Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:42:16 GMT

ننگی که منامه برای خود تا ابد خرید

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۹۰۲۶

ننگی که منامه برای خود تا ابد خرید

به گزارش ایرنا، در این ارتباط بیشتر کشورهای جهان و جنبش ها و گروه های سیاسی این اقدام را محکوم کرده و برخی نیز آن را تایید و بعضی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز در برابر آن سکوت اختیار کردند.

تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش و اعتراض به توافق خیانت ‌بار منامه – تل آویو در اولین اقدام خالد عارف سفیر خود را از بحرین فراخواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در این ارتباط اعلام کرد که سفیر فلسطین در منامه را برای رایزنی و برداشتن گام‌های ضروری در واکنش به عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی فراخوانده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی را خیانت به قدس، فلسطینیان و مساله فلسطین و حمایت از جنایات این رژیم در حق ملت فلسطین دانست.

"نبیل شعث" مشاور "محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین هم در واکنش به توافق بحرین و رژیم صهیونیستی که در راستای خدمت به رییس جمهوری آمریکا صورت گرفته است، ترامپ را بدترین رییس جمهوری ایالات متحده برای آرمان ملت فلسطین دانست.

خبر عادی‌سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی چند روز پس از آن روی می‌دهد که درخواست فلسطین برای گنجانده شدن بندی در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای مخالفت با عادی سازی امارات با رژیم صهیونیستی به علت اعتراض بحرین حذف شده بود.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اعلام برقراری روابط دیپلماتیک میان بحرین و رژیم صهیونیستی، آن را اقدامی ننگین و خفت بار از سوی بحرین دانست.

در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آمده است: این اقدام ننگین و خفت بار از سوی بحرین آرمان فلسطین و چندین دهه مبارزات و تحمل رنج و مصیبت مردم فلسطین را در قربان‌گاه انتخابات آمریکا ذبح می‌کند.  

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن هم جمعه شب به توافق بحرین و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و تاکید کرد که تغییر مطلوب و گام اساسی برای تحقق یک صلح عادلانه و جامع در منطقه تنها در سایه پایان یافتن اشغال غیرقانونی اراضی فلسطینی توسط اسرائیل امکان پذیر است.

وی با صدور بیانیه تصریح کرد: صلح تنها با پایان اشغالگری اسرائیل و تشکیل دولت مستقل فلسطینی دارای حاکمیت و به مرکزیت قدس شریف در مرزهای سال ۱۹۶۸ و تشکیل دو کشور مستقل و برپایه قوانین بین‌المللی و ابتکار عمل کشورهای عربی امکان‌پذیر است.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز جمعه شب ضمن محکومیت قاطعانه و ابراز نگرانی از تصمیم بحرین برای برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل، این کار را در تضاد با ابتکار عمل صلح کشورهای عربی و تعهدات سازمان همکاری اسلامی دانست.

با وجود محکومیت اقدام بحرین در آشکارسازی روابط با رژیم کودک کش صهیونیستی برخی کشورها نیز آن را تایید کردند.

وزارت امورخارجه امارات که اولین گام را در ارتباط با عادی سازی روابط با اسراییل برداشته است جمعه شب از توافق رژیم صهیونیستی و بحرین استقبال کرد.

با عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی، این کشور چهارمین کشور عربی بعد از امارات، مصر و اردن و دومین کشور عرب کوچک حاشیه خلیج فارس است که به صورت علنی با تل‌آویو روابط خود را عادی می‌کند.

امارات ۲۳ مرداد ماه با صدور بیانیه از توافق با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط خبر داده بود.

منابع صهیونیستی فاش کردند روابط میان بحرین و اسرائیل از ۲۵ سال پیش آغاز شده و مخفیانه در جریان بوده است.

عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر نیز در این باره مدعی شد: این توافق مسیر را برای صلح و امنیت هموار خواهد کرد.

عمان هم ضمن استقبال از ابتکار صورت گرفته توسط پادشاهی بحرین، ابراز امیدواری کرد که این مسیر راهبردی جدید اتخاذ شده توسط برخی کشورهای عربی منجر به صلحی شود که پایان بخش اشغالگری اسرائیل و راهی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی با پایتختی قدس باشد.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا هم در بیانیه‌ای از اقدام بحرین برای عادی سازی روابط با اسرائیل استقبال کرده و آن را «خبر بسیار خوب» توصیف کرد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس نیز در این زمینه در توییتی نوشت: «تصمیم بحرین و اسرائیل برای عادی سازی روابط بسیار خوشحال کننده است و امیدوارم دیگران نیز برای کمک به ایجاد یک خاورمیانه با آرامش تر از این مسیر پیروی کنند.»

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در این زمینه در توییتی نوشت: «اتحادیه اروپا از ایجاد روابط بین بحرین و اسرائیل به عنوان یک گام مثبت برای منطقه استقبال می کند. صلح و امنیت مستلزم رویکرد منطقه ای و فراگیر با راه حل دو دولتی است که بر اساس پارامترهای توافق شده بین المللی و حقوق بین الملل ایجاد شده است.»

«هایکو ماس»  وزیر خارجه آلمان نیز در توییتی نوشت : «برقراری روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و بحرین مهم ترین گام به سوی صلح در منطقه است. این توافقنامه همچنین انگیزه جدیدی به روند صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها خواهد داد.»

در این میان شماری از کشورهای عرب حاشیه جنوبی خلیج فارس هم که از واکنش افکار عمومی خود به تایید آشکارسازی روابط بحرین و اسراییل نگران هستند، ترجیح دادند تا سکوت اختیار کرده تا شاید برای چند ماهی بتوانند اعتراض ها در کشور خود را در این ارتباط به عقب بیندازنند.

بر اساس اعلام برخی کارشناسان با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال شکست ترامپ، واشنگتن این روزها تلاش های خود را برای افزایش آشکارسازی روابط بین اعراب و اسراییل افزایش داده و در این ارتباط پیش بینی می شود که برخی کشورها در روزهای آینده خبر آشکارسازی روابط خود با اسراییل را اعلام کنند.

در همین حال در کنار اعتراض کشورهای مختلف به این اقدام بحرین شماری از جنبش ها و گروه های مقاومت در فلسطین و جهان نیز این اقدام آل خلیفه در بحرین را محکوم کردند.

جمعیت الوفاق بحرین هم با خیانت بار دانستن اقدام منامه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: موضع رژیم آل خلیفه برای عادی‌ سازی روابط با رژِیم اسرائیل مشروعیت ندارد.

جمعیت عمل اسلامی (امل) بحرین اقدام رژیم آل خلیفه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جنایت و بزرگ ترین تهدید برای امنیت منطقه دانست.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز اعلام کرد که این اقدام بحرین برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بیانگر اصرار منامه بر اجرای بندهای "معامله قرن" است که به دنبال نابودی آرمان فلسطین است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام بحرین برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کشورهایی که با تل‌آویو روابط برقرار می‌کنند، نماینده مردمشان نیستند و روزی هزینه سنگین آن را خواهند پرداخت.

در بیانیه دفتر انصارالله آمده است که این جنبش نسبت به اعلام عادی‌سازی بحرین و دشمن اسرائیلی متعجب نشده است.

جنبش احرار فلسطین هم تاکید کرد که اعلام این توافق، صرفا پرده از واقعیت نظام بحرین برداشت و تمامی جهانیان در دهه‌های گذشته از حقیقت این نظام‌های زیردست که صرفا آلتی در دست آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند، خبر داشتند.

این جنبش افزود: این توافق خفت‌بار موجب خواهد شد تا فلسطینیان سریع‌تر از قبل درپی تحقق آشتی و وحدت ملی و بهبود اوضاع داخلی خود و بکارگیری تمامی توان خود برای مقابله با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی و شکست طرح‌ها و برنامه‌های آنان باشند.

سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) نیز از این اقدام بحرین به عنوان خیانت به آرمان ملت فلسطین یاد کرد.

«داوود شهاب» مسؤول دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن محکوم کردن توافق بحرین و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط اظهار کرد که این توافق نشان دهنده سرسپردگی رژیم آل خلیفه به آمریکاست.

در عین حال هشتگ بحرینی‌ها علیه عادی‌سازی روابط با عنوان "عادی سازی خیانت است" جمعه شب در واکنش به توافق عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی، ترند اول توئیتر در کشورهای عربی شد.

فعالان کشورهای عربی این هشتگ را در محکومیت توافق سازش خیانت‌آمیز با رژیم صهیونیستی راه‌اندازی کردند.

آیت‌الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین هم شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به سازش رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی، گفت: عادی‌سازی روابط (با رژیم صهیونیستی)، نحس و هشدار شری بزرگ است.

وی افزود: همه رژیم‌های حاکم عربی که برای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی اقدام کرده و یا می‌کنند، بخوبی می‌دانند که این سازش، برخلاف خواست شریعت الهی و خواست ملت‌های امت اسلامی است و به مثابه برآورده ساختن خواست آمریکا و اسرائیل و همسویی با اراده آنها بوده و این در حالی است که از زیان‌های بسیار آن برای این امت و از دشمنی اسرائیل و آمریکا با امت آگاه هستند.

برچسب‌ها بحرین تشکیلات خودگردان فلسطین واشنگتن رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین تشکیلات خودگردان فلسطین واشنگتن رژیم صهیونیستی فلسطین بحرین تشکیلات خودگردان فلسطین واشنگتن رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تشکیلات خودگردان فلسطین بحرین و رژیم صهیونیستی آشکارسازی روابط رژیم آل خلیفه کشورهای عربی عادی سازی اقدام بحرین امور خارجه وزارت امور بیانیه ای ضمن محکوم جمعه شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد

بین الملل تابناک: هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان، آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان، دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد، انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه و ادامه حملات پهپادی در دریای سرخ، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بخشنامه‌ای برای همه سفارتخانه‌ها و نمایندگان دیپلماتیک این رژیم در سراسر جهان به آنها درباره اقدامات ضد صهیونیستی هشدار داد.

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، «یسرائیل کاتس»، وزیر خارجه این رژیم با صدور بخشنامه‌هایی برای تمامی سفارتخانه‌ها و نمایندگان دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در سراسر جهان از آنها خواست تا خود را برای آنچه آن را «موج جدید یهودستیزی» در سراسر جهان خواند، آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، این بخشنامه با توجه به نگرانی‌های اخیر رژیم صهیونیستی از احتمال صدور حکم‌ بازداشت تعدادی از مسئولان ارشد این رژیم از سوی دیوانه کیفری بین‌المللی به دلیل فاجعه انسانی که تل‌آویو با حملات مستمر خود در نوار غزه رقم زده، صادر شد.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی کاتس در پیام‌های رسمی که برای تمامی سفارتخانه‌ها و نمایندگان دیپلماتیک این رژیم در خارج از سرزمین اشغالی ارسال کرد، به آنها دستور داد با توجه به انتشار شایعه‌هایی درباره احتمال صدور حکم‌های بازداشت در حق برخی مقامات ارشد سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی از سوی دیوان کیفری بین‌المللی، خود را برای «آغاز موج جدید یهودستیزی و اقدامات ضد اسرائیلی» آماده کنند.

کاتس در پیام خود مدعی شد: «در صورتی که چنین حکم‌های بازداشتی از سوی دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه صادر شود، زیان آن متوجه سران و نیروهای ارتش اسرائیل خواهد بود؛ اما به حماس و محور اسلامی به رهبری ایران که علیه ما می‌جنگد، نیرو خواهد بخشید.»

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه نیز دستور تقویت تدابیر امنیتی در اطراف نهادهای یهودی و یا موسسه‌های رسمی این رژیم در سراسر جهان را صادر کرد.

آغاز سفر منطقه ای وزیرخارجه آمریکا از عربستان

وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در اولین ایستگاه از سفر منطقه‌ای خود وارد عربستان سعودی شد.

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه وارد عربستان شد تا به ادعای خودشان شانس دستیابی به آتش‌بس بین اشغالگران و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه را افزایش دهد.

بر اساس گزارش الجزیره، بنا به گفته یک مقام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در ریاض با چندین همتای خود از کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا در مورد طرح‌های بازسازی نوار غزه پس از جنگ دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و سپس به اردن و اراضی اشغالی خواهد رفت.

انتظار می‌رود آنتونی بلینکن به درخواست خود در سفر به اراضی اشغالی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، از منطقه «غلاف غزه»، به ویژه از کیبوتس «بئیری» و گذرگاه کرم ابوسالم بازدید کند.

وبگاه روزنامه یدیعوت آحرونوت، یکشنبه گزارش داد بازدید این مقام آمریکایی از منطقه غلاف غزه به درخواست وزیر امور خارجه آمریکا صورت می‌گیرد، در حالی که یوآو گالانت، وزیر جنگ و یسرائیل کاتس وزیر امور خارجه صهیونیست‌ها نیز وی را همراهی خواهند کرد.

دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد

 وزیر امور خارجه بحرین که روز یکشنبه در صدر هیأتی بلندپایه به سوریه سفر کرده است، با رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین عصر امروز با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد.

در این دیدار، روابط دوجانبه سوریه و بحرین و راهکارهای گسترش روابط در زمینه‌های مختلف در راستای منافع دو کشور بررسی شد.

دو طرف همچنین تدارکات و تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق اجلاس سران عرب که قرار است بزودی در بحرین برگزار شود و نیز مهم‌ترین موضوعات مربوط به دستور کار این اجلاس را بررسی کردند.

اسد در این دیدار بر تقویت همبستگی عربی و اقدام مشترک برای تحقق ثبات منطقه در سایه حوادث و تحولات جهان تأکید کرد.

الزیانی پیش از دیدار با اسد با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه نیز دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد. دو طرف بر ضرورت تقویت روابط به نفع منافع مشترک دو کشور و دو ملت تأکید کردند.

وزرای امور خارجه بحرین و سوریه، مقدمات برگزاری سی و سومین اجلاس سران اتحادیه عرب را بررسی و تأکید کردند که این اجلاس باید از روند اقدام مشترک عربی و تقویت توان کشورهای عربی برای مقابله با چالش‌های مختلف حمایت کند.

انهدام تجهیزات زرهی تروریست ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه

روز یکشنبه وزارت دفاع سوریه، از هدف قرار گرفتن تجهیزات تروریست‌ها در حومه ادلب و حلب و نیز انهدام چند پهپاد در حومه لاذقیه خبر داد.

 وزارت دفاع سوریه امروز اعلام کرد، نیروهای ارتش این کشور تجهیزات تروریست‌ها در حومه ادلب و حلب را هدف قرار داده و با همکاری روسیه، چند پهپاد را در حومه لاذقیه منهدم کردند.

وزارت دفاع سوریه با انتشار ویدیویی از هدف قرار دادن خودروهای زرهی تروریست ها و سرنگون شدن تعدادی پهپاد با همکاری نیروهای روسی خبر داد.

هفته گذشته نیز یگان‌های توپخانه و موشکی ارتش سوریه، مواضع گروه تروریستی جبهه النصره و دیگر تروریست‌های هم پیمان آن را در حومه شهر ادلب و غرب شهر حلب هدف قرار دادند.

ادامه حملات پهپادی در دریای سرخ

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) دوشنبه مدعی شد که با پنج پهپاد بر فراز دریای سرخ مقابله کرد.

 سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا، ساعت یک و ۴۸ دقیقه تا ۲ و ۲۷ دقیقه بامداد ۲۸ آوریل (نهم اردیبهشت) با موفقیت با پنج پهپاد بر فراز دریای سرخ مقابله کردند.

سنتکام اطلاعات بیشتری در این باره منتشر نکرد؛ اما ادعا کرد که مشخص شد این پهپادها تهدیدی قریب‌الوقوع علیه آمریکا، ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه ایجاد می‌کنند.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده که هدف از این عملیات فقط دفاعی است.

 

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد