Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@00:20:15 GMT

معلمان نیازمند قانون خاص خودشان هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۱۰۷۵

معلمان نیازمند قانون خاص خودشان هستند

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش در ششمین برنامه گفت‌وگوی هفته که به‌صورت ویدیو کنفرانس و از طریق بستر شبکه شاد برگزار شد، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید با شرایط خاصی روبرو بودیم و در شرایط کرونایی سال جدید را آغاز کردیم لذا با یک مسئله بد ساختار روبرو هستیم که آینده را با ابهام مواجه کرده است بنابراین تصمیم‌گیری در مورد برنامه‌های آتی پیچیده و نیازمند ارائه برنامه‌های متنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: حضور دانش آموزان در مدرسه ابعاد مختلف زندگی شخصی و اجتماعی آن‌ها را شکل می‌دهد و دور بودن بچه‌ها از مدرسه تأثیرات عمیق نامطلوبی را در زندگی آینده آن‌ها دارد لذا اولین اقدام در این شرایط متفاوت این بود که اجازه ندهیم کسی از آموزش‌ها جا بماند بنابراین دسترسی همه دانش آموزان را به آموزش تضمین کردیم. برای این کار گزینه‌های متنوعی ازجمله آموزش‌های حضوری و غیرحضوری تعیین کردیم که در آموزش‌های غیرحضوری؛ شبکه شاد، آموزش‌های تلویزیونی و تولید و پخش بسته‌های آموزشی در طبقه‌بندی آموزش‌های غیرحضوری هستند.

مدرسه در حقیقت کانون شکل‌گیری شخصیت افراد است

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: مدرسه تنها کارکرد آموزش را ندارد، مدرسه در حقیقت کانون شکل‌گیری شخصیت افراد است و جایگاهی است که آینده در آن شکل می‌گیرد و عرصه‌ای برای اجتماعی شدن و عرصه‌ای برای تعاملات با همسالان و نقطه به‌یادماندنی برای انسان‌ها است.

او ادامه داد: همه باید بیاموزیم که چه طور می‌شود ضمن اینکه بچه‌ها را از حقوق خودشان محروم نکنیم حق ارتباط و پیوند، حق تعامل با همسالان، حق حضور در جایگاهی که به تقویت مهارت‌های جمعی آن‌ها می‌انجامد را ادا کنیم و سلامت آن‌ها را نیز تضمین کنیم.

حاجی میرزایی بیان کرد: باید مسیر جسمی و روحی دانش آموزان را هموار کنیم و افراد را برای زندگی در دنیای آینده که به‌سرعت در حال تغییر و دگرگونی است آماده کنیم.

آموزش تکالیف دانش‌آموز در جامعه یکی از وظایف ماست

او ادامه داد: برای حضور مؤثر دانش‌آموز در آینده باید به حقوق خودش آشنا باشد و مهارت‌های موردنیازش را کسب کند تا در آینده در جامعه دچار مشکل نشود و تعادلش به هم نخورد لذا آموزش تکالیف دانش‌آموز در جامعه یکی از وظایف ماست.

عضو کابینه تدبیر و امید اذعان کرد: در سال‌های اخیر با تمرکز بر دختران طرح آموزش حقوق شهروندی را آغاز کردیم لذا تاکنون ۷۳۰ هزار نفر از دختران این آموزش‌ها را فراگرفته‌اند و بیش از ۱۱ هزار نفر نیز آموزش‌های خوب زیستن را دریافت کرده‌اند که تقویت مهارت‌های ارتباطی دختران نیز از سال ۹۲ در حال اجرا است که تاکنون ۷۵۲ هزار نفر در این دوره‌ها مشارکت داشتند.

حاجی میرزایی بر همکاری بیش‌ازپیش معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و آموزش‌وپرورش تأکید و عنوان کرد: معلم کارمند نیست، معلمان نیازمند قانون خاص خودشان هستند؛ با مشارکت معاون حقوقی رئیس‌جمهور و با استفاده از تجربیات باید بتوانیم یک لایحه ویژه فرهنگیان را به مجلس تقدیم کنیم با دولت صحبت شده و آن‌ها نیز موافق این موضوع هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش معلمان مدارس آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب می‌شوند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم تقدیر از معلمان نمونه گفت: معلم کسی است که آینده کشور را معماری می‌کند. در قریب به ۶۰۰ هزار کلاس درس لحظه به لحظه آینده ایران در حال شکل گیری است. اینکه آینده ایران به چه شکل خواهد بود در مدارس و به دست معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر می‌خواهیم جامعه عزیز شود باید معلم را قدر بدانیم. اگر معلم را بالا ببریم جامعه رشد می‌کند.

صحرایی گفت: جامعه‌ای که معلمش را گرامی بدارد؛ استحقاق هر پیشرفتی را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ هزار معلم به عنوان معلمان منتخب برگزیده شدند؛ گفت: حدود 3 هزار معلم برتر در سطح شهرستان‌ها انتخاب شدند. ۳۲۰ معلم، منتخب استانی شدند و در نهایت ۲۰ معلم برتر کشوری انتخاب شدند. این اولین بار بود که معلمان نشان معلم برتر را از رئیس جمهور دریافت کردند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: می‌گویند دو هفته‌ای است که حال همه کشور خوب است؛ علت این مسئله آن است که در این دو هفته از معلمان و کار‌های آنها سخن گفته شد و از ایشان تقدیر شد؛ تمام جهان و تمام کائنات بر معلم درود می‌فرستند.

صحرایی با اشاره به حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم مظلوم غزه گفت: باید به دانش آموزانمان بگویید در کشور‌هایی که داعیه حقوق بشر و دموکراسی را دارند؛ دانشجویان را به جرم اینکه فقط گفته بودند مظلوم را نکشید برخورد کردند.

وی با بیان اینکه کنترل نرم در ایران حاصل فعالیت معلمان است گفت؛ معلم کسی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب هیچکس جز منافق معلم را تحقیر نمی‌کند. هیچ قشری از جامعه وجود ندارد مگر اینکه مدیون کمک‌ها و لطف معلمان است. تکریم معلم باید به فرهنگ جامعه تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر آرزوی خوبی که برای جامعه داریم؛ محل تحققش در مدرسه است؛ افزود: جامعه قوی و جامعه با نشاط و اقتصاد قوی جز با توجه به معلم و مدرسه به دست نمی‌آید. هر چقدر که می‌خواهیم منظره مدرسه با نشاط‌تر و درخشان‌تر باشد باید به معلم و مدرسه توجه کنیم. بازگشت به مدرسه سیاست امروز کسانی است که دغدغه شکوفایی ایران را دارند.

صحرایی با تاکید بر اینکه حدود یکصد هزار نفر امسال به جامعه آموزش و پرورش خواهند پیوست؛ گفت: اگر پیوسته بر سیاست تقویت معلمان بپردازیم امید‌ها برای شکوفایی هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت بیشتر خواهد شد.

در بخشی از این برنامه وزیر آموزش و پرورش از معلم کلاس اول ابتدایی خود تقدیر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صحرایی: امسال ۱۰۰ هزار معلم جدید استخدام می‌شوند
  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب می‌شوند
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند