Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@02:27:58 GMT

مشخصات فنی ام وی ام x22

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۹۹۳۵

ام وی ام x22 دارای یک بدنه در ابعاد شاسی بلندهای کوچک است که اتاق آن مطابق با استانداردهای نسل اول ساخته شده است. طول این شاسی بلند جمع و جور ۴۲۰ سانتی‌متر، عرض آن ۱۷۶ سانتی‌متر و ارتفاع آن به ۱۵۷ سانتی‌متر می‌رسد. این در حالی است که فاصله محوری خودرو برابر با ۲۵۵٫۵ سانتی‌متر است. این شاسی بلند دوست داشتنی، با ۱۲۱۵ کیلوگرم وزن، نسبتاً سبک به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: همان طور که احتمالا می‌دانید ام وی ام x22 یک کراس اوور شهری محصولی از شرکت چینی چری است. این خودرو، با ام وی ام ۳۱۵ پلتفرم مشترکی دارد و در دو مدل دستی و اتوماتیک ساخته شده است. در دل x22 یک موتور ۱۶ سوپاپه می‌تپد که ۴ عدد سیلندر آن با آرایش خطی کنار هم قرار گرفته‌اند. حجم سیلندرها در این خودرو برابر با ۱٫۵ لیتر است و قدرت و گشتاور آن به ترتیب برابر با ۱۰۵ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتن متر هستند.


ام وی ام x22 در حالت سکون و برای رسیدن به شتاب ۱۰۰، به ۱۲ ثانیه زمان لازم دارد. بنابراین در دسته شاسی بلندهای تنبل و کم شتاب قرار می‌گیرد. هنگامی که پای خود را تا انتها روی پدال گاز فشرده باشید، می‌توانید انتظار داشته باشید به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت برسید که البته بسته به شرایط جاده و عملکرد خودروی شما می‌تواند کمی متفاوت باشد. نکته امیدوارکننده در مشخصات فنی این خودرو، میزان مصرف سوخت آن است. x22 در حالت ترکیبی تنها ۵٫۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند که البته باز هم بسته به نوع سفرهای شما (داخل شهری یا برون شهری) و همچنین عملکرد بخش فنی آن، بیشتر یا کمتر می‌شود.

ابعاد و اندازه‌های x22
ام وی ام x22 دارای یک بدنه در ابعاد شاسی بلندهای کوچک است که اتاق آن مطابق با استانداردهای نسل اول ساخته شده است. طول این شاسی بلند جمع و جور ۴۲۰ سانتی‌متر، عرض آن ۱۷۶ سانتی‌متر و ارتفاع آن به ۱۵۷ سانتی‌متر می‌رسد. این در حالی است که فاصله محوری خودرو برابر با ۲۵۵٫۵ سانتی‌متر است. این شاسی بلند دوست داشتنی، با ۱۲۱۵ کیلوگرم وزن، نسبتاً سبک به نظر می‌رسد.

مشخصات ایمنی x22
ام وی ام x22 در زمینه امکانات ایمنی کارنامه درخشانی ندارد. علیرغم ادعای کارخانه سازنده، ظاهراً این خودرو هیچ‌گونه گواهینامه رسمی ایمنی از هیچ سازمانی دریافت نکرده است. آپشن های آن هم در این زمینه محدود هستند. مثلا تنها دو عدد ایربگ جلویی در این شاسی بلند وجود دارد که در مقایسه با سایر خودروهای مشابه، بسیار ناامید کننده است. خبری هم از کمربندهای ایمنی پیش کشنده و محدودکننده یا پشت‌سری‌های فعال نیست.
در عین حال، x22 به سیستم توزیع نیروی ترمز مجهز است. این سیستم، در زمانی که پدال ترمز را فشار می‌دهید، نیروی آن را با توجه به وزنی که هر چرخ تحمل می‌کند، بین آن‌ها تقسیم می‌کند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که راننده در چنین شرایطی کنترل مناسبی روی خودرو داشته باشد. ترمزهای ام وی ام x22 نیز از نوع ضد قفل هستند که این روزها در هر خودرویی دیده می‌شوند. البته ترمز کمکی هم در این خودرو وجود دارد که به صورت سفارشی است و هزینه‌های بیشتری را از کیف پول شما طلب می‌کند.
بخش دیگری از سیستم ایمنی یک خودرو، به سنسورهای هشداردهنده آن بستگی دارد. این سیستم‌ها هشدارهایی را به راننده می‌دهند که می‌توان از تصادف با سایر خودروها یا برخورد با موانع پیشگیری کنند. هر چه یک خودرو تعداد سیستم‌های هشداردهنده بیشتری داشته باشد، رانندگی با آن ساده‌تر، هوشمندتر و البته امن‌تر است. در بین انواع سیستم‌های این چنینی، x22 تنها سنسور عقب را دارا است و سنسور فشار باد تایر هم که در اکثر شاسی بلندهای هم رده وجود دارد، در این خودرو به شکل سفارشی در نظر گرفته شده است.
لیست سیستم‌های کمکی راننده در x22 هم بسیار کوتاه است و تنها به کروز کنترل ختم می‌شود! البته کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری هم در صورت پرداخت هزینه بیشتر، به صورت سفارشی روی ام وی ام x22 نصب خواهند شد. اما خبری از حالت‌های رانندگی مختلف، اتو پارک، سیستم ضد واژگونی خودرو، کنترل سرعت در سرازیری و کروز کنترل هوشمند نیست.

امکانات رفاهی ام وی ام x22
مهم‌ترین بخش از امکانات رفاهی هر خودرو به سرگرمی و سیستم‌های چندرسانه‌ای آن تعلق دارد. در x22 یک سیستم صوتی با ۴ عدد اسپیکر قرار داده شده و مانیتور ۸ اینچی لمسی آن در مرکز داشبورد جا خوش کرده است. قابلیت پشتیبانی از USB، MP3، MirrorLink و Bluetooth هم مسلما شما را خوشحال خواهد کرد. دوربین عقب هم تنها نوع دوربینی است که در این خودرو قرار دارد و جای خالی دوربین‌های جانبی و ۳۶۰ یا حتی دوربین شب به خوبی حس می‌شود.
یک سیستم تهویه دستی به جای تهویه اتوماتیک در x22 قرار دارد که فضای مطبوع را برای سرنشینان در طول سفرهای شهری و جاده‌ای تضمین می‌کند. صندلی راننده هم قابلیت تنظیم در ۶ حالت را دارد که به صورت دستی تغییر می‌کند. این در حالی است که صندلی سرنشین جلو ۴ حالته است و آن هم به صورت دستی تنظیم خواهد شد. روکش صندلی‌های این خودرو از جنس چرم هستند و به جذابیت‌های داخل کابین آن افزوده‌اند. از دیگر امکانات ام وی ام x22 می‌توان به آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و سانروف اشاره کرد.

جمع بندی
ام وی ام x22 یکی از خودروهای محبوب چینی در ایران است که قیمت مناسبی دارد. اما موارد زیادی فدا شده‌اند تا این خودرو بتواند در بازه قیمتی متعادل قرار بگیرد و به دست خانواده‌های قشر متوسط جامعه برسد. این خودرو در عین حال که عملکرد فنی متوسطی دارد، از نظر ایمنی نسبت به خودروهای داخلی یک سر و گردن بالاتر است. اگرچه لیست امکانات رفاهی آن خیلی هم طولانی نیست، اما توقعات را از یک خودروی شاسی بلند میان رده به خوبی برطرف می‌کند. خصوصاً آن که این خودرو خدمات پس از فروش مناسبی هم در کشورمان دارد که باعث می‌شود در زمان تعویض قطعات یا نیازمندی به سرویس‌های مختلف، نگرانی خاصی را تجربه نکنید. نکته حائز اهمیت در این خودرو را می توان ظاهر و طراحی این خودرو دانست که آن را در رده های خودرو های کراس اور قرار می دهد. این مساله باعث می شود تا خودرو ام وی ام x22 نیز در بازار پر طرفدار این خودرو ها جای بگیرد.

منبع:یاسا
برچسب ها: ماشین ، ناطقان ، ام وی ام ، فنی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ماشین ناطقان ام وی ام فنی شاسی بلند شاسی بلندهای ام وی ام x22 سانتی متر سیستم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۹۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰

پیش‌بینی‌های جدید ناسا حاکی از آن است که سطح آب‌ها در اسپانیا تا آغاز قرن آینده به‌طور متوسط ۴۹ سانتی‌متر افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اسپانیا با ترکیبی از خورشید، سواحل و شهرهای نمادین یک مقصد بسیار محبوب برای گردشگران بریتانیایی است و سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون بازدیدکننده از جزایر بریتانیا را به خود جذب کرد. با این حال ذوب شدن یخ‌ها و بالا آمدن سطح آب دریاها به دلیل گرم شدن کره‌زمین می‌تواند به‌زودی تأثیر عمیقی بر این کشور داشته باشد و آن را متحول کند.

پیش‌بینی‌های جدید ناسا حاکی از آن است که سطح دریاها در اسپانیا تا آغاز قرن آینده به‌طور متوسط ۴۹ سانتی‌متر افزایش خواهد داشت و استراحتگاه‌های ساحلی مناطقی با بیشترین آسیب از این افزایش سطح خواهند بود؛ افزایش سطح دریا در این مناطق بالاتر از حد متوسط پیش‌بینی شده است. این افزایش سطح دریا تا سال ۲۱۰۰ در اوئلوا ۶۹ سانتی‌متر، در تاریفا ۶۴ سانتی‌متر و در مالاگا ۶۱ سانتی متر خواهد بود.

حتی معروف‌ترین شهر اسپانیا نیز از عواقب گرم شدن آب‌وهوا در امان نخواهد ماند و پیش‌بینی می‌شود بارسلونا تا سال ۲۰۳۰ افزایش ۱۳ سانتی‌متری، تا سال ۲۰۷۰ افزایش ۴۳ سانتی‌متری و تا سال ۲۱۰۰ افزایش ۷۵ سانتی‌متری دریاهای خود را تجربه کند. پیش‌بینی سطح دریاها در این بررسی بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ماهواره‌ها و ابزارهای زمینی، همچنین تحلیل و شبیه‌سازی رایانه‌ای انجام گرفته است.

گرمایش زمین و کاهش گردشگران اسپانیا

تهدید گرمایش زمین برای اسپانیا مربوط به آینده دور نیست و با گرم‌تر شدن تابستان‌ها و تبدیل شدن گرمای شدید به پدیده‌ای عادی‌تر، انتظار می‌رود خیلی زود اتفاق بیفتد و تعداد گردشگران اسپانیا را به شدت کاهش دهد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۳ توسط کمیسیون اروپا در مورد تأثیرات افزایش دما نشان داد که اسپانیا یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که بیشترین آسیب را از گرمایش سال گذشته متحمل شده است. اسپانیا در سال ۲۰۲۲ موج گرمای بزرگی را تجربه کرد که منجر به مرگ بیش از ۳۵۰ نفر بر اثر گرمازدگی و کم‌آبی شد و عامل تعیین‌کننده‌ای در افزایش ۲۰.۵ درصدی مرگ‌ومیر در کشور بود.

بر اساس برآوردهای این گزارش، با افزایش دمای چهار درجه سانتی‌گراد، منطقه مورسیا و جزایر بالئاریک در این کشور برای کل سال شاهد کاهش بیش از پنج درصدی گردشگران ورودی خود خواهند بود.

کد خبر 749058

دیگر خبرها

  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰