Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از مکاتبه با مراجع بین‌المللی در پی توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی باقری، رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: هتک حرمت به مقدسات مسلمانان مصداق بارز تنفرپراکنی، توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین، باور و عقیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه اقدام نشریه فرانسوی طبق ماده ۳۲ قانون آزادی مطبوعات فرانسه نیز جرم محسوب می‌شود، اظهار کرد: اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) نقض آشکار مواد ۱ و ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و بند سوم از ماده ۱۹ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است.

باقری ادامه داد: با چند مرجع بین‌المللی مکاتبه و تأکید کردیم؛ باید با ایفای نقش در چارچوب وظایف خود، اجازه ندهند که برخی کشور‌ها برای تأمین منافع اقلیت حاکم بر این جوامع با استفاده از خلأ‌های موجود، دامنه باز و آزادی داشته باشند.

وی افزود: یکی از اقدامات ما در مراجع بین‌المللی، پیگیری این موضوعات به نحوی است که در مرحله نخست، تقبیح و محکوم شود و مشروعیتی که می‌خواهند برای اقدامات خلاف‌شان ایجاد کنند از دست بدهد و دیگر اینکه در مراجع ذیربط به اقتضای موضوعات، جرم‌انگاری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حقوق بشر نشریه فرانسوی رییس ستاد حقوق بشر هتک حرمت به پیامبر نشریه فرانسوی بین المللی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری

به گزارش همشهری‌آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را به ادعای فعالیت‌های سایبری تحریم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به دولت آمریکا توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری کرده و مسؤولانه رفتار کند.

آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟ کد خبر 846964 برچسب‌ها ناصر کنعانی ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری