Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندی پیش فرماندار شهرستان تربت حیدریه خراسان رضوی طی مراسمی اظهاراتی مبنی بر برگزاری کنسرت داشت که با موج واکنش‌های مردمی، تشکل‌های دانشجویی و کاربران فضای مجازی روبرو شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ چندی پیش علی رستمی فرمانداز شهرستان تربت حیدریه یکی از نقاط شهیدپرور استان خراسان رضوی طی مراسمی اظهاراتی مبنی بر برگزاری کنسرت داشته که با موج واکنش های مردمی، تشکل های دانشجویی و کاربران فضای مجازی روبرو شده است به طوریکه هشتگ فرماندار جوگیرس از این واکنش ها ترند دوم تویتتر فارسی قرار گرفت و پیرامون این موضوع بحث و تبادل نظرهای مختلفی شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیج دانشجویی دانشگاه تربت حیدریه طی نامه‌ای سرگشاده پیرامون صحبت های جنجالی فرماندار تربت حیدریه در جلسه تودیع و معارفه ریاست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اعلام کرد: با توجه به سخنان جنابعالی در مراسم تودیع و معارفه ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه به شما یادآور می‌شویم که جوانان انقلابی تربت حیدریه هوشیارتر از همیشه ناظر بر اعمال، رفتار و گفتار تمام مسئولین خواهند بود و اجازه نخواهند داد اذهان عمومی از مسائل اصلی منحرف شود و مسائل دست چندم ملعبه دست مسئولین شود.

بازی کنسرت و ربنای شجریان دوره‌ای داشت که تمام شده و دیگر نمی‌توان اذهان مردم را با این دست مسائل از ناکارآمدی دولت تدبیر و امید منحرف کرد.

امروز مساله اصلی مردم رشد افسار گسیخته قیمت ارز، مسکن، خودرو و کالا‌های اساسی است که سدی شده در برابر ازدواج جوانان و عاملی برای فروپاشی خانواده ها. گمان نمی‌کنیم مردمی که از تأمین مایحتاج زندگی خود ناتوان شده اند، بتوانند هزینه بلیط چند صدهزارتومانی کنسرت را تأمین کنند مگر اینکه جنابتان صدای قشر مرفه جامعه باشید؛ لذا از شما خواهشمندیم اگر کنایه و گله‌ای دارید به آن دسته از مدیرانی بیان کیند که کل سال را در خواب زمستانی هستند و آنچه بر مردم می‌رود را نمی‌بینند یا نادیده می‌گیرند چراکه جوانان انقلابی با توجه به فرمان آتش به اختیار امام جامعه دست از امر به معروف و نهی از منکر در حوزه فرهنگ بر نخواهند داشت و با کنایه مسئولی، میدان را خالی نخواهند کرد. این نامه را انجمن علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تربت حیدریه، کانون فرهنگی هنری رهپویان نور، قرارگاه جوان و بسیج دانشجویی این دانشگاه امضا کرده اند.

گفتنی است، این نامه به دفتر امام جمعه تربت حیدریه و رئیس مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه رونوشت شده است.

علی اکبر حسنی به عنوان فعال سیاسی این شهرستان طی یادداشتی در پاسخی به فرماندار تربت حیدریه نوشت: جناب آقای رستمی فرماندار شهرستان تربت حیدریه اینکه جنابعالی عدم مدیریت صحیح وتوانایی خود و بعضی ازمدیران وبی  برنامه بودن دولت را اذعان نمودید، سپاسگزارم، امااینکه آن رابه نیروهای انقلابی ربط دادید لازم است به چند مطلب توجه فرمایید. اینکه نیروهای انقلابی با تاسی از امام خود مانند دیده بان ناظر بر همه عملکرد مسئولین هستند، وامربه معروف ونهی ازمنکر را وظیفه خود میدانند خداوند سبحان را شاکریم. نیروهای انقلابی کاملا گوش به فرمان ولی فقیه بوده وهر زمان ایشان به دلیل بعضی کم کاری ها، خطاها، کم توجهی ها و بعضاً انحرافات مسئولین خاصه مسئولین اجرایی تذکر دادند، آنان بنا به دستورآتش به اختیار وارد عرصه شده وازانقلاب وآرمان ها و ولایت فقیه دفاع می نمایند که عینا مشاهد نموده اید.

از جنابعالی بعید نیست که همانند رئیس دولت خود هر جا کم می آوردید آن را به رهبری و انقلابیون ارتباط میدهید. برادرعزیز؛ اولاً مردم عزیزمان بدلیل بی کفایتی وعدم توانایی دولت آنقدر در فشار اقتصادی هستند که حتی صله رحم خویش را فراموش نموده اند
ثانیاً مگر هنر فقط کنسرت و آواز خوانی مختلط است؟ اینهمه هنرمندانی که درمناطق محروم وکم برخودار باعنوان نیروهای جهادی دارند بار بی مسئولیتی وکم کاری دولتمردان رافقط برای خداوند و عشق به مردم وانقلاب وآرمان هایش به دوش می کشند را نمی بینید؟

ما نیروهای انقلابی به انقلابی بودن خود افتخار نموده وثابت قدم تر از قبل باچشمانی تیز وگوش به فرمان امام خامنه ای کاملا هوشیار تمام حرکات وعملکرد مسئولین محترم در همه قوا را رصد نموده و هرجایی که هرکسی گامی از ارزش ها و آرمانهای انقلاب ونظام که بخاطرحفظ آن بهترین عزیزانمان را فدانمودیم خارج بگذارد با اذن امام جامعه قدم آن را خرد خواهیم نمود و اجازه نمیدهیم چنین سخنانی در خصوص فرزندان انقلاب که با اراده ای محکم وارد گام دوم انقلاب شده ایم ذره ای از آن اراده را کم نماید.

همچنین جمعی از مردم مومن و ولایت مدار شهرستان تربت حیدریه نیز به اظهارات فرماندار این شهرستان واکش نشان دادند و طی بیانیه ای  اعلام کردند: آقای فرماندار این بود رسم تشکر ؟ آقای رستمی. در حالیکه طی یک هفته گذشته اتفاقات خوبی در جهت توسعه شهر به همت نیروهای انقلابی انجام گرفت ، شما به جای تشکر به نیروهای ارزشی شهر توهین کردید.

امدن نایب رییس مجلس و بیش از ده مصوبه برای حل مشکل مسکن مهر و متعاقب آن بازدید روز جمعه نماینده محترم شهرستان به مدت ۲ ساعت از پروژه های مسکن مهر و جلسه با مجری ۵۴۰ واحد آن و تنظیم صورتجلسه اتمام پروژه تا شهریور ۱۴۰۰
امدن معاون وزیر صمت در امور بازافرینی شهری و چند مورد تفاهم از جمله در مورد باز آفرینی کوی امام و فتح المبین و المهدی و تخصیص ۱۰۰ درصدی تمام پروژه های باز افرینی شهری. تصویب بیش از ۲۴ میلیارد وام ۴ درصد برای ۲۰۰۰ کشاورز به منظور خرید دستگاه زعفران پاک کنی. رفع مانع تخصیص ۵ میلیاردی مجتمع فرهنگی پیشکوه  و دهها مورد دیگر و اخرش هم برگزاری اولین جلسه مثلث اقتصادی سه شهرستان، اما متاسفانه شما گویا از آن جلسه به جلسه تودیع مدیر ارشاد رفتید و آنجا هر چه دلتان خواسته و عقده های فروخفته چند ماهه را مقابل اصحاب فرهنگ و هنر سر دادید و به جریان ارزشی و انقلابی شهرستان توهین و بی ادبی کردید.

متاسفانه بر مردم واضح شده که شما گویا از توسعه و پیشرفت شهر ناراحتید . الان که قرار است در شهر کاری شود به جای همکاری و یاری ، زبان به دشنام جبهه انقلاب گشودید ؟! این جریان همان کسانی نبودند که سه ماه در ایام عید و رمضان ، خیابان‌های شهر را نیمه شب ضد عفونی می کردند.

این ها همانهایی نبودند که ده ها هزار بسته غذایی و ماسک و ..را به خانواده های محروم دادند، اینها همان هایی نیستند که در محرم هزاران پرس غذای گرم به مردم دادند ؟ آیا سری به دفتر نماینده شهرستان زده اید تا ببینید روزانه گاه تا ۲۰۰ نفر از مردم و اقشار مختلف از داد مشکلات به آنجا پناه می آورند !تجمع می کنند ، فریاد می زنند اما نه در آهنی هست که بسته شود و نه حراستی که از آنها عکس بگیرد و نه دست بندی که به آنان دست بند بزند. آقای فرماندار از کنسرت گفته اید، چرا از مجتمعی که چندین سال است بخاطر بی مدیریتی شما مانده چیزی نگفتید؟ چرا نگفتید که شهر سالهاست یک سالن سینما هم برای برگزاری کنسرت ندارد چرا نگفتید که بی تدبیری شما و همفکرانتان ، سینمای امید شهر را به فنا داد ؟! کنسرت خوب است اما به شرط آنکه جاده و خیابان منتهی به کنسرت پر از چاله چوله نباشد ! کنسرت خوب است اما به شرط آنکه پولی برای خرید بلیط ۲۰۰تا ۴۰۰ هزارتومانی ان باشد.

نکند می خواهید همشهریانتان را از راه دور به تماشای کنسرت بیاورید، این بی ادبی و بی حرمتی شما بار اول نیست. شما به جای ایجاد وحدت، در همه سخنرانی هایتان به هتاکی و متلک پرانی و توهین می پردازید! دیگر اجازه نمی دهیم بی کفایتی و بی تدببری خود را در حل مسائل شهر و کارخانه های بسته شده و پروژه های بر زمین مانده و ادارات پر مساله و مدیران پر حاشیه ، به پای قشر ارزشی جامعه بیاندازید.

شما باید جوابگوی کشتارگاه ، جاده ، زعفران ، پسته و ابریشم مردم باشید .‌ نگران کنسرت هم نباشید . شما همشهریانتان را به شهر نیاورید ما خود کنسرتی برگزار می کنیم که شهر تا بحال به خود ندیده باشد. آقای فرماندار حداقل تکلیف شما عذرخواهی رسمی از مردم پیشتاز در انقلاب ،ارزشی  ، مومن و لایت مدارشهرستان تربت حیدریه است و حداکثر لطف شما استعفا و ترک شهر است و ما با احترام به نجابت نماینده مردمی مان و با پوزش از ایشان که همواره به صبر و تعامل دعوت می کنند ، نمی توانیم بنشینیم و شاهد موج آفرینی و تنش آفرینی آقای فرماندار داغ تر ازآش  و نا کارآمد باشیم.

 

علی احمدی، فعال سیاسی شهرستان تربت حیدریه نیز طی متنی از این اقدام فرماندار شهرستان انتقاد کرد و نوشت: آقای فرماندار؛ من تاسف خوردم به حال شهر، وقتی شنیدم شما در پاسخ به سوال نایب رییس مجلس که مقدار بودجه لازم برای تکمیل مسکن مهر و حل معضلات آن را از شما سوال کرده بودند و شما مبلغ مضحکی فرموده بودید، که جوابگوی ساخت یک مدرسه هم نیست و بیشتر تاسف خوردم، وقتی دیگر مسئولان منطقه بعد از آن جلسه سعی داشتند حرف شما را اصلاح کنند. من تاسف خوردم آقای فرماندار، تاسف خوردم وقتی احساس کردم در مقابل فعالیت دیگر مسئولان احساس ضعف کرده اید. تاسف خوردم وقتی حرف های شما را در مراسم تودیع و معارفه ی روسای قبلی و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تربت حیدریه ۰ شنیدم که حاکی از ضعف شما و فرار به جلو شما بود. متاسف شدم که شما برای عرض اندام خود، به دست آویزهای نخ نمایی دست یازیده اید که اسلاف شما خیلی وقت است آن ها را کنار گذاشته اند.

برای شما تاسف خوردم جناب فرماندار که حتی در سوژه برای حمله به مخالفان هم به روز نیستید! دوران دغدغه ی کنسرت به لطف دولت تدبیر و امیدتان گذشته است جناب فرماندار. جوان تربتی، از هنرمند گرفته تا کارمند و کارگر، دغدغه ی نان دارند و امنیت اقتصادی. در این وانفسای تورم و فشار اقتصادی، صحبت کردن از کنسرت یک مطایبه ی سرد و بی روح است! بعنوان مسئول ارشد دولت در شهرستان، فکری به حال تولید و اشتغال جوانان کنید. برای کسانی که درد نان دارند از شیرینی خامه ای ایراد سخن نفرمایید. اگر دیگران برای مردم تلاش می کنند شما بجای موضع گرفتن و احساس ضعف، همراه شویدو اگر می خواهید هجمه کنید حداقل به روز باشید. فکر نان کنید که خربزه آب است!

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تربت حیدریه نیروهای انقلابی آقای فرماندار تاسف خوردم ی کنسرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اورژانس تربت حیدریه، محمد جواد امیری اظهار کرد: بر اساس گزارش EOC دانشگاه، کارشناسان مرکز ارتباطات و هدایت عملیات پس از تریاژ تلفنی و کسب اطلاعات لازم، بلافاصله پایگاه اورژانس مهنه را به محل حادثه اعزام می‌کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ادامه داد: این حادثه در محور شادمهر به مهنه رخ داده که با توجه به آتش‌سوزی و مسدود شدن جاده برای ساعاتی، امدادگران هلال‌احمر و عوامل آتش‌نشانی نیز توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به محل فوریت فراخوان شدند.

وی با تشریح وضعیت آسیب دیدگان اظهار کرد: این تصادف یک نفر آسیب دیده مَرد را به همراه داشته است که بعد از انجام اقدامات بالینی توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) منتقل شد.

دیگر خبرها

  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • واکنش یکی از عمو‌های فیتیله‌ای به اظهارات جنجالی عموقناد
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • واکنش یکی از عموهای فیتیله‌ای به اظهارات جنجالی عموقناد | اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه