Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با توجه به لزوم بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، کارت بازرگانی واحدهای تولیدی که رفع تعهد ارزی نکرده‌اند، تعلیق می‌شود.

ناصر فغفوری ظهر امروز (۲۳ شهریورماه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان که به میزبانی شرکت یاسین شیمی ققنوس خرم‌دره برگزار شد، با اشاره به بازدیدهای انجام شده از واحدهای تولیدی این شهرستان با حضور استاندار و برخی مسئولان استانی، اظهار کرد: در این بازدیدها وضعیت پنج واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پتانسیل بالای صنعتی خرم‌دره، ادامه داد: یکی از شرکت‌های مورد بازدید شرکت هورا طب بود که در حال حاضر ۳۰ درصد نیاز کشور به تجهیزات پزشکی را تامین می‌کند که در شرایط کرونایی شاهد افزایش تولیدات این واحد هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه شرکت ققنوس نیز از واحدهای خوب در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان خرم‌دره است، تصریح کرد: یکی دیگر از واحدها شرکت کوکما است که جز واحدهای تعطیل استان بود که به چرخه بازگشته و در حال حاضر علاوه بر واحد بافندگی، واحد رنگرزی آن نیز فعال است.

فغفوری با اشاره به توافق‌های انجام شده با بانک‌های عامل برای پروژه‌های نیمه‌تمام و جهش تولید، بیان کرد: با تحقق این امر حجم بالایی از تسهیلات وارد استان خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با اشاره به نگرانی کارخانجاتی که رفع تعهد ارزی نکرده‌اند بعد از ۳۱ شهریور با توجه به لزوم بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، ادامه داد: بعد از ۳۱ شهریور کارت‌های بازرگانی واحدهایی که رفع تعهد ارزی نکرده‌اند، تعلیق می‌شود.

وی با بیان اینکه درخواست داریم تمهیداتی اندیشیده شود تا واحدهایی که بیش از ۷۰ درصد تعهد ارزی کرده‌اند، تعلیق نشده و به واحدهایی که ۵۰ تا ۷۰ درصد رفع تعهد کرده‌اند برای رفع تعهد فرصت داده شود، گفت: واحدهایی که زیر ۳۰ درصد رفع تعهد کرده‌اند، تعلیق می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال که سال جهش تولید است، ۴۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده که ۱۸۰ مصوبه داشته است، بیان کرد: از این تعداد ۱۳۲ مصوبه اجرا و ۴۸ درصد مصوبات نیز در دست اجرا است.

فغفوری از اجرایی شدن ۷۳ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و خاطرنشان کرد: جلسات کارگروه در همه شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود

تین نیوز

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا اعلام کرد که به زودی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می شود.

به گزارش تی نیوز به نقل از ایسنا، مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

 

 

 

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود  برای صدور کارت سوخت را ثبت می کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می شود و پلیس این اطلاعات را بررسی  و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان