Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@23:49:12 GMT

قرارداد برانکو چگونه ۴۰ میلیاردی شد؟ (گزارش)

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۷۴۸۷

قرارداد برانکو چگونه ۴۰ میلیاردی شد؟ (گزارش)

قراردادی که با رقم کمتر از شش تومان بسته شد، حالا به نزدیکی ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ورزش سه، پرسپولیسی ها امروز را در حالی آغاز کردند که احتمالا فیفا حکم محرومیت یک و نیم ساله این تیم از نقل و انتقالات را صادر کرده؛ محرومیتی که به خاطر دو سال و نیم ناکامی در پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ بوده و حالا باشگاه را در بحرانی عمیق فرو برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما چه شد که کار به جایی رسید که پرسپولیس از تصفیه حساب با سرمربی موفق خود بازمانده و محرومیت نقل و انتقالاتی را به جان خریده است؟!

 

پرده اول/ امضای قرارداد: ۸۰۰ هزار یورو (۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان)

 

پرسپولیسی ها در اردیبهشت ۱۳۹۷ نظر برانکو را برای امضای قراردادی جدید جلب کردند. قراردادی که چندی قبل منتشر و مشخص شد که پایه حقوق ۸۰۰ هزار یورو بوده است. برانکو البته با کسب قهرمانی لیگ برتر و صعود به فینال آسیا این رقم را تا ۱.۲ میلیون یورو هم بالا برد.

 

آن زمان که حمیدرضا گرشاسبی پای برگه قرارداد را امضا کرد، پایه حقوق برانکو باتوجه به نرخ یورو ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود و با این آپشن ها به ۸ میلیارد تومان می‌رسد؛ یک رقم معقول. حالا با این رقم حتی مربی ایرانی هم به سختی می‌توان استخدام کرد.

 

 

پرده دوم/ گرشاسبی: پنج ماه است حقوق برانکو را نداده‌ایم

 

حمیدرضا گرشاسبی یکی از مقصران جدایی برانکو ایوانکوویچ است چرا که در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۷ از پرداخت حقوق او ناکام ماند و سپس نیز به خاطر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان جای خود را به ایرج عرب داد. گرشاسبی در پاییز همان سال گفت که پنج ماه است حقوق برانکو را نداده‌ایم و جالب است بدانید آن روزها پرسپولیس با ۹ میلیارد و ۳۰۰ می‌توانست پایه حقوق برانکو را به طور کامل پرداخت کند و کل قرارداد هم کمتر از ۱۲ میلیارد تومان بود.

 

نکته مهم این که برانکو همان موقع یعنی در تاریخ فینال آسیا می‌توانست از پرسپولیس جدا شود چرا که تیم مدیریتی این باشگاه از پرداخت حقوق او ناکام بود و فیفا نیز سرمربی کروات را محق می‌دانست.

 

 

پرده سوم/ جدایی: ۸۰۰ هزار یورو (۱۲ میلیارد تومان)

 

وقتی برانکو ارسال نامه های سه گانه به باشگاه پرسپولیس را آغاز کرد، رنگ و بوی جدایی وی از این تیم پس از چهار سال حس شد. سه نامه در طول دو ماه به باشگاه ارسال شد و فیفا نیز در جریان قرار گرفت و سرانجام پایان همکاری پروفسور و پرسپولیس به وقوع پیوست.

 

باوجود افزایش نرخ یورو در همان روزها، پرسپولیس می‌توانست با رقم ۱۲ میلیارد تومان پایه حقوق و ۱۸ میلیارد تومان تمام رقم قرارداد را پرداخت کند و علاوه بر فرار از محرومیت، برانکو را هم در تیم نگه دارد.

 

 

پرده چهارم/ عرب: برانکو دوشنبه بیاید پولش را ببرد

 

شاید این جمله را آنقدر در توییتر و بین جملات طنز شنیده باشید که تصور کنید واقعی نیست اما ایرج عرب آن را در تاریخ ۲۶ خرداد به زبان آورد و قرار بود که برانکو در آخرین روز خرداد یعنی همان دوشنبه معروف برود و به صورت نقد مطالباتش را از ساختمان باشد بگیرد؛ البته که این بازی ذهنی عرب بود و برانکو می‌دانست اگر نقد پولی را بگیرد، انتقالش به کرواسی سخت خواهد بود.

 

حالا یک نکته جالب؛ اگر همان روز حقوق برانکو پرداخت می‌شد، پرسپولیس حالا دستکم ۱۵ میلیارد تومان سود می‌کرد چرا که ارزش یورو در اواخر خرداد روی ارقامی چون ۱۴۵۰۰ تا ۱۴۹۰۰ جابجا می‌شد؛ یعنی پایه حقوق برانکو: ۱۱ میلیارد و ۷۶۰ - کل حقوق برانکو: ۱۷ میلیارد و ۶۴۰.

 

 

پرده پنجم/ انصاری فرد: جای ما و آقای برانکو در دادگاه نیست

 

انصاری فرد در اولین روز مدیریتش وعده های پرتعدادی داد که یکی از آن ها مصالحه با برانکو ایوانکوویچ بود. البته خیلی زود مشخص شد که انصاری فرد هم کسی نیست که بتواند مشکلات پرسپولیس را حل کند و اتفاقا مشکل زا هم هست.

 

حالا بررسی ها نشان می‌دهد که اگر انصاری فرد به جای این که با شعارهای پوپولیستی به دنبال صلح با برانکو می‌رفت، همان روز درصدد پرداخت مطالبات وی برمی‌آمد، می‌توانست با رقم ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان (پایه و کامل) کل مطالبات را تصفیه حساب کند؛ کنایه آمیز است که حالا عدد بدهی نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان شده است (تازه جریمه و دیرکرد هم اضافه می‌شود)

 

 

پرده آخر/ امروز: برانکو پرسپولیسی بودنش را ثابت کند!

 

این واقعا «پرده آخر» است؛ مهدی رسول پناه که هرگز نتوانسته نقش یک مدیرعامل کارآمد را برای پرسپولیس ایفا کند می‌گوید که برانکو (پرافتخارترین مربی خارجی تاریخ باشگاه) باید پرسپولیسی بودن خود را ثابت کند!

اما پاسخ به این پرسش: قرارداد شش میلیاردی برانکو چگونه ۴۰ میلیاردی شد؟ اولا با قهرمانی در لیگ و نایب قهرمانی در آسیا به ۱.۲ رسید. با افزایش نرخ ارز روز به روز بالاتر رفت و با یک تصمیم مشترک و نه متحد، مدیران پرسپولیس دو سال و نیم به برانکو حقوق ندادند!

 

حالا چهار مدیرعامل آمده و رفته‌اند و مطالبات برانکو سرجایش باقی مانده. قراردادی که در روز نخست با رقم ۶ میلیارد تومان بسته شد حالا پایه اش به ۳۷ میلیارد تومان است؛ راستی به نظر شما چرا مدیران پرسپولیس با بهترین مربی خود این چنین رفتار کردند؟

عمان محمد حسن انصاری فرد ایرج عرب برانکو ایوانکوویچ (سرمربی) حمید رضا گرشاسبی تیم ملی عمان مهدی رسول پناه پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: عمان محمد حسن انصاری فرد ایرج عرب برانکو ایوانکوویچ سرمربی حمید رضا گرشاسبی تیم ملی عمان مهدی رسول پناه پرسپولیس تهران برانکو ایوانکوویچ میلیارد تومان حقوق برانکو ۴۰ میلیارد انصاری فرد پایه حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان‌ها، بالغ بر ۵ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اثر سیل خسارات قابل‌ توجهی به زیربخش‌های کشاورزی استان از جمله قنوات، باغات، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی استان خراسان جنوبی وارد شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: گروه‌های تعیین و ارزیابی خسارات پس از سیل در سطح مراکز بخش سازماندهی و تمام مناطق خسارت‌دیده نیز فهرست‌برداری شد. جبران خسارات سیل به کشاورزی این استان قدری دشوار است و براساس برآوردهای اولیه خسارات سیل به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.

شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان خسارت از سیل را داشتند

وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهسازی در سطح اکثر مراکز جهاد کشاورزی مستقر بوده و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهستانی هستند، بیان کرد: همکاران مدیریت در شهرستان‌ها و گروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغات استان را انجام می‌دهند.

جعفری بیان کرد: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بندها انجام خواهد شد تا پیش از فصل آبیاری باغات زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود. بر اساس گزارش‌های ارسالی، شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت را اعلام کرده  که این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

101 رشته قنات خراسان جنوبی در سیلاب آسیب دیدند

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین خسارت به منابع آبی کشاورزی وارد آمده است اظهار داشت: طبق گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که سیل به 101 رشته قنات، 11 هزار و 600 هکتار اراضی زراعی و باغی، 337 راس دام سبک، 520 کیلومتر ایل راه، 110 کیلومتر جاده بین مزارع و 17 کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده که البته تأکید می‌شود که گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

خسارت یک هزار میلیارد تومانی سیل به شهرستان زیرکوه

فرماندار شهرستان زیرکوه نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی، قنوات و راه‌های روستایی، شهری و عشایری و زیرساخت‌های اصلی شهرستان زیرکوه بر اثر سیل وارد شده است.

محمدرضا غیرتی اظهار داشت: بعد از وقوع سیلاب، ستاد مدیریت بحران شهرستان زیرکوه برگزار شد و بلافاصله کار عمرانی در حوزه راه‌های مواصلاتی را آغاز کردیم. ترمیم شبکه‌های حیاتی از جمله آب، برق و گاز تاکنون آغاز شده است. تعدادی ماشین آلات سنگین نیاز است تا کار با جدیت جهت ترمیم راه‌های مواصلاتی این شهرستان انجام شود.

خسارت سیل به 30 قنات شهرستان زیرکوه

وی به موضوع قنوات آسیب دیده اشاره کرد و گفت: تاکنون 30 قنات آسیب دیده در شهرستان زیرکوه شناسایی شده و کار ترمیم قنوات را آغاز کردیم اما خسارت بسیار زیاد و گسترده است و در حال ارزیابی سایر مناطق هستیم. تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی و قنوات و راه‌های روستایی، شهری و عشایری و زیرساخت‌های اصلی شهرستان زیرکوه برآورد شده است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • طوفانی که پرده‌ها را کنار زد
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)
  • ۴ پرده از ناکامی‌های پرسپولیس مقابل گربه‌سیاه
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد  
  • فرم آماده سروش برای دفاع از قهرمانی‌های پرسپولیس
  • پشت پرده بازگشت احتمالی علی علیپور به پرسپولیس
  • پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند
  • پشت پرده حضور اورونوف در پرسپولیس؛اوسمار حقیقت را فاش کرد
  • اوسمار: هوادران پرسپولیس پس از گل‌محمدی به دنبال برانکو بودند