Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@12:25:26 GMT

۷۰ درصد خودروهای موجودکشور بیمه بدنه دارند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۷۴۷۲

۷۰ درصد خودروهای موجودکشور بیمه بدنه دارند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "نیما لطفی" گفت: دلیل اصلی عدم تمایل افراد برای خرید بیمه نامه بدنه اتومبیل اختیاری بودن آن است که در گذشته به دلیل اینکه قیمت خودروها تا این میزان افزایش نیافته بود تمایل افراد بیشتر به سمت خرید بیمه نامه های شخص ثالث اجباری بود.

وی،افزود: با توجه به افزایش قیمت خودروها و تغییر قانون بیمه نامه شخص ثالث که درآن خودروی متعارف و نامتعارف تعریف شده سهم بیمه بدنه اتومبیل در سبد پرتفوی شرکت ها افزایش یافته،زیرا در صورتیکه برای یک خودروی نامتعارف اتفاق یا خسارتی رخ دهد، سهم مقصر حادثه مشخص است و مازاد بر آن باید از بیمه بدنه استفاده شودکه این موضوع منجر به افزایش فروش بیمه نامه بدنه اتومبیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیراتومبیل شرکت بیمه آرمان خاطر نشان کردکه در سال 96 سهم بیمه بدنه اتومبیل از بازار خودرو کشور تنها 16 درصد بوده اما درحال حاضر این سهم افزایش یافته وطبق آمارهای غیر رسمی  حدود 70 درصد خودروها بیمه بدنه دارند و  30 درصد باقی مانده هم به وضعیت اقتصادی جامعه و الزامات افراد بر می گردد.

لطفی،گفت:  بیمه نامه شخص ثالث هزینه بالایی دارد و افراد به بیمه نامه بدنه در مرحله بعدی فکر می کنند که باتوجه به افزایش قیمت خودرو تفکری اشتباه است زیرا درصورت رخ دادن حادثه، سرمایه یک خانواده از بین می رود.

مدیر اتومبیل شرکت بیمه آرمان تصریح کرد:بیمه نامه بدنه موجود دارای نواقصی است زیرا بیمه نامه هایی که تعریف شده اند بیمه نامه هایی هستند که سالهاست در کشور به همین شیوه فروخته می شوند، تغییر رفتارو نیازهای افراد باید در بازبینی و طراحی محصول در شرکت های بیمه ای دیده شود.

لفطی افزود: متاسفانه این فرآیند در شرکت های بیمه ای انجام نشده و نوآوری در این خصوص دیده نمی شود و تمامی طرح هایی که ارائه می شوند همان طرح های قدیمی هستند که نیاز برخی از بیمه گذاران را تامین نمی کنند.

پربیننده ترین نماد ۹بانک و موسسه اعتباری در تالار شیشه‌ای به رنگ سبز درآمد نماد ۹شرکت بیمه‌ای در بازار سرمایه سبزپوش شد بیمه مسئولیت کالا به صورت کم و بیش در کشور فروخته می‌شود شناورهای صیادی خسارت جزئی و شکست ماشین‌آلات را بیمه نمی‌کنند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمه شخص ثالث بیمه بیمه خودرو بیمه بدنه بیمه آرمان قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بیمه نامه بدنه بدنه اتومبیل بیمه بدنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت

امتداد - عزیزی گفت: در این مرحله از اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه وانت بار شناسایی شدند که این میزان به معنی این است که بیش از ۱۰ درصد از این ناوگان عمومی فاقد بیمه شخص ثالث بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سید کاظم عزیزی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در گفتگو با فرکانس بیمه اظهار کرد: در این مرحله از اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، اطلاعات کامل ناوگان وانت بارهای کشور که نزدیک به ۳ میلیون دستگاه بوده است از حیث دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث بررسی شد که مشخص گردید ب

عزیزی با بیان اینکه اطلاع رسانی به این گروه از ناوگان از ماههای گذشته آغاز شده است و برخی از این خودروها پس از اطلاع رسانی اقدام به اخذ بیمه نامه نموده اند، بیان کرد: آمار و اطلاعات مربوط به دریافت کنندگان بیمه شخص ثالث، به زودی اعلام خواهد شد.

مجری طرح ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث همچنین در رابطه با تاثیر اجرای این ماده قانونی در میزان مراجعه دارندگان ناوگان فاقد بیمه جهت اخذ بیمه نامه شخص ثالث گفت: این ماده قانونی یکی از مهم ترین مواد قانونی و موثرترین ابزار جذب جامعه هدف جهت دریافت بیمه نامه شخص ثالث می باشد و اثرات اجرای آن در این خصوص تاکنون مشهود و ملموس بوده است و از سوی دیگر اجرای این ماده قانونی، از اهمال دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه نسبت به تاخیر در تمدید به موقع بیمه نامه شخص ثالث پیشگیری نموده و بازدارندگی موثری خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • خروج شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده 141 قانون تجارت
  • خروج ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد