Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از دو شرکت ایران خودرو و سایپا گفت: کجای دنیا قیمت یک خودرو به ۲۰۰، ۳۰۰ و ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد؟ صنعت خودرو ایران پس از نیم قرن حمایت در صورت ورود یک رقیب خارجی یک ماه هم دوام نمی‌آورد.

به گزارش ایسنا، فاطمه مقصودی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: آیا توجه به حاشیه‌های شخصی و یا خودنمایی‌ها و هیجان زدگی‌ها در صحبت‌ها و نطق‌های  ما بعضا نمایشی و مانع کار ما نیست؟ این رفتار نمی‌گذارد ما از تفکر هیجانی به یک مبنای عمیق عملی بیندیشیم و هر چه داریم در طبق اخلاص برای رهایی مردم از این ورطه هولناک اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی که به غلفت خود مسوولین پدید آورنده آن بوده کاری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در مورد یازدهمین دوره قوه مقننه گفت: این مجلس آخرین سرمایه نظام برای متقاعد کردن مردمی است که زیان دیدند. فکر می‌کنیم که کس دیگری می‌تواند جور ناکارآمدی‌های ما به دوش بکشد؟ ما بیش از هر زمان دیگری در رصد چشم‌های خشم و یا اگر خوشبینانه بگویم امید مردم از همه جا رانده هستیم.

مقصودی  با اشاره به وضعیت صنعت خودروی ایران گفت: صنعت خودرو پس از نیم قرن حمایت همه جانبه در صورت ورود یک رقیب خارجی به ایران یک ماه هم دوام نمی‌آورد. کشورهایی مثل کره برای شکوفایی صنعت خودرو ۵ سال زمان صرف کردند نه ۵۰ سال.  شعبده بازان ناجوانمرد نهایت اجحاف را در حق مردم ایران کردند. کجای دنیا قیمت یک خودرو ۲۰۰، ۳۰۰ و یا ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود؟

دبیر اول کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس  در انتقاد از دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو گفت: زمانی می گفتند که این دو، کارتل اقتصادی هستند اما به گمانم اطلاق واژه کارتل به این دو شرکت اجحاف در حق واژه‌ها است. کارتل در معنای اتحاد و شرکت در جهت تصاحب بازار است. در ایجاد کارتل‌ها دولت بعضا نقشی ندارد و در یک فضای رقابتی به وجود می‌آید؛ این در حالی است که دولت ایران نیم قرن است که از ورود رقیب برای این دو شرکت جلوگیری می‌کند. اقدامات اخیر این دو شرکت در آشفته بازار اقتصادی و تنگنای اقتصادی مردم مرزهای را بی انصافی درنوردیده. کجای دنیا قیمت خودرو از کارخانه به بازار آزاد  دو برابر افزایش پیدا می‌کند؟

مقصودی گفت: بعضی مسوولان اجرایی می گویند که فلان اندیشکده آمریکایی گفته است که آن قدر به دولت و ملت ایران سخت خواهد گرفت که نتایج بدی داشته باشد. فرض می‌کنیم که می خواهند چنین کاری بکند چرا مسوولان ما باید این جملات را تکرار کنند؟ آیا اقدامات موثر ما برای مقابله با حیله و ترفند رذیلانه دشمن که به تعبیر رهبری جنایت علیه بشریت است، همین است که حرف دشمن را در تربیون‌های مختلف تکرار کنیم؟ 

مقصودی در پایان نطق خود خطاب به قوه مجریه و کابینه دولت گفت: آیا غیر از این است که وزارت صنعت،  معدن و تجارت به عنوان دستگاه اصلی قوه مجریه در حوزه تولید و عرضه ماه‌هاست متولی ندارد؟ براساس کدام منطق اقتصادی پراید ۱۲۰  میلیون تومان می‌شود؟ این توهین به ملت ایران است امیدوارم مجلس مدیریتی برای نابسامانی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سایپا وزارت صنعت معدن و تجارت ايران خودرو خودروسازان پرايد میلیون تومان صنعت خودرو دو شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مجید کریمی اظهار داشت: در پی اعلام مراجع قضائی متهمه هایی به اتهام کلاهبرداری از طریق جلب اعتماد تعداد زیادی از هموطنان با عنوان چندین شرکت هرمی، تحت پیگرد قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: این متهمه و شرکاء خود اقدام به دایر کردن چندین شرکت هرمی کرده و با معرفی صراف‌های معتبر و بعضاً آشنایان خود در چندین کشور منطقه با وعده سرمایه گذاری به شاکیان در این شرکت‌ها در قبال دریافت سود ماهیانه بالای ۱۰ درصد و عدم اجرای تعهد، به وعده‌های خودشان عمل نکرده و از این طریق از تعداد زیادی از ایرانیان، کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: این فرد کلاهبردار و همدستانش ضمن عدم پاسخ به سرمایه گذاران قبلی، مجدداً با هویت دیگری اقدام به راه اندازی شرکت هرمی دیگری نموده و به کلاهبرداری از تعداد بیشتری از قربانیان می‌پرداخته است.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا در ادامه بیان داشت: متهم پس از کلاهبرداری به یکی از کشورهای منطقه متواری که با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهمه در یکی از کشورهای منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین‌المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و موضوع تحت تعقیب بودن این فرد به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.

وی تصریح کرد: با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین‌الملل فراجا، بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهمه و هم چنین رایزنی‌های پلیسی، وی در کشور محل اختفا دستگیر شد.

سردار کریمی در پایان ضمن اشاره به عدم اعتماد هموطنان به شرکت‌های هرمی غیر قانونی اظهار داشت: این متهمه روز جاری از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور بازگردانده و جهت ادامه رسیدگی به پرونده، در اختیار مراجع قضائی شد.

کد خبر 6095041

دیگر خبرها

  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!
  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!/ عکس
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • واژگونی پراید در قزوین سه کشته برجای گذاشت
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند