Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

فرماندار مریوان گفت: مسائلی آن سوی مرز و در اقلیم کردستان عراق برای رانندگان ایرانی بوجود آمده و تردد آنها را در خاک عراق مشکل کرده بود که با رایزنی مسوولان دو طرف (ایران و عراق) مشکلات برطرف شد.  

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، آرتیکاس اقبال اظهار داشت: بدلیل سنگ پراکنی و تعرض به خودروهای ایرانی حامل کالاهای صادراتی در آن سوی مرز داخل خاک اقلیم کردستان، رانندگان احساس امنیت نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این موضوع در رایزنی مسوولین دو طرف مورد رسیدگی قرار گرفت و ما به طرف عراقی اعتراض کردیم و آنها نیز پذیرفتند کارهای لازم برای تامین امنیت رانندگان ایرانی را انجام دهند.   

اقبال اضافه کرد: با عدم تردد خودروهای ایرانی، رانندگان عراقی هم مقابله به مثل کرده و از ورود به ایران برای حمل کالا خودداری می‌کردند که این امر موجب اختلال در صادرات کالا از مرز باشماق شده بود.

وی یادآور شد: پیش از شیوع کرونا خودروهای ایرانی کالاها و سوخت را تا مقصد مورد نظر در داخل خاک عراق حمل می‌کردند اما بعد از شیوع کرونا و بخاطر محدودیت های ایجاد شده کالاها در محوطه مرز و نقطه صفر جابجا می‌شد و از آن به بعد خودروهای عراقی آن را تا مقصد مورد نظر حمل می‌کردند.

اقبال تاکید کرد: بعد از اینکه مذاکرات و پیگیری‌هایی صورت گرفت تا رانندگان ایرانی کالاهای خود را در مرز تخلیه نکنند و مستقیم به مقصد ببرند این امر موجب اعتراض رانندگان عراقی و ایجاد ممانعت از ورود خودروهای ایرانی شد.

فرماندار مریوان گفت: بعد از مذاکراتی که با هیات عراقی داشتیم موافقت شد فعلا تا یک هفته دیگر کالاها را رانندگان عراقی حمل کنند تا طرف عراقی زیرساخت و شرایط را برای امنیت رانندگان ایرانی و عبور مستقیم آنها به شهرهای مقصد در عراق فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه طرف عراقی قول داد مشکلات امنیتی برای رانندگان ایرانی پیش نیاید، افزود: وضعیت اکنون به حالت عادی بازگشته و جابجایی کالا و سوخت، صادارات و واردات کالا و ترانزیت در این مرز طبق روال عادی ادامه دارد.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

گمرکات استان کردستان با شعب فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خودروهای ایرانی رانندگان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل ۳ نفر از اعضای یک خانواده در مریوان/ قاتل دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری قاتل سه نفر از اعضای یک خانواده در عملیات ضربتی پلیس در شهر مریوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی آزادی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح گرم، پدر ۴۳ ساله، مادر ۳۸ ساله و دختر ۱۲ ساله در مریوان، بلافاصله بررسی موضوع و دستگیری عامل یا عاملان احتمالی قتل به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی مریوان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی مریوان با اشراف اطلاعاتی قاتل را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان خاطرنشان کرد: در تحقیقات به عمل آمده از متهم که فرزند خانواده مقتول بود، وی به جرم خود اعتراف کرد و از او دو قبضه سلاح جنگی کشف شد.

سردار آزادی با بیان اینکه قاتل علت و انگیزه خود را از ارتکاب جرم اختلافات خانوادگی اعلام کرد، افزود: متهم به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

کد خبر 751699

دیگر خبرها

  • کشف ۱۸ میلیارد قارچ ترافل قاچاق در مرز مریوان
  • فصل جدید تجارت با همسایه غربی
  • قتل ۳ عضو خانواده مریوانی؛ قاتل دستگیر شد
  • قتل ۳ نفر از اعضای یک خانواده در مریوان/ قاتل دستگیر شد
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان