Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@20:08:32 GMT

واردات ۳۲ میلیون دلاری کره

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۰۴۱۳

واردات ۳۲ میلیون دلاری کره

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طی روزهای گذشته بازار کره با حواشی همراه بود. اخباری درباره سهمیه‌بندی شدن آن یا افزایش قیمت که از این حکایت داشت هر بسته ۱۰۰ گرمی تا ۸۰۰۰ هزار تومان رسیده است.

کره از اقلامی بود که جزو کالاهای اساسی دسته بندی شده و همواره ارز دولتی دریافت می‌کرد، محصولی وارداتی که در سال جاری و بعد از محدود شدن لیست کالاهای اساسی برای دریافت ارز ۴۲۰۰ تومان به همراه تعداد زیادی از کالاهای دیگر از جمع ارز ۴۲۰۰ کنار رفت و در حال حاضر با ارز سامانه نیما تامین ارز می‌شود که نرخ آن به بیش از ۲۰ هزار تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری وضعیت واردات کره با توجه به نیاز بازار از گمرک ایران با اعلام آمار واردات این کالا از سوی لطیفی- سخنگوی گمرک - همراه بود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا نهم شهریورماه ۶۰۴۴ تن کره وارد ایران شده است.

به گفته سخنگوی گمرک، ارزش کره وارداتی در حدود پنج ماهه اول امسال به ۳۲ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۰۳ دلار می‌رسد.

این در حالی است که طبق اعلام انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در سال ۱۳۹۷ و ابتدای سال گذشته حدود ۴۵ هزار تن کره با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد شده بود که همچنان در حال توزیع آن هستند.

بیش از این‌که واردات کره محدود شده باشد، مشکل اصلی در افزایش قیمت آن به همین حذف ارز ۴۲۰۰ و افزایش نرخ ارزی آن به نیمایی برمی‌گردد و آن طور که انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی اعلام کرده‌اند تعداد زیادی از کارخانه‌ها در چند ماه گذشته به دلیل عدم تامین کره وارداتی و عدم تخصیص ارز جدید به آنها تعطیل شده‌اند.

حذف ارز از کره ظاهرا در اردیبهشت‌ماه به همراه چند قلم دیگر کالای اساسی اتفاق افتاده و در حال حاضر از لیست ۲۵ تایی کالای اساسی مشمول، فقط پنج کالا ارز ۴۲۰۰ تومان دریافت می‌کند که ذرت، دانه‌های روغنی، روغن خام، سویا و جو را شامل می‌شود.

پربیننده ترین واردات خودرو به کیش با ارز دیجیتال آیا گندمکاران امسال هم تأمین می شوند؟ مشکلات صادرکنندگان را درک می‌‌کنیم/ روند تامین ارز کالاهای وارداتی سرعت خواهد گرفت افت ۳۶درصدی صادرات به عراق در ۵ماهه اول امسال/ بازگشایی تمامی مرز‌ها بدون اعمال محدودیت صادرات خامه ممنوع شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کره گرانی کالا واردات و صادرات قیمت کره ارز دولتی واردات کره صادرات کره قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت ارز ۴۲۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و کشف یک انبار احتکار کالاهای اساسی در بندرعباس خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان در ادامه طرح مقابله با پدیده احتکار و مبارزه با برهم زنندگان امنیت و نظم اقتصادی با انجام گشت زنی های هدفمند پنهان و آشکار در یکی از محلات بندرعباس، یک انبار احتکار کالاهای اساسی را شناسایی و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با حضور نماینده سازمان صمت استان به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر مقادیری نوشیدنی احتکار شده کشف کردند.

این مقام انتظامی استان ارزش این محموله احتکار شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۳۳ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و به سازمان های زیربط ارسال شد، از عموم شهروندان و مردم فهیم وقدر شناس استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هر گونه فعالیت غیر مجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط افراد سود جو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان و محتکران اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟