Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهان بلندپایه ارتش جمهوری اسلامی با حضور در یک برنامه تلویزیونی ابعاد مختلف رزمایش سه روزه ذوالفقار ۹۹ را تشریح کردند.

رزمایش سه روزه ذوالفقار ۹۹ ارتش روز شنبه به پایان رسید و امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در برنامه نگاه یک، در خصوص ویژگی‌های این رزمایش گفت: این رزمایش مشترک انجام شد و رزمایش مشترک سطوح مختلفی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین رزمایشی پیچیدگی‌هایی دارد و هماهنگی بسیار بالایی را می‌طلبد و در بعد فرماندهی و کنترل خیلی باید پیچیده عمل کرد. همه نیروها با ویژگی‌های آموزشی و فرهنگی نیروهای خود را تحت آموزش قرار می‌دهند و در یک منطقه نیروها با هم ارتباط داشته و باید هماهنگ شده و رزمایش مشترک را برگزار کنند.

اهم سخنان فرمانده نیروی هوایی ارتش به شرح ذیل است:

* یکی از ویژگی‌های این رزمایش مشارکت همه نیروهای ارتش و قرارگاه پدافند هوایی بود. این رزمایش تقریباً نزدیک به صد در صد به اهداف خود دست پیدا کرد.

* رزمایش با این گستردگی و مشارکت این همه نیرو به خوبی فرماندهی شد و حضور فرمانده کل ارتش و فرماندهان نیرو در منطقه از ویژگی‌های مهم این رزمایش بود که باعث شد دستاوردهای مهمی داشته باشد.

{با بیان اینکه در این رزمایش تاکتیک‌ های بسیاری را تمرین کردیم}: تعداد زیادی مهمات بهینه سازی شده و بومی سازی شده به کار گرفته شد که دستاورد خوبی بود. جوان‌های ایرانی در کنار باتجربه‌ها به کار گرفته شدند و انتقال تجربه نیز اتفاق افتاد.

---

{در خصوص اخطار به هواپیما و پهپادهای خارجی در جریان برگزاری رزمایش}: قطعاً یک اهداف نظامی را دنبال می‌کردند، چون در یک منطقه نظامی بودند که احتمالاً جمع آوری اطلاعات باشد. ولی در محیط رزمایش معمولاً فضا یا دریا یا زمینی که در آن رزمایش برگزار می‌شود غرق می‌شود که در این رزمایش هم این کار انجام شده بود. در حین برگزاری رزمایش بحث تأمین امنیت هوایی کشور هم در دستور کار است و عبوری اگر از منطقه شناسایی پدافند هوایی انجام شود اقدام پدافندی بر علیه آن انجام می‌شود.

* در دنیای امروزی به هیچ عنوان توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بدون امنیت امکانپذیر نیست.

*  در ساخت هواپیما بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان که الزاماً نظامی نیستند و از بیرون هم هستند و جوانان بین ۲۰ تا ۳۰ سال هستند که از دانشگاه‌های داخلی فارغ التحصیل شده و پای کار آمده اند. در حال حاضر قطعات هواپیما را هم همین جوان‌ها و شرکت‌های دانش بنیان می‌سازند. ما نمایشگاه برگزار می‌کنیم و این‌ها می‌آیند می‌بینند، به آن‌ها نمونه می‌دهیم و آن‌ها می‌برند و می‌سازند.

* شور و شوقی که در بین نیروی انسانی هست اگر در پشت هواپیمای  اف ۱۴ ما، سوخوی ما و میگ ما یک خلبان ولایی و یک خلبان پرورش یافته در مکتب امام حسین علیه السلام بنشیند آن یک فروند برای ما می‌شود هزار فروند و ما آن را نباید یک فروند لحاظ کنیم.

* قطعاً در تمام مهماتمان هم موشک‌ها، هم بمب‌ها و هم مهمات دیگر که داریم به دنبال هوشمندسازی آن‌ها هستیم و انجام هم داده ایم. هم در مهمات محمول و هواپیمای با سرنشین و هم مهمات محمول و هواپیمای بدون سرنشین.

سپاه و ارتش ید واحد هستند

دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در این برنامه تلویزیونی با اشاره به موفقیت ارتش در برگزاری این رزمایش، اظهار داشت: همانطور که در روزهای گذشته شاهد بودیم در رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های غربی هیاهوی زیادی درباره رزمایش به پا شد. چند نکته حائز اهمیت است، یکی اینکه چرا اینقدر با دقت به این موضوع پرداختند؟ بخاطر اینکه با وجود همه تحریم‌هایی که از ابتدای انقلاب بر جمهوری اسلامی تحمیل شده به ویژه در بخش دفاع، شاهد این هستیم که نه تنها تحریم‌ها اثر نکرده بلکه شاهد دستاوردهای قابل توجهی در بخش دفاع در ایران بوده‌ایم.

اهم مطالب مطرح شده از سوی فرمانده نیروی دریایی ارتش به شرح ذیل است:

--- هشدار دریادار خانزادی : دم دست ایران باشید، پاسخ محکمی دریافت می کنید

* دشمنان می‌دانند که اگر شرارتی بکنند و دم دست ایران باشند پاسخ محکمی دریافت خواهند کرد. نگرانی دارند و تلاش می‌کنند با رسانه‌هایی که در اختیار دارند نگرانی را به ملت‌های منطقه منتقل کرده و به یک نگرانی مشترک تبدیل کنند.

{در خصوص وسعت منطقه رزمایش}: منطقه رزمایش مجموعه‌ای از ویژگی‌های منطقه‌ای و جهانی را در خود جای داده و به لحاظ موقعیت ژئوپلتیکی آنهایی که در این منطقه قضاوت می‌کنند اینجا را به عنوان مرکز مرکز دنیا می‌شناسند و موقعیت گذرگاهی که این منطقه دارد و گذرگاه‌های راهبردی که در این منطقه است حداقل ۵ گذرگاه در منطقه داریم که در کنار کانال سوئز می‌شود ۶ گذرگاه.

* نیروی دریایی جزو جوان‌ترین نیروهاست. در این رزمایش نیز آنچه رقم خورد و توفیقاتی که به دست آمد توسط همین جوانان رقم خورد. ما در هر صحنه‌ای که در کنار همرزمان قرار می‌گرفتیم آنچه مشهود بود روحیه بالای رزمندگان ما بود. این روحیه در رزمندگان ما نهادینه شده است و کارآمدی را به همراه داشته است.

* در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم گفتگویی در خصوص یکی از تجهیزات پیشرفته که ما در اختیار داریم شد ایشان فرمودند که خودتان قطعات مورد نیاز آن را بسازید ایشان نام چند شرکت دانش بنیان را به ما اعلام کردند که ما به سراغ آنها برویم و بعد از جلسه من از آنها خواستم که با هم دیداری داشته باشیم و دیدم که آنها دنیایی از دانش و توانمندی در اختیار دارند.

* این مملکت توانمندی بسیاری دارد و جوانان ما سرشار از هوش و اشتیاق هستند کافی است که به این جوانان میدان داد و آنها را باور داشت.

{در خصوص پهپاد سیمرغ}: این پهپاد نتیجه هم افزایی اثربخشی در کشور است. خوشبختانه امروز سبد پهپادی کشور بسیار متنوع و کامل است و در حوزه‌های مختلف پهپادها و تجهیزات مورد نظر در این حوزه را داریم که متناسب با نیازمندی‌های خود و حوادثی آن را انتخاب کردیم. این پهپاد دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های متناسبی است.

* موشک کروز دریایی ابومهدی این قابلیت‌ها را به ما می‌دهد و دست خیلی بلندی برای نیروی دریایی است. اگر امروز نیروهای آمریکایی با فاصله ۸۰۰ کیلومتری ایستاده اند با این موشک قطعاً باید بیم بیشتری داشته باشند و این هیاهوی رسانه‌ای که درباره رزمایش داشتند به همین دلیل بود.

{با اشاره به زیردریایی فاتح}: فاتح می‌تواند مین را به نقاط هدف هدایت کند، فاتح همچنین از سونارسیصد و هشتاد درجه استفاده می‌کند و می‌تواند موشک جاسک دو که یک موشک زیردریایی است را از زیر آب پرتاب کند.

* فرماندهان سپاه همه دوستان و همکاران ما هستند و ما یک ید واحده هستیم که از همین جا به آنها سلام و درود دارم./خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فرمانده نیروی نیروی دریایی ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای یگان جنوب مواضع ارزشمندتری را در اختیار گرفتند، دشمن در دونتسک متحمل شکست شد؛ کی یف قریب به ۴۰۰ نیروی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: واحدهای یگان شرق مواضع ارزشمندتری را به دست آوردند، نیروهای مسلح اوکراین نزدیک به ۱۱۰ نیروی نظامی خود را از دست دادند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز ۹ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند، دشمن قریب ۴۱۰ پرسنل نظامی، یک تانک و یک دستگاه توپ «دانا ۲» ساخت جمهوری چک را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: طی شبانه روز گذشته سامانه های پدافند هوایی ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ بمب هدایت شونده «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6094465

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • جنایتی که تصاویر پهپاد اسرائیلی فاش کرد
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند