Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلاش‌های بسیار زیادی کردیم تا دانشگر و کریمی را پای قرارداد بیاوریم و با آنها تمدید کنیم. طبق قوانین سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال که از فیفا تبعیت می‌کنند این ۲ بازیکن باید در آسیا استقلال را همراهی می‌کردند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم فوتبال استقلال با هر دردسری که بود راهی قطر شد تا در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند، البته آبی‌ها با کاروانی نصفه‌ونیمه راهی دوحه شدند و قرار است سایر بازیکنان این تیم طی امروز و فردا به‌جمع کاروان استقلال در این کشور حاشیه خلیج‌فارس اضافه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که پرسپولیسی‌ها با وجود آنکه هفت بازیکنان و کادرفنی این تیم و ویزای قطر را نداشتند به این کشور سفر کرده و در این خصوص منسجم‌تر از استقلال عمل کردند تا این سوال پیش بیاید چطور این موضوع برای سرخ‌ها شدنی بود و برای رقیب دیرینه این تیم محقق نشد. نکته قابل‌توجه اما به قوانین کشور قطر برمی‌گردد که از بعد از سفر استقلال با هماهنگی فدراسیون‌های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا با فدراسیون فوتبال قطر و وزارت امور خارجه این کشور تغییر کرده و مقرر شد برای تیم‌ها و عوامل آنها در فرودگاه دوحه ویزای فرودگاهی صادر شود و درواقع این هم از شانس بد آبی‌پوشان تهرانی بود که در زمان سفر آنها هنوز بحث ویزای فرودگاهی محقق نشده و عده‌ای از بازیکنان و کادرفنی این تیم مجبور شدند در تهران بمانند. درخصوص همین اتفاق و البته سایر موضوع‌های مرتبط با استقلال و به‌خصوص اینکه سرنوشت دیاباته با آبی‌پوشان به کجا رسیده و آخرین وضعیت تمدید قرارداد علی کریمی و محمد دانشگر چیست، دقایقی با معاون باشگاه استقلال همکلام شدیم. گفت‌وگو با احمد مددی را در ادامه می‌خوانید.

چرا کاروان استقلال به‌طور ناقص عازم قطر شد؟

احمد مددی گفت:

بعد از درخواست باشگاه استقلال و طبق هماهنگی فدراسیون فوتبال با وزارت امور خارجه قطر و فدراسیون فوتبال این کشور از این به‌بعد برای تمامی بازیکنان و کادر همراه ویزای فرودگاهی صادر خواهد شد. این قانون بعد از سفر استقلال تصویب شده و به همین دلیل بود که پرسپولیسی‌ها با تمامی نفرات خود راهی قطر شدند. این موضوع هم به این دلیل بود که بسیاری از تیم‌ها نتوانسته بودند به‌موقع ویزاهای خود را دریافت کنند که البته این موضوع نه به‌خاطر تاخیر تیم‌ها بلکه به‌دلیل سختگیری‌های کشور قطر در همین زمینه بود وگرنه تیم‌ها ازجمله استقلال طبق موعد مقرری که فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود لیست خود را ارسال کرده و سایر کارهای اداری را انجام دادند و اقدامات همکاران ما نیز در فدراسیون به‌موقع انجام شد اما سختگیری‌های قطری‌ها برنامه‌ریزی‌ها را برهم زد. با این حال و بعد از اتفاقات اخیر که اعتراضات تیم‌ها را در پی داشت فدراسیون فوتبال قطر اعلام کرد از این به‌بعد برای تیم‌ها ویزای فرودگاهی صادر خواهد شد تا آنها دچار مشکل نشوند.

تست کرونا هم که در فرودگاه گرفته می‌شود و ظاهرا از این لحاظ هم سختگیری می‌کنند.

احمد مددی گفت:

بله، بلافاصله بعد از ورود تیم‌ها بازیکنان و کادر به یک اتاق مخصوص راهنمایی شده و بعد از اینکه تست کرونا از آنها گرفته شد، کاروان تیم‌های مختلف موظف هستند طی ۲۴ ساعت قرنطینه شوند و حتی نمی‌توانند در این ۲۴ ساعت یعنی تا زمانی که پاسخ تست‌ها بیاید وارد راهروهای هتل شوند. درواقع تیم‌ها با اسکورت تا هتل مشایعت شده و بازیکنان و عوامل تیم‌ها در اتاق‌های خود ۲۴ ساعت قرنطینه کامل می‌شوند و جالب است بدانید صبحانه و ناهار و شام به اتاق‌های آنها فرستاده می‌شود. بازیکنان استقلال هم از این قاعده مستثنی نبوده و بعد از رسیدن به هتل تا ۲۴ ساعت در قرنطینه باقی ماندند تا پاسخ تست کرونای آنها بیاید که خوشبختانه بازهم مشکلی نبود و درنهایت شب‌جمعه اولین تمرین تیم در محل از قبل مشخص‌شده برگزار شد.

در تست‌های اخیر که دوباره شاهد کرونایی‌شدن بازیکنان استقلال مثل سابق نبودیم؟

احمد مددی گفت:

خیر، خدا را شکر دوبار از بازیکنان و کادر تست گرفتیم که هیچ‌کدام از این تست‌ها مثبت نبودند.

با این شرایط و سختگیری‌ها قطر چطور می‌خواهد از جام‌جهانی میزبانی کند؟

نکته‌ای که وجود دارد و ما را هم نگران کرده به همین مسائل مرتبط با کرونا مربوط می‌شود. الان شما نگاه کنید الوحده امارات چه وضعیتی پیدا کرد درحالی که این باشگاه یک باشگاه فوق‌حرفه‌ای محسوب شده و از نظر امکانات در سطح اول آسیا به‌شمار می‌رود. حتما آنها احساس خطر کردند که نیامدند اما میزبانی در شرایط کرونا واقعا سخت است و قطر به‌نظر من یک آزمون بسیار مهم درحال حاضر در پیش دارد که چگونه از پس این مسابقات بربیاید تا نشان دهد می‌تواند میزبان خوب و مناسبی هم برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ باشد.

از الوحده و شرایط این تیم چه خبر. گفته می‌شود قرار است آنها به مسابقات برگردند؟

احمد مددی گفت:

تا این لحظه که مطلع هستم و سایت‌ها را پیگیری کرده‌ام اصرار دارند که نیایند، هرچند من هم خبرهایی مبنی‌بر بازگشت این تیم به رقابت‌ها شنیده‌ام. باید تا ساعات آینده منتظر بمانیم تا درنهایت وضعیت این تیم مشخص شود. ما هم باید دوشنبه درصورتی که الوحده برگردد با این تیم بازی کنیم و همین موضوع یک سردرگمی را برای ما ایجاد کرده است.

البته مسئولان تیم اماراتی از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته بودند به‌خاطر موضوع کرونا آنها هوای این تیم را داشته باشند و شاید خواستند با این کار به‌نوعی فرار رو به جلو کرده و از محرومیت و جرایم بعدی رهایی پیدا کنند.

این موضوع را نمی‌دانم اما همان‌طور که می‌دانید یک مقدار روابط سیاسی بین امارات و قطر نیز تیره است و شاید مسائل سیاسی در این خصوص مزید بر علت شده باشد.

اگر الوحده نیاید صددرصد موضوع به‌نفع استقلال خواهد شد. با این موضوع موافق هستید و چقدر به موفقیت تیم در این مرحله از رقابت‌ها امیدوارید؟

احمد مددی گفت:

ما خیلی امیدوار هستیم، الان طبق جدول سی‌ام شهریور با الشرطه عراق بازی داریم البته اگر الوحده به جدول مسابقات برنگردد، چون قرار بود دو دیدار پیاپی با آنها بازی کنیم که در این فرصت یک زمان ایده‌آل برای ریکاوری و هماهنگی مجدد به وجود آمده، ضمن اینکه بازیکنانی که در پرواز اول نتوانستند استقلال را همراهی کنند به تیم اضافه شده و این فرصت خوبی است برای اینکه تیم در دوحه هماهنگ‌تر شده و ضمن تطبیق آب‌وهوایی در این چند روز، بچه‌ها بتوانند در ادامه رقابت‌های خود عملکرد درخشانی را ارائه دهند.

موضوع شیخ دیاباته و میلیچ به کجا رسید. بازیکن کروات به دوحه رسیده و فقط دیاباته مانده که همین موضوع هم کمی نگرانی‌ها را افزایش داده است.

آخرین خبری که من دارم و با مسئولان باشگاه صحبت کردم بلیت برای آنها تهیه شده و قرار است به مقصد قطر پرواز کنند. هرچند میلیچ جمعه‌‌شب به کاروان استقلال در دوحه اضافه شده است. در همین زمینه منابع مالی برای پرداخت مطالبات این دو بازیکن پیش‌بینی شده و به آنها پرداخت خواهد شد.

شیخ چه زمانی راهی قطر خواهد شد؟

احمد مددی گفت:

طبق برنامه قرار بود این دو بازیکن طی ۲۴ ساعته آینده به قطر برسند و همان‌طور که اشاره کردید میلیچ به این کشور رسیده و خودش را به کادرفنی معرفی کرده و فقط شیخ مانده است که ان‌شاءالله او هم به‌زودی اضافه می‌شود.

استوری بازیکن کروات خطرناک بود و بوی فسخ یک‌طرفه می‌داد، هرچند میلیچ خودش آمد اما چقدر از شرایط دیاباته خبر دارید که این اتفاق نیفتد؟

فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد. با روحیاتی که از شیخ دیاباته می‌شناسم بعید است این اتفاق بیفتد و بخواهد این کار را انجام بدهد. شیخ از شرایط تیم ما اطلاع دارد و میلیچ هم می‌داند در استقلال چه وضعیتی داریم و از شرایط مالی ما باخبر هستند، هرچند ما هم همیشه تلاش کرده‌ایم خوش‌قول باشیم و در موعد مقرر پرداختی‌های لازم را داشته باشیم، البته همیشه این اتفاق نیفتاده اما سعی کرده‌ایم با کمترین تاخیر پول این دو بازیکن حرفه‌ای را بدهیم و امیدواریم آنها هم شرایط ما را درک کرده و به ما کمک کنند.

از تمدید قرارداد دانشگر و کریمی چه خبر؟ بالاخره این دو بازیکن برای ماندن رضایت دادند؟

احمد مددی گفت:

تلاش‌های بسیار زیادی کردیم تا این دو عزیز را پای قرارداد بیاوریم و با آنها تمدید کنیم. طبق قوانین سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال که از فیفا تبعیت می‌کنند این ۲ بازیکن باید در آسیا استقلال را همراهی می‌کردند آن‌هم به‌دلیل بندی که در قراردادشان وجود دارد اما به هر ترتیب نیامدند. تمام تلاش‌های ما برای تمدید قرارداد با آنها از طریق مدیربرنامه‌هایشان به نتیجه نرسیده و نتوانستیم با این دو بازیکن مذاکرات لازم را داشته باشیم و متاسفانه آنها به قطر نرفتند و حالا باید ببینیم در آینده چه پیش می‌آید.

سعادتمند خبر از تمدید قرارداد با دانشگر داده بود.

دانشگر (تا دیروز) به درخواست‌های باشگاه پاسخ روشنی نداد حتی از طریق مدیربرنامه‌هایش پیگیری کردم به ما پاسخی نداد. معتقدم خودش به تصمیم‌گیری قاطعی درخصوص اینکه فوتبال حرفه‌ای‌اش را درکدام تیم ادامه دهد هنوز نرسیده است. درواقع وضعیت دانشگر را بارها پیگیری کردم اما پاسخ روشنی دریافت نکردم.

علی کریمی چطور؟ هواداران استقلال این بازیکن برای‌شان در اولویت قرار دارد و می‌خواهند هرطور شده او در جمع استقلالی‌ها باقی بماند.

کریمی گویا پیشنهادهایی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس دارد و من فکر می‌کنم روزهای آینده مشخص خواهد شد که آنها استقلالی باقی خواهند ماند یا خیر.

البته بحث مطالبه میلیاردی علی کریمی از باشگاه برای تمدید قرارداد هم در اینکه هنوز او با استقلال امضا نکرده می‌تواند تاثیرگذار باشد؟

احمد مددی گفت:

بالاخره مبالغی که بازیکنان و به‌خصوص علی کریمی می‌خواهند مبالغی کلان‌اند و جزء مبالغی نادر که قرار است در فوتبال ایران پرداخت شود. در هر صورت منابع مالی ما بسیار محدود است و من فکر می‌کنم یک مقدار باید فوتبال ما منطبق با واقعیت‌های اقتصادی ما باشد. وقتی شرایط کرونا در کشور حکمفرماست و کشور عزیز ما تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا و شریکان منطقه‌ای قرار دارد فکر می‌کنم باید یک مقدار درک وجود داشته باشد از اینکه باشگاه‌های ما به‌خصوص استقلال و پرسپولیس که از منابع دولتی ارتزاق می‌کنند شرایط خاص و سختی دارند و به‌نظر من یک مقدار در این بین باید واقعیات درک شود.

آخرین وضعیت استراماچونی به کجا رسید؟

باور کنید از این موضوع هیچ اطلاعی ندارم و به‌نظرم در این خصوص از هیات‎مدیره یا مدیرعامل محترم سوال کنید.

اگر صحبت خاصی باقی‌مانده بفرمایید.

استقلال شرایط خاصی را سپری می‌کند و از یک‌طرف پایان لیگ، از یک‌طرف جام‌حذفی و ازسوی دیگر حالا لیگ قهرمانان آسیا شروع شده و شاید استقلال جزء معدود تیم‌هایی بود که به‌هیچ‌وجه نتوانست استراحت کند و بعد هم نقل‌وانتقالات که البته این موضوع هم شرایط سختی را برای ما ایجاد کرده. بنابراین از همه هواداران خواهش می‌کنم برای تیم استقلال دعا کنند و ان‌شاءاالله با همین شرایط سختی که داریم در قطر بتوانیم نتایج درخشانی را به دست بیاوریم و دل هواداران را شاد کنیم‌.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال احمد مددی احمد مددی استقلال لیگ برتر فدراسیون فوتبال ویزای فرودگاهی تمدید قرارداد دو بازیکن علی کریمی خواهد شد یک مقدار رقابت ها ۲۴ ساعت تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورونوف، ایجنت ماشاریپوف نمی شود! | تصمیم ستاره ازبک برای فصل آینده

به گزارش همشهری آنلاین جلال‌الدین ماشاریپوف هافبک ازبکستانی استقلال که سفر پرماجرایی را به امارات سپری کرده به‌زودی دوباره به تمرینات آبی‌ها اضافه خواهد شد تا خود را به همراه سایر آبی‌پوشان برای دیدار با تراکتور آماده کند. نکته قابل توجه درباره سفر ماشاریپوف به دبی طی روزهای گذشتته بر سر آن بود که چطور بازیکنی که تحت قرارداد باشگاه است، پاسپورت خود را در اختیار داشته و توانسته به سفر برون‌مرزی برود.

این اتفاق باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایی مبنی‌بر اختلاف این چهره با کادرفنی و نارضایتی ماشاریپوف از حضور در جمع استقلالی‌ها ایجاد شود. این درحالی است که طبق شنیده‌ها با وجود آنکه هنوز 6 هفته به پایان رقابت‌ها باقی مانده و ماشاریپوف هم یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد، این بازیکن به تازگی در جمعی از حضور در این باشگاه اعلام رضایت کرده است.

این درحالی است که برخی رسانه‌ها طی روزهای اخیر از این موضوع خبر داده بودند که این ستاره ازبک استقلال در لیست خرید پرسپولیس قرار بگیرد و از همین رو قرار است اوستون اورنوف با او مذاکره کند. این درصورتی است که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که نه ماشاریپوف در لیست خرید پرسپولیس قرار گرفته و نه به اورونوف این ماموریت داده شده تا با هافبک ازبکستانی تیم رقیب و کاپیتان تیم ملی این کشور مذاکره‌ای صورت بگیرد.

کد خبر 846820 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!
  • تراکتور با نسخه یحیی مقابل استقلال؛دوئل احتمالی گل‌محمدی با نکونام در تبریز
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه
  • توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته
  • (ویدئو) توضیحات کریمی قدوسی درباره توییت‌های جنجالی اخیرش
  • ساکت در فوتبال آفتابی شد (عکس)
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • اورونوف، ایجنت ماشاریپوف نمی شود! | تصمیم ستاره ازبک برای فصل آینده
  • قرارداد امری تا ۲۰۲۷ تمدید شد