Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:38:53 GMT

تولید محتوا چیست؟ راه های نوشتن مقاله مبتنی بر سئو

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۵۷۴۷

تولید محتوا چیست؟ راه های نوشتن مقاله مبتنی بر سئو

امروزه بیشتر کسب و کارهای اینترنتی که سایت مخصوص خود را دارند، با موضوعاتی همچون فروش کالا، آموزش، دادن اطلاعات و یا ارائه خدماتی خاص سروکار دارند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آرمانیک، صاحبان این مشاغل برای معرفی بهتر کالا و خدمات خود، جذب مخاطبان و همچنین ارتقای رتبه وب سایت، به تولید محتوا نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید محتوا چیست؟

هر چیزی که موجب انتقال اطلاعات، معرفی کالا و خدمات، آموزش و ... شود را محتوا گویند. زمانی که از این موضوعات صحبت می کنید در حال تولید محتوا هستید.

تولید محتوا به معنای خلق متن، تصویر، ویدئو و یا صدا می باشد که قرار است با یک سری اشخاص مختلف ارتباط برقرار کند. امروزه این موضوع در مبحث بازاریابی از ارزش بالایی برخوردار است که موجب رونق کسب و کارها خواهد شد.

انواع قالب های محتوا و فرمت های رایج آن

آیا هدف از محتوا تنها محتوای متنی است؟ خیر اینگونه نیست. محتوای متنی، تنها یکی از ۴ قالب محتوا است. غیر از محتوای متنی، تولید محتوا دارای قالب های تصویر، صدا و ویدئو نیز می باشد.

به طور کلی می توان گفت که هر یک از این قالب ها کارکرد خاص خود را دارند. در میان این ۴ گزینه، محتوای ویدئویی تقاضای بیشتری در بازار دارد، به همین جهت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اما باید به یاد داشته باشیم که در بین این ۴ قالب، محتوای متنی توانسته بیشترین اعتماد مخاطب را جلب کند. بی شک می توان گفت که صوت و انواع جلوه های صوتی، تأثیر بیشتری نسبت به قالب متنی دارند.

با توجه به رشد روز افزون استفاده افراد از شبکه های اجتماعی، محتواهای تصویری توسط صاحبان کسب و کار و بازاریابان دیجیتال آنلاین مورد توجه قرار گرفته.

از فرمت های رایج در زمینه تولید محتوا می توان به موشن گرافیک، اینفوگرافیک، وایت پیپر، پادکست، رپورتاژ، نوشتن مقاله و ... اشاره کرد.

در نوشتن مقاله با کیفیت باید به چه نکاتی توجه کرد؟ 

نوشتن مقاله هم همانند سایر فعالیت های دیگر، می تواند گسترش پیدا کند. برای این کار لازم است نکات زیادی رعایت شود تا محتوا با کیفیت بیشتری تولید شود.

برای تولید مقاله لازم است ابتدا ترکیبی از مهمترین ایده ها و موضوعات که باید مخاطب از آن ها اطلاع پیدا کند، گردآوری شود.

همچنین باید هدف از تولید مقاله و اینکه چه اطلاعاتی لازم است در محتوا به مخاطب منتقل شود، مشخص باشد. تولید مقاله زمانی موفق خواهد شد که هدف خاصی را دنبال کند و منابع موجود را بر روی هدف متمرکز کند.

قبل از نوشتن مقاله لازم است حتما مخاطبان هدف شناسایی شده و دغدغه ها و سوالات آن ها مشخص شود. اینکه چگونه محتوا به دست مخاطبان می رسد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

در شبکه های اجتماعی پخش می شود؟ در وبلاگ های پر بازدید نمایش داده می شود؟ و یا اینکه روی وب سایت خاصی قرار است دیده شود؟

بهینه سازی مطلب در تولید محتوا برای موتورهای جستجوگر

از مهمترین راه ها برای رشد و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوگر و دیدن برند در صدر نتایج جستجو شده، تولید محتوای بهینه شده است. موتور جستجوگر گوگل ابزاری است برای رساندن پیام شما به گوش مخاطبان.

برای این منظور لازم است که مطلب برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شوند. حال سوال این است که برای بهینه سازی مطالب چه کار باید کرد؟

یکی از مهمترین موضوعات برای بهینه سازی محتوا می توان به انتخاب کلیدواژه هدفمند اشاره کرد. انتخاب کلیدواژه مناسب، رقابت برای کسب رتبه را بسیار ساده تر می کند. لازم است که کلیدواژه در اول عنوان اصلی، پاراگراف اول متن، زیر عنوان ها و سایر پاراگراف های صفحه باشد تا سایت در صفحات اول نتایج جستجو قرار گیرد.

از دیگر موضوعات مهم و اساسی در این زمینه می توان به نوشتن URLهای دوستدار موتور جستجوگر گوگل اشاره کرد. برای این کار باید از نوشتن URLهای طولانی پرهیز شود. بهتر است که کلیدواژه انتخاب شده در URL نوشته شود تا گوگل رتبه بهتری به سایت بدهد.

استفاده از عکس و ویدئو در متن، زمان توقف روی محتوا را بیشتر می کند. از نظر موتور جستجوگر گوگل چنین محتوایی مفید است و آن را در صدر نتایج جستجو شده نمایش خواهد داد.

استفاده از لینک های داخلی و خارجی هم می تواند در بهینه سازی سایت موثر باشد. آخرین نکته برای بهینه سازی سایت با توجه به معیارهای موتورهای جستجوگر، می توان به طول محتوا اشاره کرد. لازم است محتوا به اندازه ای طولانی باشد تا به مخاطبان ارزش بیشتری ارائه دهد. پس در این زمینه لازم است که کیفیت فدای کمیت نشود.

در نوشتن مقاله، معجزه تصاویر در کنار توضیحات را فراموش نکنید. گاهی قرار دادن یک تصویر مناسب، می تواند توضیحات نوشته شده را کامل کند. استفاده از تصاویر و همچنین ویدئو در کنار متن های نوشته شده، می تواند افراد را بیشتر به خود جذب کند.

برای نوشتن مقاله، تعداد کلمات موجود در متن زیاد اهمیت ندارد، بلکه تمرکز بر موضوع مشخص شده و کیفیت بالای محتوا بسیار حائز اهمیت است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تولید محتوا سايت موتورهای جستجوگر تولید محتوا نوشتن مقاله محتوای متنی بهینه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد

امتداد - مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تا تاریخ 31‏/02‏/1403 برای پژوهشگران، محققان و علاقه مندان حوزه فناوری های نوین و بانکداری الکترونیک تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ با توجه به آثار فناوری های جدید بر متغیرهای کلالن اقتصادی و حکمرانی پولی، فصلنامه روند بانک مرکزی در نظر دارد ویژه نامه ای با موضوع « پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» و با محورهای زیر منتشر کند:


۱    بررسی آثار کلان اقتصادی و دلالت های سیاستی انتشار انواع پول های دیجیتال بانک مرکزی (کاربری سطح خرد یا کلان و مبتنی بر حساب یا میتنی بر توکن بودن انتشار)

۲    تبیین و بررسی نقش و جایگاه سایر نهادهای پولی ( مانند بانک های تجاری) پس از انتشار پول دیجیتال بانک مرکزی

۳    اثرات انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی بر نحوه ارائه خدمات و محصولات بانک های تجاری 

۴    انقلاب پول های دیجیتال و تحولات حکمرانی دیجیتال

۵    روش های شبیه سازی انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی و بررسی مدل های پیاده سازی شده در سایر کشورها در بررسی آثار انتشار آن بر متغیرهای اقتصادی

۶    فرصت ها و چالش های تبادلات فرامرزی پول های دیجیتال بانک مرکزی (مزایا، معایب، محدودیت ها و فرصت ها)

۷    تاثیر متقابل رمزارزهای خصوصی و پول دیجیتال بانک مرکزی

۸    ارزیابی نظام دولایه انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی و مقایسه آن با روش های در دسترس

۹    کیفیت و الزامات قراردادهای هوشمند مبتنی بر پول دیجیتال بانک مرکزی از منظر حقوقی، فنی و کسب و کاری

علاقه مندان می توانند مقالات خود را تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری به آدرس ایمیل ravand@cbi.ir  ارسال کنند.   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است