌های اسلامی رسمی و جامعه مسلمانان در کره جنوبی علیه کیم شد.

آن‌ها او را به گمراه کردن و تلاش برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای منافع شخصی تحت پوشش پروژه‌های ساخت مسجد متهم کردند و خواستار توضیح در مورد نحوه استفاده از پول‌های جمع‌آوری شده از دنبال‌کنندگانش شدند.

اتحادیه اسلامی کره جنوبی نیز در صفحه اینستاگرام خود با انتشار بیانیه‌ای رسمی توضیح داد که تنها نهاد اسلامی رسمی ثبت شده در کشور کره جنوبی که مجاز به ساخت مساجد در این کشور و جمع‌آوری کمک‌های مالی است، اتحادیه اسلامی است و این بدان معناست که داوود کیم صلاحیت قانونی برای ساخت مسجد در کره جنوبی را ندارد.

این اتحادیه با رنگ قرمز نوشت که ادعا‌های کیم برای طرح جمع‌آوری کمک‌های مالی و ساخت مسجد در این کشور هیچ ربطی به اتحادیه ندارد و یک مسئله شخصی است.

کیم از خود دفاع کرد

در همین راستا، کیم از خود دفاع و بر نیت خیرخواهانه خود تأکید کرد. او اشاره کرد که تنها قصد حمایت از جامعه مسلمانان در کره جنوبی و تسهیل زندگی دینی آن‌ها را دارد. با این حال، جنجال در مورد شفافیت و مشروعیت روش جمع‌آوری کمک‌ها و نحوه هزینه آن‌ها همچنان ادامه دارد.

کیم در این باره نوشت: «در مورد مسجد دایگو، من تمام پولی را که دریافت کردم برگرداندم».

داوود کیم با بیان اینکه مقامات تاکنون هیچ اتهامی علیه وی مطرح نکرده‌اند، افزود: «همه این جنجال‌ها در فضای مجازی پس از اینکه تصمیم گرفتم مسجدی در کره بسازم به وجود آمد... فریب دروغ‌های کسانی که از گسترش اسلام در کشور کره می‌هراسند را نخورید.»

وی همچنین گفت: «خدا از همه چیز آگاه است... نیت من برای خداست... و هرگز از ساختن مسجد در کره دست بر نمی‌دارم.»

کیم جای یا داوود کیم، خواننده و یوتیوبر معروف کره‌ای است. او در ۸ آوریل ۱۹۸۳ در سئول متولد شده و در سال ۲۰۱۹، به دین اسلام روی آورده و مسلمان شده است.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد