Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، فریبا خطابخش، مدیر پایگاه جهانی میدان نقش جهان اصفهان گفت: علاوه بر انجام مرمت بخش‌های آسیب دیده کف، بدنه، راه پله‌ها و اتاق‌های انتظار کاخ عالی‌قاپو، ساماندهی ورود و خروج گردشگران نیز در دستور کار استادکاران مرمتگر گروه امانی قرار گرفته است.

مدیر گروه امانی، مرمت بنا و تزئینات اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز گفت: مرمت آجر فرش‌های آسیب‌دیده، بندکشی سنگ‌ها، بندکشی آجرها، اصلاح درب ورودی و دفع رطوبت در عمارت عالی‌قاپو بخشی از این عملیات مرمتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اصلاح قسمت‌هایی از بدنه راه پله‌ها و ساماندهی سیستم تاسیسات برق برخی از طبقه‌ها از دیگر اقدام‌های مرمتی است که در این عمارت انجام خواهد شد.

کاخ عالی‌قاپو از مجموعه بناهای دولتخانه عظیم صفوی است که در ضلع غربی میدان نقش جهان و در ضلع مقابل مسجد تاریخی شیخ لطف‌الله بنا شده است. این بنای رفیع دارای ۶ طبقه و ۴۸ متر ارتفاع بوده و دارای ۵۴ اتاق است. این بنای تاریخی در عصر صفوی به عنوان اقامتگاه سلاطین صفوی است که به عنوان ورودی دولتخانه عظیم صفوی کاربرد داشت.

کد خبر 548715 برچسب‌ها فرهنگ - میراث فرهنگی استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ میراث فرهنگی استان اصفهان عالی قاپو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان

علیرضا جیلان اظهار داشت: عوامل طبیعی و غیرطبیعی موجب آسیب به پایه‌های این بنای تاریخی شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز مرمت اضطراری پل تاریخی زمانخان

وی افزود: با ارائه گزارش نهایی دانشگاه اصفهان مرمت و بازسازی پایه میانی این پل بزودی آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین