Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد خامسان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کلاس‌های درس این دانشگاه از دیروز به شکل مجازی شروع شد و بنا داریم این کلاس‌ها را تا تبدیل شدن وضعیت خراسان جنوبی به سفید، به شکل غیرحضوری برگزار کنیم.

وی گفت: فقط برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پروژه‌های آنها نیازمند حضور فیزیکی است و تعدادی از دروس عملی مثل درس عملیات صحرایی گروه زمین شناسی در صورت انتخاب از طرف دانشجویان به شکل حضوری و با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه بیرجند اظهار داشت: برای این دروس اگر به عنوان مثال تعداد دانشجویان به ۳۰ نفر برسد برای جابه‌جایی آنها از چهار دستگاه اتوبوس استفاده می‌شود تا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به درستی رعایت شود.

وی بیان کرد: در صورت نیاز در مورد دانشجویان تحصیلات تکمیلی حتی اگر تعدادشان به ۳۰۰ نفر هم برسد امکان استقرار آنها در خوابگاه‌های دانشگاه وجود دارد چون ۸۰۰ اتاق خوابگاهی در خوابگاه‌های دانشگاه داریم و هر دانشجو می‌تواند از یک اتاق استفاده کند.

خامسان افزود: در حال حاضر منتظر دریافت تقاضاهای دانشجویان هستیم اما پیش بینی ما این  است که تعداد این دانشجویان به ۲۰ نفر هم نرسد.

وی گفت: امسال کلاس‌های همه مقاطع تحصیلی دانشگاه بیرجند در بخش دروس نظری به شکل مجازی در حال برگزاری است و تلاش داریم بخش‌هایی از دروس عملی را مثل ترم گذشته فیلمبرداری کرده و به شکل مجازی آموزش دهیم.

رییس دانشگاه بیرجند افزود: ترم گذشته فقط درس عملیات صحرایی به شکل حضوری برگزار شد و پیش بینی می‌کنیم در ترم جاری هم به همین شکل باشد.

وی اظهار داشت: ترم قبل تعداد ۲۵ دانشجو تحصیلات تکمیلی دروس آنها به شکل حضوری برگزار شد و این ترم پیش بینی ما این است که همین تعداد دانشجو نیازمند شرکت در کلاس حضوری هستند.

دانشگاه بیرجند با بیش از ۴۰ سال سابقه علمی و آموزشی ۱۲ هزار دانشجو دارد.

اغلب کلاس‌ها و فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه از اسفند پارسال و در پی شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و با سامانه آموزشی الکترونیکی LMS.birjand.ac.ir انجام شده است.

براساس آخرین اعلام رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، خراسان جنوبی جزو استان‌های در وضعیت هشدار از نظر خطر شیوع کرونا قرار دارد.

برچسب‌ها بیرجند وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا خراسان جنوبی فاصله گذاری اجتماعی آموزش مجازی پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا خراسان جنوبی فاصله گذاری اجتماعی آموزش مجازی بیرجند وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا خراسان جنوبی فاصله گذاری اجتماعی آموزش مجازی اخبار کنکور دانشگاه بیرجند کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم

افتتاحیه بیست و ششمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی در دانشگاه شهاب دانش قم برگزار شد.

کنگره همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت با حضور مدیران دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف قم و نمایندگان صنایع استان به مدت ۳ روز در دانشگاه شهاب دانش قم برگزار می‌شود.

محور‌های این کنگره ارائه راهکار‌های مناسب برای جهش تولید با مشارکت مردم ،صنعت و دانشگاه، ایجاد بستری مناسب جهت جذب نیروی انسانی کارآمد برای صنایع و شرکت‌ها، تدوین سیاست‌ها و راهکار‌های کارآفرینی و تجاری‌سازی دانش، نقش ارتباط صنعت و دانشگاه در تحقق پشتیبانی و مانع زدایی از تولید نقش نهاد‌های  پشتیبان، ارتباط موثر دانشگاه و صنعت به منظور تسهیل اشتغال دانش آموختگان و بررسی روش‌های برندینگ و تبلیغات در صنایع استان قم است.

روز دوم این کنگره میزگرد‌هایی با حضور دانشجویان و نمایندگان صنایع و نمایشگاه دستاورد‌های دانشجویان برگزار می‌شود.

در روز اول این کنگره بیش از ۵۵۰ دانشجو  در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف حضور داشتند.

این کنگره یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه در استان قم و دانشگاه شهاب دانش برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد
  • معلم فداکاری که تصویرش در شبکه های مجازی منتشر شد | دوست ندارم بچه‌ها یک لحظه هم به مهاجرت فکر کنند!
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس