Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس ظهر امروز در همایش «شور عاطفه‌ها» و افتتاح طرح «یادگار مهر» در گرگان اظهار کرد: زلزله ۵.۱ ریشتری اخیر در رامیان تعداد ۱۵۰ خانه مسکونی را خراب کرد که این واحدهای مسکونی با قدمت ۴۰ الی ۵۰ سال بصورت خشت‌گلی بودند که بر اثر زلزله فروریختند.

وی از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی خشت‌گلی در روستاهای استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: خرابی ۱۵۰ واحد مسکونی روستایی در دو روستای رامیان خسارت‌های زیادی به بار آورد به ازای هر واحد مسکونی حداقل ۸۰ میلیون تومان باید هزینه کنیم، بهتر آن است که برای مقاوم‌سازی ۱۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی تصمیم عاجل گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه برای تامین تخت بیمارستانی در استان گلستان مورد نیاز است

استاندار گلستان با اشاره به نیازهای بهداشت و درمان استان گفت: نیاز به یک هزار تخت جدید بیمارستانی داریم که هر تخت حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد که با احتساب این عدد یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه برای تامین تخت بیمارستانی در استان گلستان مورد نیاز است.

حق‌شناس از کمک‌های انسان‌دوستانه خیرین نیکوکار و همکاری دستگاه‌های اجرایی قدردانی کرد و افزود: طرح شور عاطفه‌ها با اجرای طرح «یادگار مهر»؛ اقدامات خوبی را به ثمر رساند که نتایج آن قطعا ماندگار خواهد بود.

وی بیان کرد: کسانی که امروز به عنوان افراد نیازمند لوازم تحصیلی دانش‌آموزان خود را دریافت می‌کنند قطعا در چند سال آینده از بین همین فرزندان؛ پزشکانی حاذق، معلمانی دلسوز، مدیرانی کارآمد پرورش می‌یابند که نه تنها مشکل استان، کشور بلکه بشریت را حل کنند که مصادیق آن در جهان کم نیست.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش دانش‌آموزان یکی از اولویت‌های دولت است، گفت: توسعه کشور در سایه توسعه سرمایه انسانی است و مهمترین سرمایه جامعه سرمایه انسانی هستند، که در سایه تقویت این سرمایه سایر سرمایه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... اهمیت پیدا می‌کند.    

 

حق‌شناس با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا علاوه بر تهدید به فرصت‌هایی برای جامعه تبدیل شد، ابراز کرد: از ۶ ماه گذشته این ویروس در جهان و بین خانواده‌ها تهدید جدی به وجود آورد اما در دل این تهدید فرصت استثنایی هم رقم خورد، کرونا باعث شد سرمایه اجتماعی ما با وجودی که نرخ رشد اقتصادی منفی شد افزایش یابد و مردم بیشتر به فکر یکدیگر باشند.

وی ادامه داد: زندگی صنعتی آنچنان ما انسان‌ها را غرق خودمان کرده بود که کمتر بین خانواده بودیم اما به دلیل شیوع کرونا انسجام خانوادگی بیشتر شد، طلاق در جامعه سیر نزولی پیدا کرد و عملکرد دستگاه‌های اجرایی به سمت الکترونیکی شدن پیش رفت.

استاندار گلستان گفت: ویروس کرونا باعث شد فضای آموزشی به مجازی تبدیل شود بنده معتقد هستم آموزش حضوری قطعا موثرتر از آموزش مجازی است به این دلیل که معلم صرفا آموزش نمی‌دهد بلکه رفتار و منش معلم برای دانش‌آموزان یک درس بزرگ است.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه توسعه بدون وجود انسان توسعه‌یافته امکان‌پذیر نیست، گفت: هر امکانات آموزشی که در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار بگیرد قطعا سرمایه‌گذاری بلندمدت برای استان و کشور انجام شده است و میزان آسیب‌های مختلف در جامعه کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: 110 هزار واحد مسکونی روستایی خشت گلی گلستان استاندار گلستان هادی حق شناس ویروس کرونا فضای آموزشی سرمایه اجتماعی خیرین نیکوکار کمک های انسان دوستانه ۱۱۰ هزار واحد مسکونی خشت گلی یادگار مهر دانش آموزان واحد مسکونی حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمداشرفی افزود: این طرح در حال حاضر از ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و آب شرب ۱۸ هزار و ۳۰۱ نفر جمعیت را تامین خواهد کرد.   وی با اعلام اینکه عملیات اجرایی این طرح طی تفاهم نامه منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده است، اظهار کرد: در اجرای این طرح، ۲۰ کیلومتر لوله گذاری، اجرای ۳ باب ایستگاه پمپاژ بین راهی، احداث یک باب مخزن ذخیره ۲۰۰ متر مکعبی و حفریک حلقه چاه پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود