Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ رئیس مرکز تعمیرات مکانیک با اعلام این خبر و با بیان اینکه پروژه‌های بهینه‌سازی باعث بهبود و افزایش بهره‌وری شرکت می‌شوند، گفت: تولید مستمر و کسب رکورد‌ها میسر نمی‌شود، مگر به همت و تلاش شبانه‌روزی همکاران تعمیرات، تولید و کلیۀ واحد‌های سازمان و اجرای پروژه‌های بهبود.

به گفتۀ حمیدرضا بَذار، یکی از پروژه‌های تعمیراتی سنگین از لحاظ حجم نیروی انسانی، قطعات، مکانیسم و ابزارآلات، کورۀ شمارۀ ۷ واحد فولادسازی در مردادماه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژۀ تعمیراتی در سال ۹۹ علی‌رغم شرایط خاص بیماری کرونا، با صرف بیش از ۲۵ هزار نفر ساعت کار تعمیراتی، ظرف مدت ۱۳ روز به‌صورت ۲۴ ساعته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح ایمنی و با کیفیت هرچه تمام‌تر انجام شد.

داود زمانی سرپرست مرکز تعمیرات ساختمانی نیز در تشریح این پروژه گفت: فعالیت‌های این پروژۀ مهم در دو حوزۀ مکانیکی و ساختمانی اجرا شد. فعالیت‌های مکانیکی شامل مونتاژ و دمونتاژ شِل سقف، زانو اِلبو، اِچ بیم‌های راکر، مین بیم، سیلندر‌های تیلت، راکر و پلت‌فرم‌ها می‌شد و فعالیت‌های ساختمانی شامل تعویض تیر‌های سازۀ مرکب، پلتفرم‌های جلوی کوره، تعویض ورق و تیر سقف کاذب، اصلاح گروت بیس و بولت‌های سیلندر تیلت، نصب اسلب عمودی جلوی سکوی سرباره و ... بود که با اقدامات انجام‌شده، این پروژۀ مهم تعمیراتی، ایمن، با کیفیت و زودتر از موعد مقرر جهت تست و راه‌اندازی تحویل واحد فولادسازی شد.

وی در خاتمه از حمایت‌های مدیریت‌های تعمیرات مرکزی، فولادسازی و ریخته‌گری و زحمات همۀ همکاران تعمیرات مرکزی و واحد فولادسازی که در اجرا و نظارت به بهترین شکل ممکن عمل کردند و همچنین از همکاری سایر واحد‌ها از جمله حمل‌ونقل، خدمات عمومی و حفاظت فیزیکی قدردانی کرد.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بهینه سازی کوره فولاد مبارکه فولاد مبارکه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک ایران آمار عملکرد ۱۰۰ صادرکننده اول کشور در حوزه تجارت خارجی را در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد. از مجموع صادرات غیر نفتی کشور در سال گذشته، بالغ بر ۱۳۶ میلیون تن به ارزش بیش از ۴۹ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی انجام شده است که از این میزان، ۶۹ میلیون و ۷۳۹ هزار تن به ارزش ۲۸ میلیارد و ۹۵۵ میلیون دلار توسط ۱۰۰ صادرکننده برتر انجام گرفته است. این میزان صادرات توسط ۱۰۰ صادرکننده برتر، بیانگر افت ۱.۴۷ درصدی از نظر وزن و افت ۱۸.۹ درصدی از نظر ارزش دلاری نسبت به سال ۱۴۰۱ است. با این حال فولاد مبارکه توانسته است در سال ۱۴۰۲ هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزش دلاری، رشد قابل توجهی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته باشد.

نکته حائز اهمیت در رشد صادرات محصولات فولاد مبارکه، افزایش هم‌زمان وزن و ارزش دلاری صادرات است.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در رابطه با میزان صادرات این شرکت در سال ۱۴۰۲ گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تغییر رویکرد در حوزه فروش و بازاریابی و حضور مؤثر در بازارهای جدید توانست ضمن تأمین نیاز مصرف کنندگان داخلی در سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک میلیون و ۴۰۹ هزار تن محصولات فولادی به ارزش بیش از ۷۰۷ میلیون دلار صادر کند که از نظر وزنی ۱۶.۶۱ درصد و از نظر دلاری ۱۴.۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ رشد داشته است و این رشد صادرات در شرایطی رقم خورده است که در سال ۱۴۰۲ با محدودیت‌های شدیدی در حوزه برق و گاز مواجه بودیم.

طیب‌نیا افزود: نکته حائز اهمیت در رشد صادرات محصولات فولاد مبارکه، افزایش هم‌زمان وزن و ارزش دلاری صادرات است. این مسئله بیانگر نگاه ویژه فولاد مبارکه برای گذر از خام‌فروشی و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه با کسب سهم ۱.۴۳ درصدی ارزش دلاری صادرات در بین کل صادرکنندگان در جایگاه پنجم قرار گرفته است و این در شرایطی است که رتبه اول به شرکت ملی گاز و سه رتبه دیگر به شرکت‌های حوزه پتروشیمی باز می‌گردد و این مهم، اهمیت رتبه فولاد مبارکه را به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی و پتروشیمی دو چندان می‌کند.

طیب‌نیا با اشاره به جزئیات صادرات محصولات فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده محصولات تخت در منطقه به شمار می‌رود و ۸۴ درصد تولیدات ما در سال ۲۰۲۳ راهی بازارهای داخلی و ۱۶ درصد راهی بازار صادراتی شده است.

طیب‌نیا افزود: البته در بخش صادرات چالش‌هایی نیز وجود دارد که امیدواریم در سال‌های آتی رفع شود. نخست آن که برای فروش و ارائه محصولات متنوع به بازار جهانی محدودیت داریم. همچنین چالش اصلی صادرات در شرایط کنونی کشور عدم امکان برنامه‌ریزی بلندمدت با توجه به باثبات نبودن پیش‌بینی‌ها بر شرایط ارزی و تغییرات احتمالی قوانین و تعرفه‌ها و معافیت‌های صادراتی و … است. به عنوان نمونه حذف معافیت‌های مالیاتی صادرات به واسطه محدودیت گذاشتن بر سقف معافیت‌ها در قانون بودجه سال جاری از مواردی است که با توجه به الزام به عرضه ارز با قیمت نیما توجیه صادرات را برای بسیاری شرکت‌ها از بین خواهد برد.

وی گفت: همچنین زیرساخت‌های کشور برای صادرات باید تقویت شود؛ در بخش لجستیک و حمل و نقل نیاز به بهبود داریم، اسکله‌ها در بنادر باید تقویت شود تا بتوانیم محصولات را با تناژهای بیشتر صادر کنیم.

کد خبر 6097074

دیگر خبرها

  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود
  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد