Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@23:05:48 GMT

وزیر علوم: باید بیش از گذشته به جامعه علمی توجه شود

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۷۵۴۶

وزیر علوم: باید بیش از گذشته به جامعه علمی توجه شود

به گزارش مهر، منصور غلامی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران اظهار کرد: در نیمسال گذشته تحصیلی مراکز علم و فناوری ما یک آزمون را پشت سر گذاشتند که در نوع خودش قابل توجه است؛ دانشگاه تهران روز گذشته در جلسه‌ای گزارشی را ارائه کرد و آن این بود که ورود و برخورد آموزش عالی با شیوع کرونا چگونه بوده است؟

وی افزود: خلاصه گزارش این بود که اقدامات و تحولاتی که توسط آموزش عالی کشور اتفاق افتاده نه تنها چیزی کمتر از سایر کشورها نبود بلکه با ابتکارات ویژه ای رو به رو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد خانواده آموزش عالی ظرفیت مواجهه سریع و صحیح با تحولات جامعه پیرامون را دارد؛ البته در سال‌های گذشته هم اتفاقات و حوادثی مثل سیل و زلزله داشتیم که مراکز علم و فناوری ما به خوبی توانستند در میدان حضور پیدا و نقش خود را ایفا کنند.

وزیر علوم افزود: در سال‌های اخیر حرکت از سوی آموزش و پژوهش و توجه به فناوری‌ها به سمت دانشگاه‌های جامعه محور و حل مسائل مهم کشور پیش رفته که این تحولات یک رویکرد جامع داشته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در همان روزهای اول شیوع کرونا پارک‌های علم و فناوری و واحدهای علم و فناوری ما برای رفع سریع‌ترین نیازهای مردم در میدان حضور یافتند.

غلامی تاکید کرد: برای حفظ کیفیت نیاز به تلاش همه جانبه داریم از جمله داشتن حمایت‌هایی که تا الان خوب بوده اما باید در نیمسال آینده قوی‌تر باشد. ادامه حمایت‌های دولت از مراکز آموزش عالی برای توجه به تلاش‌ها و ابتکارات و اختراعات ضروری است.

وی افزود: برای آینده جامعه علم و فناوری نیاز است که در برنامه کلان کشور قبل از تدوین لایحه برنامه هفتم، سیاست‌های خاصی اتخاذ کنیم. سرمایه آموزش عالی کشور سرمایه مهمی در کشور محسوب می‌شود که در تنگناها می‌تواند ملت عزیز را کمک کند و قطعاً با تحولات دنیا در حوزه علم و فناوری و تغییر سیاست‌های کلان در دنیا ضرورتاً نیاز داریم بیشتر از گذشته به جامعه علمی کشورمان توجه شود.

منبع: الف

کلیدواژه: علم و فناوری آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا احمدی سنگری در نشست رؤسای دانشگاه‌های گیلان و مسؤولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با اشاره به اینکه در این نشست حل مشکلات کشور نیازمند روحیه جهادی است، اظهار کرد: گیلان در مقایسه با دیگر استان‌ها در حوزه آموزش وضعیت مطلوبی ندارد و نیازمند این است تا متخصصان و دانشمندان در این حوزه ورود کنند.

وی با تاکید بر اینکه در شورای آموزش عالی استان اولویت‌ها باید تبیین و از نظرات عالمان و نخبگان در این نشست‌ها بهره‌مند شد، افزود: در استان ظرفیت‌های علمی و آموزشی بسیاری داریم که باید از آنها بهره‌مند شویم، اولویت‌های آموزش عالی در استان احصا و باید علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه باید از ظرفیت هر ۱۳ نماینده استان در رفع چالش‌ها و تقویت ساختار حوزه آموزش عالی بهره‌مند شد، اضافه کرد: در حوزه کشاورزی، اقتصاد دریا محور و نساجی ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که نیازمند اقدامات ارزشمند در حوزه آموزش عالی است.

احمدی با تاکید بر اینکه باید از نیروهای کارآمد، متخصص و متعهد در دانشگاه بهره‌مند شد، تصریح کرد: خیلی مهم است که تولید علم کارآمد باشد، علمی مفید است که در راستای پیشرفت کشور، انقلاب و نظام باشد و این امر با تربیت نیروهای کارآمد محقق می‌شود.

دبیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه دانشگاه باید در تصمیم‌سازی‌های استان حرف اول را بزند، افزود: باید برخی تصمیم‌گیری‌های استان را به دانشگاه بسپاریم، طرح و پیشنهادها در راستای مهارت‌افزایی دانشجویان و اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی باید از پژوهش‌های دانشگاهیان باشد.

کد خبر 6099898

دیگر خبرها

  • علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود
  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است