Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه بیش از نیمی از مردم در جهان عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و حداقل 30 دقیقه در روز را به گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند. در حالی چک کردن ایمیل، اس ام اس و ... زمانی کمتر از 5 دقیقه در روز را برای هر فرد می‌گیرد.

پس باید از این بستر بزرگ و پر از مخاطب برای بازاریابی استفاده کرد. این تصور که معرفی محصولات یا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی درست نیست و مخاطبان دوست ندارند چنین محتوایی ببینند کاملا اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقا همه کاربران علاقه دارند پیشنهادهای جذاب را بررسی کنند. در واقع همه چیز به تکنیک بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که انتخاب کردید بستگی دارد.

در این مقاله قصد داریم بهترین و جدیدترین تکنیک‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید تا با این روش‌ها کسب و کار خود را متحول کنید.

 

تدوین پرسونا

مهمترین کاری که باید انجام دهید شناخت مخاطبانتان هست. توجه کنید چه محصولات یا خدماتی ارائه می‌دهید. کسب و کار شما چه هدف‌ها و ارزش‌هایی دارد و چه کسانی مخاطبان شما هستند. مخاطبانتان از لحاظ مادی، سبک زندگی، تحصیلی، اهداف و ... چه ویژگی‌هایی دارند. پس از تدوین پرسونا انواع مخاطبانتان را بهتر خواهید شناخت و می‌توانید محتوای بهتری را برای مخاطبانتان تولید کنید.

پس از تدوین محتوا نیز باید به صورت منظم صفحات خود را تحلیل و آنالیز کنید. تحیلی‌های بسیاری مثل تحلیل  SWOT و ... وجود دارد. بهتر است بهترین روش آنالیز را انتخاب کنید.

تولید محتوای منظم

تولید محتوا باید مستمر و منظم باشد. اینکه امروز پستی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و بعد از چند ماه دوباره پست دیگری منتشر کنید اصلا درست نیست زیرا کاربران شما را فراموش خواهند کرد. به علاوه هرچه بیشتر محتوا تولید کنید در دید مخاطبان بیشتری قرار خواهید گرفت. البته باید توجه کنید محتوای تولید شده علاوه بر کیفیت بالا باید برای مخاطبان ارزشمند باشد.

انتشار محتوا متناسب با نوع شبکه اجتماعی

قطعا مخاطبان شما در اینستاگرام، توییتر و لینکدین با یکدیگر متفاوت هستند. رفتار متفاوتی نشان می‌دهند و در هر یک از شبکه‌های اجتماعی سبک محتوای خاصی را دنبال میکنند. پس باید توجه کنید کسب و کار شما در کدام شبکه‌ها می‌تواند حضور موفقی داشته باشد و برای هر شبکه اجتماعی با توجه به مخاطبانتان چه سبکی از محتوا را باید منتشر کنید.

اگر در لینکدین پست‌های طنز و بدون اطلاعات ارزشمند تولید کنید مورد توجه قرار نمی‌گیرد در حالی که بسیاری افراد برای سرگرمی هم از اینستاگرام استفاده کرده و محتوای سرگرم کننده بسیار پر مخاطب خواهد بود. به همین دلیل هزینه و زمان خود را اشتباه تلف نکنید و استراتژی خود را در هر یک از شبکه‌های اجتماعی مشخص کنید.‌

انتشار محتوا در زمان مناسب

با توجه به سن، جنسیت و شغل مخاطبانتان ساعات انتشار پست‌ها متفاوت خواهد بود. برای مثال افرادی که کار می‌کنند در ساعات استراحت بین کاری، بعد از اتمام زمان کار و در ساعات خاصی از شب آنلاین می‌شوند یا دانش آموزان پس از اتمام مدرسه و بازگشت به خانه سراغ شبکه‌های اجتماعی می‌روند. 

برای هر گروه از کاربران ساعات خاصی مناسب خواهد بود و شما با تدوین پرسونا می‌توانید ساعات تقریبی را به دست آورید تا پست‌های منتشر شده بیشترین آمار بازدید را داشته باشند. پس از مدتی هم به کمک اینسایت و ابزارهای مخصوص آنالیز صفحات ساعات تقریبی مناسب برای انتشار محتوا را خواهید یافت.

استفاده از محتوای جذاب یا طنز

درست است که محتوا باید برای کاربران ارزشمند و مفید باشد ولی اگر جذاب نباشد در نگاه اول کاربر را جذب نمی‌کند. پس سعی کنید محتوای جذاب تولید کنید. تصاویر با کیفیت و زیبا،  تیترهای جذاب، استفاده از ویدئو و ... همه و همه می‌توانند نظر کاربر را جلب کنند. محتوای طنزگونه هم برای بسیاری جالب است پس سعی کنید هر از گاهی از طنز به عنوان چاشنی محتوای خود استفاده کنید.

تولید محتوا توسط کاربران

استراتژی تولید محتوا باید به گونه‌ای باشد که در نهایت کاربران درباره محصولات شما دست به تولید محتوا بزنند. در واقع اگر توانستید چرخه‌ای برای تولید محتوای خود طراحی کنید که در انتها کاربران از روی میل شخصی به تولید محتوایی با دید مثبت نسبت به برند شما بپردازند موفق شده‌اید.

اما در ابتدا شما باید اطلاعات کاملی در اختیار کاربر قرار دهید و تجربه خوبی برای آنها ایجاد کنید. تولید محتوا کاربران برای یک کسب و کار حدود 50 درصد به اعتبار آن برند اضافه می‌کند. پس کاری کنید کاربران نظرات خود را با کامنت، استوری، پست و ... درباره برند شما بیان کنند. در اینصورت مشتریان بیشتری خواهید داشت.

استفاده از میکرواینفلوئنسرها

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از روش‌هایی است که در صورت انتخاب درست می‌تواند بازدهی بسیار بالایی داشته باشد. در ابتدا باید صفحاتی متناسب با کسب و کار خود پیدا کنید، یعنی صفحاتی که تعداد افراد زیادی که ممکن است مخاطب شما باشند آن را فالو کرده باشند. نکته دوم تعامل کاربران با صفحه است. باید مطمئن شوید مخاطبان صفحات انتخاب شده فیک نیستند.

توجه داشته باشید که مگا اینفلوئنسرها یا ماکرو اینفلوئنسرها هزینه‌های بالایی را دریافت می‌کنند. پس اگر کسب و کار کوچک و نوپایی دارید از میکرواینفلوئنسرها استفاده کنید.

در انتها نیز باید محتوایی جذاب، مفید مناسب با استراتژی محتوای صفحه موردنظر تولید شود.

پشتیبانی و پاسخ دهی در شبکه‌های اجتماعی

هنگامی که برای کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی صفحه می‌سازید باید خود را برای پاسخگویی درست آماده کنید. ممکن است افراد زیادی دایرکت دهند یا در کامنت سوالات متفاوتی بپرسند. باید با حوصله و کمال احترام پاسخگو باشید.

حتی اگر برخی کاربران به شما توهین کردند و از خدمات و محصولاتتان ناراضی بودند در کمال احترام و حرفه‌ای پاسخ دهید.

اگر حجم پیام‌های دریافتی در شبکه‌های اجتماعی شما بالاست بهتر است پشتیبانی را برای پاسخگویی استخدام کنید و مخاطبان خود را راضی نگه دارید.

استفاده از انواع محتوا

سعی کنید از انواع محتوای در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. محتوای متنی، تصویری، ویدئو، پادکست و اینفوگرافیک هر کدام طرفداران خود را دارند.

درست است که اینستاگرام شبکه اجتماعی بر پایه تصویر است اما انواع محتوا را می‌توانید در اینستاگرام یا فیسبوک، لینکدین و ... منتشر کنید. توییتر نیز جایی برای انتشار محتوای متنی کوتاه است اما از عکس و ویدئو نیز می‌توان در این شبکه استفاده کرد.

اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

در ادامه به طور خلاصه به رایج‌ترین اشتباهات که کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند اشاره می‌کنیم.

داشتن پروفایل‌های متعدد در یک شبکه اجتماعی داشتن پروفایل‌ در همه شبکه‌های اجتماعی اهمیت ندادن به انتقادات و نظرات منفی کاربران حذف نظرات منفی کاربران توهین به کاربران در صورت بیان نظرات منفی تولید محتوای مشابه برای همه شبکه‌های اجتماعی منتشر کردن پست‌های زیاد و پشت هم در بازه زمانی کوتاه نداشتن استراتژی محتوا عدم تدوین تقویم محتوا تحلیل نکردن آمار و فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی استفاده از هشتگ‌های نادرست و بی ربط عدم توجه به سایز درست پست‌ها مثل سایز استوری اینستاگرام ، سایز عکس‌ها و ... نتیجه گیری

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و بتوانید با نکات گفته شده در این مطلب با انجام درست تکنیک‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مشتریان بسیاری جذب کنید و روز به روز به شهرت و محبوبیت برندتان افزوده شود.

اگر شماه نیز ایده تولید محتوا یا تکنیک خاصی برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دارید خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.

 

لینک کوتاه: asriran.com/0038DM

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بازاریابی شبکه اجتماعی بازاریابی شبکه های اجتماعی شبکه های اجتماعی انتشار محتوا شبکه اجتماعی تولید محتوای تولید محتوا منتشر کنید تولید کنید کسب و کار پست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فوربز» بررسی کرد؛ اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در حمل و نقل ریلی​

تین نیوز

نشریه مشهور فوربز با انتشار گزارشی جالب، نقش هوش مصنوعی در ایجاد انقلابی بزرگ در حمل و نقل ریلی  را مورد بررسی قرار داده است. گزارش فوربز که از سوی «سوزان گالر» رئیس بخش ارتباطات شرکت بزرگ نرم افزاری و مخابراتی SAP به رشته تحریر در آمده، خدمات بالقوه هوش مصنوعی به حمل و نقل ریلی و بخش های مختلف آن به ویژه ایمنی پرداخته که متن این گزارش در ادامه آمده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز؛ سیستم های مدرن حمل و نقل ریلی از ناوگان، مسیرها و زیرساخت های مختلف پیچیده ای تشکیل شده اند که استفاده از هوش مصنوعی به عنوان جدیدترین دستاورد دنیای فناوری در این نوع حمل و نقل، نیازمند بررسی های لازم و ضروری است. باید در نظر داشت که فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی در انجام وظایف و ماموریت های تعیین شده برای آنها به ویژه در بخش داده ورزی اطلاعات و البته نقش این داده ها در ارتقاء ایمنی، کاهش تاخیر و حفظ سلامت مسافرین به هنگام سفر با قطار بسیار ارزشمند هستند. هوش مصنوعی امروزه این قابلیت را دارد که حتی مقررات تعریف شده در بخش ایمنی ریلی و ترانزیت کالا یا مسافر در مرزهای بین المللی را به خوبی تحلیل کرده و از بروز اشتباه ناشی از خطای انسانی جلوگیری نماید.

رهبران راه آهن های بزرگ جهان به تازگی گزارش هایی از نقش مفید و موثر هوش مصنوعی در کمک به حل چالش های بزرگ راه آهن های تحت مدریت خود منتشر کرده اند. «یوهان شاتنر» مدیر بخش مدیریت دارایی ها و حمل و نقل SAP در این خصوص معتقد است: «در حالیکه بسیاری از راه آهن ها به دلیل پیچیدگری بیش از حد سیستم های فعال در بخش حمل و نقل ریلی، نگران چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در بخش حمل و نقل ریلی و هماهنک سازی آن با بخش های مختلف فعال در راه آهن هستند، اما همزمان آنها نسبت به استفاده از این فناوری جدید و ظرفیت های حاصل از آن بسیار مشتاف به نظر می رسند. اپراتورهای ریلی به خوبی این نکته را دریافته اند که بروز هرگونه اختلال در زیرساخت یا ناوگان راه آهن ها، تا چه میزان می تواند روی اعتمادپذیری و امور تجاری آنها تاثیر منفی بر جای بگذارد. در حقیقت، وقتی با مدیران ارشد راه آهن های بزرگ گفتگو می کنیم، تمامی آنها به تاثیرات منفی اختلال در عملکرد سیستم های مختلف به کار رفته در حمل و نقل ریلی و نقش هوش مصنوعی در جلوگیری از بروز اختلال ناشی از این ناهماهنگی اطلاع کافی دارند».

تعمیر و نگهداری در راه آهن ها با اتکا به قابلیت های هوش مصنوعی مولد

در دنیای مدرن، راه آهن ها علاوه بر تلاش برای توسعه شبکه ریلی خود در مناطق مختلف، همرمان سعی در به روز آوری و نوسازی زیرساخت ها و ناوگان قدیمی خود نیز دارند. هوش مصنوعی احتمالا بهترین راه حل برای انجام این دو ماموریت بزرگ را در اختیار مدیران راه آهن ها قرار می دهد. یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در این زمینه، به قابلیت تعمیر و نگهداری پویا ناوگان و زیرساخت بازمیگردد که می تواند تا حد زیادی در جلوگیری در اختلال عملکرد ناشی از نقص فنی آنها موثر واقع شود؛ نکته ای که مورد توجه اکثر مدیران راه آهن های بزرگ جهان نیز قرار گرفته است.

راه آهن ها از جمله سازمان های صنعتی پیشرو جهان در استفاده از قابلیت های پایه هوش مصنوعی به حساب می آیند. به عنوان مثال، می توان به اقدامات آنها در استفاده از فناوری های تشخیص چهره کارکنان به منظور حفظ ایمنی و حتی تصویربرداری از خطوط ریلی به منظور بررسی خرابی های احتمالی مسیر اشاره کرد.

اما نکته اصلی اینجاست که قابلیت های هوش مصنوعی بسیار فراتر از میزان بهره وری فعلی راه آهن ها بوده و سامانه های مدرن امروزی، می توانند با پایش هوشمند زیرساخت مسیر، توزیع تعمیرکاران برای اعزام سریعتر به نقاط دچاری خرابی را سازماندهی کنند. در حقیقت، به جای پایش شبانه روزی ناوگان و زیرساخت توسط نیروی انسانی، می توان این وظیفه را به هوش مصنوعی سپرد و پایش نیروی انسانی تنها محدود به موارد خرابی اعلام شده توسط هوش مصنوعی شود. سامانه های هوش مصنوعی همچنین این قابیلت را دارند که نوع و مشخصات دقیق خرابی های رخ داده را در اختیار تعمیرکاران قرار دهند تا از مدت مزان مورد نیاز برای تعمیر و از سرگیری فعالیت عادی ناوگان یا خط کاسته شود.

اگرچه هنوز در مراحل اولیه فرآیند توسعه هوش مصنوعی مولد قرار داریم، اما این فناوری به سرعت در مسیر رشد قرار دارد. هوش مصنوعی مولد می تواند به سادگی، به اتصال به شبکه سراسری راه آهن ها، اطلاعات حاصل از پایش شبانه روزی شبکه را جمع آوری نموده و تحلیل نماید. استفاده از سامانه های مبتنی بر هوش مصنوعی در کنار اینترنت اشیاء (IoT) می تواند فرآیند تشخیص و حل مشکلات ایجاد شده در شبکه ریلی را تا حد زیادی تسریع نماید. در حقیقت، هوش مصنوعی می تواند به عنوان دستیار شبانه روزی و قابل اعتماد برای تشخیص خرابی ها در کنار تعمیرکاران راه آهن ها قرار گرفته و با تشخیص نوع مشکل، آنها را در رفع هرچه سریعتر مشکل یاری دهد.

کمک هوش مصنوعی به فرآیند تصمیم گیری مطمئن

فرآیند تصمیم گیری مطمئن، همواره یکی از دغدغه های مهم مدیران فعال در صنایع بزرگ به حساب می آید. در حقیقت، این نکته بسیار مهم است که در زمان بروز بحران، مدیر ارشد چه تصمیمی برای رفع آن خواهد گرفت و این تصمیم تا چه میزان اعتمادپذیر خواهد بود. با به کارگیری هوش مصنوعی در سراسر شبکه ریلی و پایش شبانه روزی شبکه توسط این سامانه ها، در صورت بروز مشکل نیز مدیران از اطلاعات دقیقتری از آخرین وضعیت بحران های به وجود آمده برخوردار خواهند شد و لذا، تصمیم قابل اعتمادتری نیز در خصوص چگونگی حل بحران اتخاذ خواهند کرد. آنچه هوش مصنوعی انجام می دهد، دور کردن مدیران ارشد راه آهن ها از اتخاذ تصمیماتی مبتنی بر حدس و گمان و نزدیکتر کردن آنها به تصمیم گیری نهایی بر پایه واقعیت رخ داده در زمان بحران است.

اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در حمل و نقل ریلی زمانی بیشتر خودنمایی می کند که در یک شبکه ریلی، با صدها سامانه، پروژه زیرساختی، ناوگان ریلی با مشخصات فنی مختلف و … سر و کار داشته باشیم. بدیهی است که در زمان بروز بحران بر پایه این وضعیت، مدیران نیاز بیشتری به دریافت اطلاعات دقیق دارند تا بتوانند تصمیم درست را اتخاذ نمایند.

اهمیت کاهش تاخیر در حمل ریلی در آینده تجاری راه آهن ها

اگرچه قابیلت های هوش مصنوعی بسیاری بیش از موارد ذکر شده است، اما باید به این مهم نیز توجه داشت که در دوران اقتصاد دیجیتال، سرعت حمل و کاهش تاخیر نقش به سزایی در انتخاب صاحبان کالا و یا مسافرین دارد. تاخیر در تحویل به موقع کالا و یا رساندن مسافرین به مقصد، دیگر چندان توچیه پذیر نبوده و در صورت بروز چنین مشکلاتی، بدیهی است که مشتریان  حمل و نقل ریلی رو به کاهش خواهند گذاشت. منطقی ترین گزینه پیش روی مدیران بخش ریلی این است که تمام تلاش خود را برای کاهش زمان تاخیر سیر به کار بسته و خود را با رشد اقتصادی موجود در جهان و موارد حساس به زمان مانند اقتصاد دیجیتال هماهنگ نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • «فوربز» بررسی کرد؛ اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در حمل و نقل ریلی​
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است