Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@20:18:46 GMT

ناگفته هایی که قیمت بلیط هواپیما را تعیین می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۰۵۴۰

ناگفته هایی که قیمت بلیط هواپیما را تعیین می‌کنند

رپورتاژ تبلیغی / همانطور که می‌دانید عوامل بسیاری تعیین کننده قیمت بلیط پرواز هستند که مردم برخی از آنها را می‌شناسند. بنابراین سعی می‌کنند بلیط هواپیما خود را در زمانی تهیه کنند که این عوامل بر روی آنها تاثیر نگذارند.


همانطور که می‌دانید عوامل بسیاری تعیین کننده قیمت بلیط پرواز هستند که مردم برخی از آنها را می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین سعی می‌کنند بلیط هواپیما خود را در زمانی تهیه کنند که این عوامل بر روی آنها تاثیر نگذارند. به طور مثال بسیاری از مردم می‌دانند که اگر بلیط هواپیما خود را در روزهای پایانی هفته بخرند باید پول بیشتری را برای آن بپردازند در حالی که در روزهای دوشنبه و سه شنبه می‌توانند به راحتی یک بلیط ارزان هواپیما را خریداری کنند. البته این تنها روزهای هفته نیستند که بر روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر می‌گذارند بلکه رازهایی نیز در این میان وجود دارند که تعیین کننده این موضوع هستند. به همین خاطر نیز تصمیم گرفته ایم تا در مطلبی با عنوان " ناگفته هایی که قیمت بلیط هواپیما را تعیین می‌کنند " به بررسی این موضوع بپردازیم؛ با قاصدک 24 همراه باشید.

شرکت های هواپیمایی و قیمت بلیط هواپیما

تعیین قیمت بلیط های سیستمی از قوانین مشخصی پیروی می‌کند با این حال شرکت های هواپیمایی نیز با توجه به برند خود، نوع هواپیمایی که در یک مسیر پروازی مشخص به کار می‌گیرند و شناسه های نرخی شان می‌توانند کمی این قیمت را بالا و پایین کنند. به همین خاطر این شرکت ها یکی از عوامل اصلی تعیین قیمت هستند. البته مسافرانی که فهرست بلیط های هواپیما موجود در یک روز را بررسی می‌کنند اغلب متوجه این موضوع می‌شوند که بلیط های هواپیما ارائه شده توسط ایرلاین های مختلف با قیمت های متفاوتی به فروش می‌رسند.



چارتر کننده ها؛ ایفا کننده نقش اصلی در تعیین قیمت

اغلب مسافران از اینکه می‌بینند قیمت بلیط هواپیما چارتر در هر دقیقه تغییر می‌کنند، متعجب می‌شوند. اما اگر بدانند که چارتر کننده ها ایفا کننده نقش اصلی در تعیین این قیمت هستند شاید این موضوع چندان هم برایشان عجیب نباشد. چرا که ماهیت بلیط چارتر به گونه ای است که چارتر کننده آن باید برای کسب سود کافی و جلوگیری از ضرر و زیان، قیمت بلیط هواپیما را متناسب با ظرفیت باقی مانده از هواپیما و زمان پرواز تغییر دهد.

به عبارت دیگر چارتر، بلیط هواپیمایی است که از قبل توسط چارترکننده اجاره شده است. از این رو چارتر کننده تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا قبل از زمان پرواز همه بلیط های اجاره شده را به فروش برساند. به همین خاطر است که قیمت بلیط هواپیما چارتر اغلب در آخرین ساعات باقی مانده تا پرواز ارزان تر از ساعات ابتدایی عرضه همان بلیط است. بنابراین اگر شما از زمان پرواز خود مطمئن هستید و قصد سفر دارید بهتر است یک بلیط لحظه آخری را برای خود دست و پا کنید تا بتوانید هزینه کمتری را در قبال آن بپردازید.

سامانه های فروش آنلاین خدمات مسافرتی

همانطور که می‌دانید امروزه اغلب خدمات را می‌توان همچون کالاها به صورت اینترنتی خریداری نمود. به همین جهت است که سامانه های مختلفی خدمات مورد نیاز برای سفر کاربران خود را نیز به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. از این رو کاربران می‌توانند به سادگی بلیط قطار، اتوبوس و هواپیمای خود را به صورت غیر حضوری خریداری کنند و حتی برای رزرو هتل یا خرید بیمه مسافرتی نیز از همین مجموعه ها کمک بگیرند.

در این میان نکته قابل توجه، قیمت های متفاوت این خدمات مشابه در سامانه های مختلف است. چرا که این مجموعه ها این قدرت را دارند تا با کاهش سود خود از فروش هر خدمت، آن را با قیمت ارزانتری به مشتریان خود ارائه کنند. به همین خاطر است که قیمت یک بلیط هواپیمای مشخص در دو سامانه فروش آنلاین خدمات مسافرتی متفاوت است. به عبارت دیگر اگر قیمت بلیط هواپیما در یک سامانه نسبت به رقیب خود کمتر باشد این به آن معنا است که سامانه اول سود کمتری را از فروش بلیط به شما دریافت می‌کند و در واقع قیمت اصلی بلیط هواپیما در هر دو سامانه یکسان است.

فصل سفر و قیمت هایی که شما را تشویق به خرید بلیط می‌کند

فصل و زمان سفر نیز از جمله دیگر عواملی است که بر روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر می‌گذارد. به همین خاطر است که قیمت بلیط هواپیمای مقاصد سردسیر اغلب در زمستان ارزانتر است و برای خرید بلیط سفر به مناطق گرمسیری در تابستان معمولاً هزینه کمتری را می‌پردازیم. اما فصل سفر چگونه می‌تواند بر روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر بگذارد؟ در جواب باید بگوییم که اگر فصلی برای سفر به یک مقصد مشخص مناسب نباشد تقاضای مسافران برای خرید انواع بلیط سفر به آن مقصد کاهش می‌یابد در نتیجه دست اندرکاران حوزه گردشگری برای تشویق مردم به سفر، قیمت ها را تا حدودی کاهش می‌دهند. به همین خاطر نه تنها بلیط هواپیما بلکه قیمت بلیط اتوبوس و سایر انواع وسیله نقلیه نیز کمتر می‌شود.



در پایان یادآور می‌شویم سامانه خرید اینترنتی بلیط سفر قاصدک 24 از جمله مجموعه های مسافرتی فعال در کشور است که انواع بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را با قیمتی مناسب به مشتریان خود عرضه می‌کند. این مجموعه در کنار فروش انواع بلیط سفر، امکان رزرو هتل با بهترین قیمت را نیز برای کاربران خود در سراسر کشور فراهم نموده است. همچنین مسافران خارجی نیز می‌توانند به سادگی کلیه ملزومات مورد نیاز برای سفرشان نظیر بیمه مسافرتی را نیز از قاصدک 24 خریداری کنند. بنابراین کاربری که قاصدک 24 را انتخاب می‌کند با یک تیر چند هدف را نشانه می‌گیرد و در نهایت می‌تواند ارزانترین خدمات را با بهترین کیفیت و پشتیبانی 24 ساعته خریداری نماید.

 این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: قیمت بلیط هواپیما همین خاطر چارتر کننده بلیط سفر قیمت ها قاصدک 24 بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته‌هایی از غرق شدن کشتی تایتانیک

پانزدهم اپریل، درست یکصدو دوازده سال از غرق شدن لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین کشتی زمان خودش که یکی از هول‌ناک‌ترین حادثه‌های دریایی را با مرگ بیش از ۱۵۰۰ مسافر رقم زد، می‌گذرد.

تایتانیک، در سال ۲۰۱۲، صدسال پس از غرق شدنش، به عنوان میراث فرهنگی محافظت شده زیر آب در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

هرچند حالا پژوهشگران تخمین می‌زنند با باکتری‌هایی که به جان بدنه کشتی افتاده تا سال ۲۰۳۰ بیشتر ماندگار نباشد.

با این وجود سالهاست؛ حتی از زمان ساختن کشتی، که راز‌ها و داستان‌های تایتانیک و مسافرانش همچنان از جذابترین قصه‌های شنیدنی دنیای سفر دریایی است؛ و البته سوژه‌ای برای خلق آثار سینمایی، نوشتاری، مستند و ایجاد جاذبه‌های گردشگری گوناگون و طراحی و برگزاری تور‌های مختلف از ماجراجویی تا عاشقانه!

حالا تایتانیک حتی در آستانه نابودی، همچنان از پس چهره نمادین خود در بیان اختلاف طبقاتی جاودانه تاریخ بشریت، راز‌هایی برای شنیدن دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • ناگفته‌هایی از غرق شدن کشتی تایتانیک
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه